Newsy

Tomasz Jacyków: może media znajdą innego pajaca, a ja będę robić swoje kostiumy w spokoju

2017-04-26  |  06:55

Stylista od pewnego czasu zajmuje się tworzeniem kostiumów teatralnych m.in. dla warszawskiego Teatru Syrena. Twierdzi, że kocha teatr i uważa go najbliższą sobie przestrzeń artystyczną. Obecnie zaczyna projektować meble i wnętrza.

Tomasz Jacyków debiutował jako stylista na początku lat 90. Pracował wówczas głównie przy sesjach zdjęciowych dla magazynów lifestyle'owych. Z czasem nawiązał współpracę ze stacjami telewizyjnymi, był stylistą m.in. programu „Dzień dobry TVN”, „Miasto kobiet” oraz „Kawa czy herbata?”. Od 2014 roku jest współgospodarzem magazynu „Gwiazdy na dywaniku” na antenie stacji Polsat Café. Twierdzi, że w show-biznesie zaistniał głównie dzięki oryginalności swoich prac.

Robiłem niewiarygodne rzeczy stylistycznie jak na swoje czasy. I zawsze ubrania pasjonowały mnie bardzo – mówi Tomasz Jacyków agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Stylista twierdzi, że uwielbia próbować swoich sił w nowych dziedzinach. Od pewnego czasu współpracuje z teatrami. Jest autorem kostiumów do takich przedstawień jak „Iwona księżniczka Burgunda” w reżyserii Omara Sangare, „Czarodziejska góra” Wojciecha Malajkata oraz „Single po japońsku” Olafa Lubaszenki. Jacyków podkreśla, że teatr to przestrzeń artystyczna, w której czuje się najlepiej, uwielbia więc projektować kostiumy do spektakli.

Najbardziej ze wszystkich moich działalności dotyczących kreowania wizerunku człowieka jednak część teatralna jest mi najbliższa, najprzyjemniejsza i tutaj najbardziej się realizuję. Poza tym czuję się w teatrze, w gmachu teatru, po prostu bezpiecznie – mówi stylista.

Obecnie Tomasz Jacyków debiutuje po raz kolejny, tym razem w zakresie architektury wnętrz. Zamierza zająć się projektowaniem mebli i urządzaniem wnętrz. Twierdzi, że tak jak kilka lat temu pokazał Polakom, jak można się ciekawie ubierać, tak teraz chce im pokazać, jak ładnie mieszkać. Podkreśla, że obecnie interesuje go przede wszystkim design i projektowanie kostiumów teatralnych.

Może już sobie media znajdą innego pajaca, a ja sobie będę robić swoje kostiumy w ciszy i spokoju – mówi Tomasz Jacyków.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytmnbluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.