Mówi: | Paweł Płoszaj |
Funkcja: | terapeuta |
Firma: | Studio Ovo |
W spa pojawiły się kamienne łóżka. Redukują napięcie psychiczne i poprawiają nastrój
Lecznicze właściwości płyt wulkanicznych ogrzanych przez gorące źródła są znane Azjatom już od stuleci. Obecnie w Japonii olbrzymim zainteresowaniem cieszy się ganbanyoku, zabieg SPA zwany również kąpielą lub sauną skalną, który ma odwzorować działanie prozdrowotne naturalnych skał. W czasie sesji leczniczej pacjent relaksuje się na łóżku z płyty kamiennej rozgrzanej do temperatury 42-44 stopni Celsjusza, przy kontrolowanej wilgotności powietrza.
– Ganbanyoku to przede wszystkim czarna krzemionka wulkaniczna, która emituje naturalne promienie podczerwone. Takie promieniowanie ma bardzo duże właściwości lecznicze dla ludzkiego ciała. W trakcie tego zabiegu wydzielane są również jony ujemne, które stymulują dobre samopoczucie i działają prozdrowotnie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paweł Płoszaj, terapeuta ze Studia Ovo.
Promieniowanie podczerwone przenika do tkanki podskórnej, stawów oraz mięśni i rozgrzewa ciało od środka. W efekcie dochodzi do pobudzenia krążenia oraz rozluźnienia napiętych tkanek.
Zabieg poprawia nie tylko samopoczucie fizyczne. W 2009 w Japonii przeprowadzono badania na 68 kobietach analizujące wpływ ganbanyoku na stan psychiczny. Okazało się, że po sesji terapeutycznej u Japonek doszło do redukcji napięcia psychicznego i niepokoju oraz poprawy nastroju.
Zabieg ganbanyoku zyskał dużą popularność również w Europie. Z kamiennego łóżka można już skorzystać w wielu polskich gabinetach SPA.
Czytaj także
- 2023-03-10: Adrianna Palka: W tym roku planuję zorganizować sześć campów. Rośnie zapotrzebowanie na zajęcia z jogi
- 2022-06-30: Karolina Gruszka: Lubię seriale przedstawiające ciekawe portrety psychologiczne postaci i z poczuciem humoru. Podobały mi się „Małe kłamstewka” i „Biały lotos”
- 2020-02-12: Monika Zamachowska: Odnalezienie równowagi jest kluczowe, żeby nie popełniać błędów i nie zachowywać się histerycznie
- 2019-07-02: Polacy są coraz bardziej przepracowani i przemęczeni. W efekcie nie radzą sobie ze stresem i nie rozpoznają emocji
- 2019-04-25: Maja Hyży: Nie dbam jakoś szczególnie o figurę. Jakiś czas temu stosowałam dietę, ale na przytycie
- 2017-07-21: Rośnie zapotrzebowanie na usługi lecznicze i relaksacyjne. Powstaje coraz więcej ośrodków SPA
- 2017-07-13: Rośnie popularność hoteli spa. Co czwarty Polak ma w planach pobyt w takim ośrodku
- 2017-01-19: Anna Powierza: Boję się strasznie debiutu teatralnego. Nie mam bladego pojęcia, co się wydarzy
- 2017-01-30: Krzysztof Gojdź: w spa odpoczywam i myślę, co chcę w swoim życiu dalej robić
- 2017-01-25: Katarzyna Warnke: Bardzo lubię o siebie dbać. Łazienka jest moim królestwem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.