Mówi: | Marta Burdynowicz |
Funkcja: | wokalistka, aktorka |
Marta Burdynowicz: Łączenie ze sobą śpiewania, aktorstwa i dubbingu jest bardzo trudne i męczące fizycznie. Radość, którą dają mi te aktywności, wszystko rekompensuje
Jako wokalistka Marta Burdynowicz dała się poznać szerokiej publiczności w programie „The Voice of Poland”, gdzie zachwyciła jurorów oraz widzów i niemal od samego początku była typowana na zwyciężczynię XII edycji tego talent show. I choć jest piosenkarką o niezwykle dużych możliwościach głosowych, to nie poprzestaje tylko na śpiewie. Lista jej umiejętności jest sporo dłuższa. Artystka gra w spektaklach teatralnych, w musicalach, doskonale sprawdza się także w dubbingu. W najbliższych tygodniach wystąpi m.in. na festiwalach w Sopocie, Rzeszowie i Częstochowie.
Marta Burdynowicz jest absolwentką Akademii Muzycznej w Gdańsku, Wydziału Wokalno-Aktorskiego, specjalizacji – musical. To aktorka teatralna, filmowa, a także dubbingowa. Jest laureatką wielu konkursów piosenki oraz solistką koncertów musicalowych i rozrywkowych, m.in. Tribute to Hans Zimmer, Ennio Morricone, John Williams, Festiwali Muzyki Filmowej w Krakowie, koncertów w Filharmonii Opolskiej, Bałtyckiej czy w Teatrze Polskim w Warszawie.
– Ja się śmieję ostatnio, że potrafię być w dwóch miejscach naraz, ale fakt jest faktem, że to jest bardzo trudne i męczące fizycznie. Ale ta radość, którą daje wykonywanie tego zawodu, rekompensuje to zmęczenie. Na pewno wymaga to też umiejętności logistycznych, żeby się dobrze umieć przemieścić, skomunikować i modlę się często do PKP, żeby nie było opóźnień – mówi agencji Newseria Lifestyle Marta Burdynowicz.
Każda z tych aktywności zawodowych sprawia jej dużą przyjemność i z każdą w jakimś stopniu wiąże swoją przyszłość. Nie chce z niczego rezygnować, bo lubi się spełniać na wielu płaszczyznach artystycznych.
– Nie byłabym skłonna, żeby wybierać, ponieważ one się przecudownie przenikają. I tak, jak teraz potrafię np. rano być na dubbingu i z tego dubbingu później biegnę do teatru, a w międzyczasie jeszcze robimy coś z Universalem, to nadal zamierzam cały czas to łączyć – mówi.
Aktorka przyznaje, że dużo czasu spędza ostatnio w studiu nagrań, gdzie pracuje nie tylko nad nowymi utworami, ale także dubbinguje w różnych produkcjach.
– Ostatnio dubbinguję całą serię kucyków Pony, najnowszą generację „My Little Pony”, i mam w ogóle szczęście być główną bohaterką, czyli kucykiem Sunny. I w sumie teraz jest taka seria na YouTubie i bardzo często nagrywamy nowe odcinki – mówi.
W sierpniu zwyciężczynię XII edycji „The Voice of Poland” będzie można również zobaczyć na scenie. Wystąpi z różnorodnym repertuarem, m.in. będzie interpretować dobrze znane polskie przeboje.
– Kilka koncertów już za mną, ale przede mną jeszcze chociażby Carpathia Festival w Rzeszowie 13 sierpnia, czyli festiwal z muzyką i piosenkami Anny Jantar, poza tym festiwal Pamiętajmy o Osieckiej w Sopocie, czyli właśnie z twórczością wyżej wymienionej. I też jeszcze przede mną Alternative Festival w Częstochowie, chyba 19 sierpnia, gdzie śpiewamy musicale i rozrywkę – mówi wokalistka.
Od września Marta Burdynowicz wraca także na deski teatrów. W Teatrze Muzycznym ROMA będzie można ją zobaczyć i usłyszeć w wersji koncertowej musicalu „Piloci”, w Teatrze Muzycznym w Gdyni w spektaklu „Mistrz i Małgorzata” oraz „Hairspray”, w Teatrze Rampa w Warszawie w „Rapsodii z Demonem”, a w Teatrze Muzycznym w Poznaniu w „Zakonnicy w przebraniu” oraz „Kombinacie” – musicalu z muzyką zespołu Republika. Artystka cieszy się, że po przerwie związanej z pandemią znów bez ograniczeń można pracować na teatralnych i koncertowych scenach. Ma też nadzieję, że jesienią nie powróci lockdown.
– Przyznam szczerze, że trochę się tego boję i myślę, że chyba każdy artysta się tego boi, zwłaszcza ten teatralny, ponieważ my byliśmy pierwsi w kolejce do zamknięcia i wielu moich znajomych miało bardzo potężne problemy przez pierwszy lockdown. Przez ponad rok nie mieli pracy, więc to jest zawsze strach, ale to jest siła wyższa, na którą nie mamy wpływu. Trzeba po prostu w miarę możliwości się zabezpieczyć, zaasekurować i mieć nadzieję, że jednak to wszystko znów nie wybuchnie – dodaje.
21 lipca br. Marta Burdynowicz zaprezentowała swój pierwszy po udziale w „The Voice of Poland” singiel zatytułowany „Dawno powinnam”. Utwór jest zapowiedzią debiutanckiej płyty, nad którą wokalistka pracuje pod szyldem Universal Music.
Czytaj także
- 2025-02-11: Daniel Olbrychski: Praca mnie konserwuje, gdybym nie grał, tobym się błyskawicznie zestarzał. Walczę, żeby widzowie nie dostrzegali na scenie mojej osiemdziesiątki
- 2024-12-24: Alicja Węgorzewska: Święta Bożego Narodzenia nie są o Mikołajku, prezentach czy światełkach. W tym czasie trzeba wracać myślami do Betlejem
- 2025-01-16: Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę
- 2024-12-16: Krystian Ochman: Zawsze odrzucałem różne propozycje na sylwestra, ale teraz wezmę udział w wyjątkowym koncercie. Stworzę duet z moim dziadkiem
- 2025-01-02: Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-09-16: Piotr Zelt: Od października zaczynam wykłady w Warszawskiej Szkole Filmowej. Czasami trafiają się takie grupy, że zastanawiam się, po co oni chcą ten zawód uprawiać
- 2024-09-23: Monika Mrozowska: Półmaraton dodał mi siły i odwagi. Zamierzam próbować rzeczy, które kiedyś spisałam na straty
- 2024-09-17: Monika Mrozowska: Zrezygnowałam z wielu projektów zawodowych, żeby się przygotować do nowego roku szkolnego. Dzieciakom zależy na tym, żebym miała dla nich czas
- 2024-07-15: Aleksandra Popławska: Nadopiekuńczość i trzymanie dziecka pod parasolem ochronnym to przemoc psychiczna. Taka toksyczna relacja jak w spektaklu „Czułe słówka” to dobry temat dla psychologa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.