Newsy

Rośnie sprzedaż garniturów szytych na miarę

2013-11-07  |  08:15
Garnitur przestaje być luksusem tylko dla najbogatszych. Właściciele zakładów krawieckich zacierają ręce, bo klientów w ostatnim czasie przybywa. Maciej Zaremba, właściciel pracowni krawieckiej "Zaremba", przyznaje że zainteresowanie garniturami szytymi na miarę wzrosło w jego firmie aż trzykrotnie.

Świadomość polskich mężczyzn w zakresie, mody, elegancji cały czas wzrasta. Z roku na rok coraz bardziej nie tylko zdają sobie sprawę z tego jak ważne jest dbanie o własny wizerunek, bo to pomaga w kontaktach biznesowych i w ogóle w relacjach międzyludzkich, ale coraz większa jest świadomość, odnośnie różnych trendów, a nawet takich szczegółów jak rodzaje tkanin czy styli – mówi Maciej Zaremba agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Szycie na miarę przede wszystkim pomaga zatuszować mankamenty figury i poprawić proporcje sylwetki, bo garnitur jest idealnie dopasowany do klienta.

Jest kilka takich sztuczek, pozwalających optycznie pewne rzeczy podkreślić, a niektóre zatuszować zdradza Zaremba.

Ale to nie wszystko. Wielu mężczyzn chce się wyróżniać i zależy im na noszeniu ubrań, których nie znajdą w popularnych sieciówkach.

–  Nie korzystamy w tym momencie już stricte z czyjegoś pomysłu, tylko bierzemy inspiracje z różnych źródeł i budujemy ubranie, które bardzo często, jeżeli jest umiejętnie skonstruowane i wymyślone, tak naprawdę jest odzwierciedleniem naszej osobowości wyjaśnia Maciej Zaremba.

Uszycie garnituru za zamówienie kosztuje kilka tysięcy złotych. Najtańszy uszyjemy już za 2 tysiące, najdroższy nawet za 10 razy więcej. Wszystko zależy bowiem od materiału, jakiego chcemy użyć i jego ceny. Za jeden metr możemy zapłacić 100 złotych, ale także 500, 2500 lub nawet 4000 złotych. Na spodnie i marynarkę potrzeba średnio trzech metrów tkaniny.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.