Mówi: | Joanna Kiszkis |
Funkcja: | rzecznik Przeglądu Piosenki Aktorskiej |
W marcu odbędzie się 35. Przegląd Piosenki Aktorskiej
Nieodłączonym elementem przeglądów jest Konkurs Aktorskiej Interpretacji Piosenki. Eliminacje podzielone są na trzy etapy. Pierwszy z nich – przesłuchania bez udziału publiczności – odbył się 10 lutego w warszawskim Teatrze Muzycznym ROMA. Jego kontynuacja nastąpi natomiast pod koniec tego miesiąca we Wrocławiu.
– Kwalifikacje we wrocławskim Teatrze Muzycznym Capitol podzielone są na dwa dni. Pierwszy dzień eliminacji przeznaczony jest dla utalentowanych aktorów-amatorów, natomiast w drugim dniu udział biorą profesjonaliści – studenci szkół teatralnych, aktorzy oraz wokaliści – mówi agencji Newseria Lifestyle Joanna Kiszkis, rzecznik tegorocznego Przeglądu Piosenki Aktorskiej.
Drugi i trzeci etap odbywa się już w trakcie Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Za zakwalifikowanie się do ostatniej fazy konkursu uczestnicy otrzymują 3 tysiące złotych. Zwycięzca wygrywa 25 tysięcy oraz statuetkę Złotego Tukana.
– Po eliminacjach będziemy wiedzieć, kto wystąpi w drugim etapie, czyli w trakcie Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Zazwyczaj jest to 20-30 osób. Następnie jury decyduje o tym, kto przechodzi dalej. W finale będzie więc koło 10 uczestników – tłumaczy Kiszkis.
Festiwal to także inne, niezwykle ważne wydarzenia – liczne spektakle i koncerty. W trakcie 10 dni wydarzenia odbędą się premiery sztuk „Cienie. Eurydyka mówi” z gościnnym udziałem Katarzyny Nosowskiej, „Joplin” oraz „Śmiercie”. Szeroko prezentowany będzie również nurt offowy.
– W tym roku premiery obfitują w znakomite nazwiska i tematy. 22 marca odbędzie się premierowy spektakl-koncert poświęcony Janis Joplin z udziałem Natalii Sikory. Dzień później Magda Kumorek zaprezentuje autorski materiał do spektaklu „Śmiercie”. Będzie on złożony z tekstów Leśmiana, do których Magda sama napisała muzykę. 26 marca będzie można zobaczyć Jacka Bończyka w sztuce „Resume z wątkiem kosmicznym”. Jacek będzie również reżyserem koncertu finałowego poświęconego Czesławowi Niemenowi, w tym roku mija bowiem 10 lat od śmierci artysty. Wystąpią m.in.: Mietek Szcześniak, Natalia Niemen, Janusz Kruciński i Marcin Januszkiewicz. Cały przegląd zwieńczy Koncert Galowy. Na scenie pojawi się 35 aktorów, w roli głównej wystąpi Wojciech Mecwaldowski, oprócz niego pojawią się m.in. Tomasz Schimscheiner, Ela Romanowska oraz Cezary Studniak – zapowiada rzecznik festiwalu.
Niezwykle ważnym wydarzeniem będą występy zagranicznych gwiazd oraz specjalny koncert Łukasza Rostkowskiego, czyli L.U.C.-a, mocno związanego z Wrocławiem.
– L.U.C. nie jest na pewno aktorem, ale trudno nazwać go też raperem. Łukasz przeoczył swoje 10-lecie w zeszłym roku, dlatego teraz urządza koncert przekrojowy „Jeden na STO LECIE”. Gościnnie pojawią się Urszula Dudziak i Leszek Możdżer. Kolejki do kasy w pierwszym dniu sprzedaży były więc uzasadnione – podkreśla Kiszkis.
Przegląd Piosenki Aktorskiej to najstarszy tego typu festiwal organizowany w Polsce. Jest to miejsce debiutu przyszłych gwiazd sceny i estrady. Przegląd wygrywali m.in.: Edyta Geppert, Robert Rozmus, Katarzyna Groniec, Jacek Bończyk, Piotr Rogucki oraz Janusz Radek.
Czytaj także
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2024-11-21: Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
- 2024-09-16: Piotr Zelt: Od października zaczynam wykłady w Warszawskiej Szkole Filmowej. Czasami trafiają się takie grupy, że zastanawiam się, po co oni chcą ten zawód uprawiać
- 2024-07-15: Aleksandra Popławska: Nadopiekuńczość i trzymanie dziecka pod parasolem ochronnym to przemoc psychiczna. Taka toksyczna relacja jak w spektaklu „Czułe słówka” to dobry temat dla psychologa
- 2024-07-22: Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
- 2024-06-07: Joanna Przetakiewicz: Jestem za otwarciem sklepów w niedzielę. To duże ułatwienie dla pracujących matek
- 2024-08-08: Joanna Przetakiewicz: Klienci nie odchodzą od fast fashion i co roku rynek wielkich sieciówek bardzo rośnie. Niestety cierpi na tym nasza planeta
- 2024-04-29: Paweł Małaszyński: Po odejściu z Teatru Kwadrat musiałem wziąć w garść, zostawić przeszłość za sobą i iść dalej. Teraz od początku wytaczam sobie ścieżkę kariery
- 2024-04-30: Artur Barciś: Reżyseria jest rzeczą dużo bardziej odpowiedzialną niż aktorstwo. Może kiedyś zdecyduję się wyreżyserować film
- 2024-04-25: Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.