Mówi: | Redbad Klynstra-Komarnicki |
Funkcja: | aktor, reżyser |
Redbad Klynstra-Komarnicki: spektakl „Rio” to mój prezent dla świeżo upieczonej żony. Chciałem pokazać ją od najlepszej strony
Aktor na każdym kroku podkreśla, że podziwia swoją żonę Emilię za pasję, umiejętności aktorskie i nieustanną chęć rozwoju. Razem pracują już od wielu lat. Jako aktorzy mają podobną perspektywę, jeśli chodzi o formę i sposób opowiadania, ale nieco inne doświadczenia zawodowe. Emilia Komarnicka-Klynstra doskonale czuje się bowiem w formie muzycznej, dlatego w spektaklu „Rio”, reżyserowanym przez jej męża będzie mogła wykazać się również właśnie na tej płaszczyźnie.
W najnowszym spektaklu Teatru Telewizji – „Rio” małżeństwo zagra główne role: perfekcyjnej pani obsługującej lokaty w parabanku i nietypowego klienta z dużą sumą pieniędzy w gotówce, który przychodzi tuż przed zamknięciem placówki. Na początku nic ich nie łączy i nic nie wskazuje na to, że coś może ich połączyć, a na pewno dzieli ich spora różnica wieku. Wypełnione zaskakującymi zwrotami akcji przedstawianie o charakterze kryminalno-komediowym przeplata się z elementami musicalu. Redbad Klynstra-Komarnicki dobrze wie, że taniec i śpiewanie od zawsze były pasją jego żony, dlatego też w spektaklu spory nacisk położył właśnie na te aspekty.
– Jest to taki mój prezent dla świeżo upieczonej żony. Chciałem ją pokazać od najlepszej strony, od strony, która daje jej radość, która ją spełnia. Zależało mi na tym, żeby Emilia poczuła, że ją podziwiam, nie tylko za aktorstwo, ale też za sposób, w jaki ona do tego aktorstwa podchodzi, niezwykle profesjonalnie, posiada wszystkie elementy tego, co składa się na tzw. aktora all-round. Chciałem Emilię z całymi jej umiejętnościami zaprezentować światu. To w pewnym sensie moje Walentynka dla niej, ale będę musiał wymyśleć jeszcze coś, co ją zaskoczy tego dnia – mówi agencji Newseria Redbad Klynstra-Komarnicki, aktor, reżyser.
Scenariusz Marka Kochana niewątpliwie dał aktorom szansę na stworzenie świetnych kreacji w błyskotliwym i dynamicznym widowisku z musicalowymi piosenkami.
– Dla Emilii był to powrót do czegoś, w czym zaczynała. Emilia zagrała bowiem główną rolę w spektaklu „Chorus Line” w Kapitolu we Wrocławiu, „Niech no tylko zakwitną jabłonie” w teatrze Ateneum, tam też można zobaczyć Emilię w pełnej krasie muzyczno-śpiewająco-tanecznej. Ja z kolei musiałem się paru rzeczy nauczyć, na przykład zadebiutuję jako osoba śpiewająca, tańcząca – mówi Redbad Klynstra-Komarnicki.
Premiera spektaklu Teatru Telewizji „Rio” w poniedziałek 12 lutego o godz. 20:25 w TVP1.
Czytaj także
- 2024-04-17: Artur Barciś: Często sąsiedzi nic o sobie nie wiedzą. Mój spektakl „Barabuum!” prowokuje do tego, żeby się poznać i podzielić swoimi skrytymi pragnieniami
- 2024-04-19: Edyta Herbuś: Program „Tańcząca ze światem” łączy ze sobą moją pasję do podróży, tańca i odkrywania świata. Podczas nagrań wskakuję z jednej półki energetycznej w drugą
- 2024-03-26: Piotr Zelt: W tym roku na Wielkanoc jadę na narty w Alpy. Chyba wszystkim jest na rękę, że będę gdzieś daleko
- 2024-03-28: Marcin Bosak: Mam to szczęście, że nie dostaję nietrafionych prezentów. Sam bardzo lubię je dawać
- 2024-04-05: Marcin Bosak: Przygotowujemy się z moim przyjacielem do ciekawego projektu. Będzie to polsko-grecka koprodukcja, kino drogi
- 2024-04-16: Aleksandra Popławska: Nie mogę narzekać na brak pracy. Dostaję różne propozycje teatralne, filmowe i serialowe
- 2024-04-22: Jan Wieczorkowski: W ogóle nie mam wyczucia w kwestii kupowania prezentów. Sam kilka razy dostałem wody toaletowe, które po prostu do mnie nie pasowały
- 2024-03-25: Jan Wieczorkowski: Trema jest zawsze przed spektaklem. Kiedyś proponowałem innym aktorom medytację, ale każdy ma swoje sposoby
- 2024-03-26: Aleksandra Popławska: Spektakl „Wyjątkowy prezent” jest komedią, ale pod spodem niepozbawioną tragicznego rysu. To dobra i mądra rozrywka
- 2024-02-23: Jerzy Stuhr: Kończę swoją karierę teatralną i pedagogiczną. Już nie wyjdę na scenę, ale jeszcze mam ciągotki filmowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Gwiazdy
Monika Richardson: Martwi mnie globalne ocieplenie klimatu. Zastanawiam się, jaki świat szykujemy dla naszych wnuków
Europejska Agencja Środowiska (EEA) alarmuje, że w związku z ocieplaniem się klimatu Europie zagraża wiele niebezpieczeństw, wśród nich ekstremalne zjawiska pogodowe – trąby powietrzne, fale upałów, powodzie, susze oraz pożary, a także wzrost zachorowań na różne choroby. W tej sytuacji Monika Richardson dziwi się temu, że wiele osób nie zważa na niekorzystne zmiany klimatyczne i zamiast im zapobiegać, poprzez swoje złe nawyki przyczyniają się tylko do pogłębienia problemu.
Media
Wojciech „Łozo” Łozowski: Nazywam Małgosię Rozenek terminatorem. Ona jest niesamowicie ambitną i zdyscyplinowaną kobietą
Wokalista nie ukrywa, że z dużą przyjemnością stanął do rywalizacji z Małgorzatą Rozenek-Majdan w biathlonie. Szybko się jednak przekonał, że prezenterka nie będzie łatwym przeciwnikiem i trzeba nie lada wysiłku, by jej dorównać. A i sama konkurencja przysporzyła mu niemało problemów.
Finanse
Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł
Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.