Newsy

Polacy boją się eksperymentować w swoich ogrodach

2013-10-30  |  06:00
Mówi:Maja Popielarska
Funkcja:dziennikarka, architekt krajobrazu, prezenterka w programie "Maja w ogrodzie"
  • MP4
  • Polacy najczęściej do ogrodu czy na balkon wybierają tradycyjne pelargonie, surfinie i fuksje oraz begonie i niecierpki. Specjaliści zachęcają jednak do małych rewolucji. Także Maja Popielarska, dziennikarka i architekt krajobrazu, radzi wprowadzać od czasu do czasu zmiany w wyglądzie swojego ogródka czy tarasu.

    By eksperymentować samodzielnie w ogrodzie, trzeba wcześniej zdobyć trochę doświadczenia. Wprowadzając pierwsze poważne zmiany, nie możemy przy tym za bardzo ryzykować. Lepiej stosować technikę małych kroków.

    Eksperyment jest wielce pożądany, byle niezbyt ryzykowny. Lepiej drobnymi kroczkami, a nie robić totalnej rewolucji w jakimś swoim światopoglądzie, przede wszystkim zebrać trochę doświadczenia, a dopiero potem próbować z eksperymentami – mówi Maja Popielarska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Dziennikarka dodaje, że ogród jest samodzielny, jest istotą żyjącą, która w pewnym momencie pokaże, co jest dla niej dobre. Zadanie człowieka to nauczyć się obserwować przyrodę i właściwie odczytywać potrzeby roślin.

    W ogrodach mogą panować zupełnie inne warunki. Wielokroć po spotkaniach z ogrodnikami, wymieniamy się doświadczeniami, czy to okrywać, czy nie okrywać. Jedna roślina w danym ogrodzie rośnie świetnie, a nie powinna, a w drugim zupełnie sobie nie radzi - wyjaśnia Maja Popielarska.

    Zanim zdecydujemy się na zakup i posadzenie rośliny w naszym ogrodzie, sprawdźmy, czy zapewnimy jej odpowiednie warunki do prawidłowego rozwoju. Ważny jest tu rodzaj gleby, otoczenie, nasłonecznienie, odporność na zimno oraz otoczenie innych roślin.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.