Newsy

Jutro premiera spektaklu „Czechow żartuje!” z A. Dereszowską, W. Malajkatem i A. Grabowskim

2013-12-20  |  08:20
Już jutro w Teatrze 6. piętro odbędzie się premiera spektaklu „Czechow żartuje!”. Sztuka stanowi kompilację wszystkich jednoaktówek Antoniego Czechowa w aranżacji Eugeniusza Korina, współzałożyciela i dyrektora artystycznego Teatru 6. piętro. W rolach głównych występują: Anna Dereszowska, Andrzej Grabowski i Wojciech Malajkat.

Sztuka „Czechow żartuje!” oparta została na pomyśle połączenia wszystkich jednoaktówek Czechowa. Spektakl utrzymany jest w humorystycznej konwencji, ale nie zabraknie także wzruszeń. Czechow uznawany jest za mistrza w łączeniu skrajnych emocji – od nienawiści do miłości.

Na początku bardzo się bałam, bo granie z takimi mistrzami jak Andrzej Grabowski czy Wojtek Malajkat to jest ogromne wyzwanie. Siedziałam zapadnięta w fotelu, myśląc sobie, Chryste Panie, co ja tu robię. A teraz mam tak ogromną przyjemność pracy z oboma panami, podpatrywania tego, jak budują swoje postaci – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Dereszowska.

Jeden z epizodów spektaklu będzie poświęcony pijanemu aktorowi (w tej roli Andrzej Grabowski), budzącemu się po benefisie swojego pięćdziesięciolecia. Mężczyzna postanawia rozliczyć się z życiem oraz sztuką.

Czechow jako lekarz, który uprawiał przecież całe życie ten zawód, obserwował wielu ludzi, którzy do niego przychodzili. Biednych, bogatych, schorowanych, nieschorowanych, udających miał z nimi kontakt. Fantastycznie potrafił to przenosić do swoich, czy opowiadań, czy dramatów, czy jednoaktówek – mówi Andrzej Grabowski.

U Czechowa to jest jedna niekończąca się historia o miłości, zazwyczaj nieszczęśliwej, ale na szczęście tu opowiedzianej w sposób żartobliwy, komediowy – zdradza Wojciech Malajkat.

Spektakl „Czechow żartuje!” będzie miał swoją premierę 21 grudnia na deskach Teatru 6. piętro w Warszawie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.