Mówi: | Anna Powierza |
Funkcja: | aktorka |
Anna Powierza: Boję się strasznie debiutu teatralnego. Nie mam bladego pojęcia, co się wydarzy
Aktorka zadebiutuje na deskach warszawskiego Teatru Kamienica już 20 stycznia. Gwiazda obawia się pierwszego spotkania z publicznością, jest jednak pewna, że rola teatralna to duży postęp w jej karierze aktorskiej. Twierdzi też, że reżyser spektaklu Emilian Kamiński to jedna z ważniejszych osób, jakie spotkała na swojej drodze zawodowej.
20 stycznia w Teatrze Kamienica odbędzie się premiera spektaklu „SPA, czyli Salon Ponętnych Alternatyw”. Jest to komedia na podstawie scenariusza Emiliana Kamińskiego i w jego reżyserii. Bohaterem sztuki jest Hubert, kierownik hotelu w Zakopanem, który przez kilka miesięcy przygotowuje się do przyjazdu tajemniczego Prezesa. Gdy wizyta dochodzi do skutku nic nie przebiega jednak zgodnie z planem.
– Nigdy nie grałam w teatrze, nie występowałam przed publicznością i nie mam pojęcia, jak to będzie, czy będę miała tremę czy nie, czy spanikuję, czy wręcz odwrotnie. Nie mam bladego pojęcia, co się wydarzy i nie ukrywam, boję się tego strasznie – mówi Anna Powierza agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Gwiazda twierdzi, że jej rola jest dość wymagająca, nie tylko aktorsko, lecz także kondycyjnie. Jest to młoda, żywiołowa, pełna energii dziewczyna, która cały czas pozostaje w ruchu i przemieszcza się po scenie. W efekcie każda próba kończy się dla Anny Powierzy zadyszką, mimo że aktorka intensywnie uprawia sporty takie jak bieganie i jazda konna.
– Trochę się śmieję, że grając tę rolę, to ja będę już miała lekki trening kondycyjny zaliczony – mówi gwiazda.
Oprócz Anny Powierzy w obsadzie spektaklu znaleźli się Paulina Holtz, Joanna Opozda, Arkadiusz Janiczek, Piotr Ligienza, Jacek Rozenek i Piotr Skarga. Gwiazda serialu „Klan” twierdzi, że ma ogromne szczęście, mogąc pracować z tej klasy aktorami. Zapewnia też, że wszyscy pomagają jej uporać się z tremą oraz zaaklimatyzować się w nowym dla niej środowisku teatralnym.
– Myślę, że na rzeczywistych przedstawieniach będę miała dzięki nim duże poczucie bezpieczeństwa. Już nie mówiąc o Emilianie Kamińskim, który włożył ogrom pracy i poświęcił mi naprawdę dużo czasu, zupełnie od podstaw ucząc mnie warsztatu teatralnego – mówi Anna Powierza.
Aktorka jest zdania, że Emilian Kamiński to jedna z ważniejszych osób, które spotkała na swojej drodze zawodowej. Uważa też, że dzięki niemu jej kariera aktorska znalazła się w zupełnie nowym, lepszym miejscu. Jest tego pewna już przed premierą, niezależnie od tego, jak poradzi sobie z rolą podczas pierwszych spektakli.
– Tak sobie myślę, że koło dziesiątego przedstawienia już mniej więcej być może zacznę się orientować, gdzie jestem i co mam grać – mówi Anna Powierza.
Czytaj także
- 2024-06-13: Anna Kalczyńska: Ostatni rok dał mi duży oddech i dziś już oglądam „Dzień Dobry TVN” z dystansem. Zmiany doceniamy po jakimś czasie
- 2024-06-20: Anna Kalczyńska: Bałam się przeprowadzki do Warszawy. Wcześniej mieszkałam nieopodal lasu, ale na Saskiej Kępie też jest cudownie
- 2024-06-04: Magdalena Boczarska: Spektakl „Wypiór” rozprawia się z mitem romantyzmu i z postacią Adama Mickiewicza. Nasz wieszcz wcale nie był takim kryształowym bohaterem i wielkim patriotą, za jakiego go uznajemy
- 2024-07-03: Mateusz Banasiuk: Podczas studiów uczyliśmy się żonglerki maczugami i popisów cyrkowych. Te umiejętności przydały mi się w zawodzie aktora
- 2024-06-27: Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
- 2024-06-11: Mateusz Banasiuk i Magdalena Boczarska: Po 10 latach razem można też pracować na jednej scenie, mieć z tego dużą frajdę i się wzajemnie inspirować
- 2024-05-28: Paweł Małaszyński: Nigdy nie miałem na pieńku z sąsiadami. Zresztą jak mieszkamy w jednym bloku, to fajnie trzymać się razem i wspierać
- 2024-04-29: Paweł Małaszyński: Po odejściu z Teatru Kwadrat musiałem wziąć w garść, zostawić przeszłość za sobą i iść dalej. Teraz od początku wytaczam sobie ścieżkę kariery
- 2024-05-13: Artur Barciś: Odkąd mieszkam na wsi, znam dużo więcej sąsiadów, niż kiedy mieszkałem w bloku. W miastach poznawanie ludzi nie bardzo nas interesuje
- 2024-04-30: Artur Barciś: Reżyseria jest rzeczą dużo bardziej odpowiedzialną niż aktorstwo. Może kiedyś zdecyduję się wyreżyserować film
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Mateusz Banasiuk: Podczas studiów uczyliśmy się żonglerki maczugami i popisów cyrkowych. Te umiejętności przydały mi się w zawodzie aktora
W pracy zawodowej kolejny raz przydały się Mateuszowi Banasiukowi umiejętności zdobyte w szkole aktorskiej. W spektaklu „Wypiór” wystawianym na scenie Teatru IMKA odtwórca roli Łukasza udowodnił, że potrafi perfekcyjnie żonglować, wzbudzając podziw widowni. W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle artysta zdradza, że podczas studiów nauczył się jeszcze kilku innych sztuczek cyrkowych.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Ochrona środowiska
Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów
Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.