Mówi: | Szymon Majewski |
Funkcja: | dziennikarz, showman |
Szymon Majewski: Michał Witkowski to szaleniec-prowokator. To moja bratnia dusza
Szymon Majewski chwali nowe wcielenie Michała Witkowskiego. Jego zdaniem przemiana jednego z najlepszych polskich pisarzy w blogerkę modową to umiejętna prowokacja i kpina z napuszonego świata polskiego show-biznesu. Majewski widzi w Witkowskim bratnią duszę, sam bowiem wcielał się niegdyś w bywalczynię salonów Annę Foch-Tryskolaskę. Showman przyznaje też, że jest zagorzałym czytelnikiem powieści Witkowskiego.
– Bardzo lubię „Lubiewo”, mniej może „Barbarę Radziwiłłównę z Jaworzyna-Szczakowej”, „Drwal” mi się podoba, bo ma fajny klimat. Poza tym on pisze też trochę o swoich doświadczeniach i to jest ciekawe, Jestem w połowie „Drwala”, ale przez premierę nie mogę go dokończyć – mówi Szymon Majewski w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Półtora roku temu Michał Witkowski zaczął prowadzić bloga o nazwie Fashion Pathology, na którym występuje jako Miss Gizzi. Szymon Majewski przyznaje, że nagłe zamiłowanie Witkowskiego do mody i bywania na salonach było dla niego sporym zaskoczeniem. Szybko jednak zrozumiał, że metamorfoza pisarza w blogerkę modową jest umiejętną prowokacją.
– Jak tylko zobaczyłem czajnik na jego głowie i kubek, jak był przebrany chyba za lutownicę, już nie pamiętam, bo on miał sporo tych kreacji, to stwierdziłem, że to bratnia dusza. Pomyślałem sobie od razu, że jest to rodzaj prowokacji, zabawy, może nawet parodii tego napompowanego trochę świata show-biznesu, dosłownie i w przenośni. Sklasyfikowałbym go jako takiego szaleńca-prowokatora i dobrze wiem, co tam mu w duszy gra. Tak mniemam, bo może są jakieś jeszcze inne zagadki, ale nie wierzę w to, że naprawdę chce być mężczyzną-czajnikiem. Chociaż ciekawe to by było – mówi Szymon Majewski.
Showman kilka lat temu sam wykreował dwie fikcyjne postacie. Był to Ędward Ącki – polityk, założyciel fikcyjnej partii ĘĄ – Szczerzy do bólu, oraz Anna Foch-Tryskolaska – dziennikarka zajmująca się show-biznesem. W obie te postacie Majewski wcielał się osobiście, traktując to jako kolejną formę parodii polskich gwiazd, celebrytów i polityków. Przypuszcza, że taki sam cel przyświeca Michałowi Witkowskiemu. Przemiana w bywalczynię salonów może być też – zdaniem Majewskiego – sposobem na odreagowanie.
– On raczej nie stworzy jakiejś własnej linii, np. ubierajcie się wszyscy jak Witkowski i chodźcie w czajnikach, na wiosnę modny czajnik na głowie. Mam wrażenie, że to jest jakaś umiejętna prowokacja i kto wie, może za miesiąc, albo za rok, za 2-3 lata powstanie jakaś książka prześmiewcza, wspomnienia pana czajnika z salonów – mówi Szymon Majewski.
Michał Witkowski to jeden z najzdolniejszych polskich pisarzy młodego pokolenia, autor takich bestsellerów, jak „Lubiewo”, „Barbara Radziwiłłówna z Jaworzna-Szczakowej”, „Margot” oraz „Drwal”. Jego książki przetłumaczono na 30 języków, m.in. angielski, niemiecki, fiński, francuski i hiszpański. Jest laureatem Paszportu „Polityki” oraz finalistą Nagrody Literackiej Nike. Trzy z jego powieści zostały zaadaptowane na potrzeby teatru.
Czytaj także
- 2025-04-16: Polscy naukowcy rozwijają technologię hodowania bionicznej trzustki. Może ona rozwiązać problem cukrzycy insulinozależnej
- 2024-08-07: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): W konkursie chodzi nie tylko o piękno zewnętrzne, ale też o możliwość udziału w projektach charytatywnych. Wiem, że mogę wiele osiągnąć
- 2024-11-13: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): Obecność w Zespole Pieśni i Tańca Lublin obudziła we mnie poczucie polskości, patriotyzmu i folkloru
- 2024-08-22: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): Musiałam przełożyć sesję egzaminacyjną na wrzesień. Poświęciłam wszystko dla konkursu Miss Polonia
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-02-26: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Moim celem podczas konkursu Miss World jest oczywiście korona. Jeżeli będzie to Top 5 czy Top 10, to również będziemy zachwyceni
- 2024-02-19: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Przygotowywałam się do finału Miss World w Indiach półtora roku. Zgodnie z ideą konkursu skupiłam się na projektach społecznych i charytatywnych
- 2023-11-14: Michał Szczygieł: Na nowej płycie pokazuję swoje nowe twarze. Może to być zaskoczenie dla tych odbiorców, którzy do tej pory uwielbiali moje wesołe, radiowe utwory
- 2024-01-05: Michał Szczygieł: Czynnie uczestniczyłem we wszystkich pracach nad moją nową płytą. Pisałem teksty i muzykę, pełniłem rolę recenzenta, podsuwałem różne pomysły
- 2023-12-08: Michał Czernecki: Nie mam marzeń aktorskich. Chciałbym po prostu grać w dobrych filmach z dobrymi partnerami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.