Newsy

Baza pod makijaż to obowiązkowy kosmetyk dla kobiet pracujących w klimatyzowanych pomieszczeniach

2014-08-26  |  06:40

Baza pod podkład to gwarancja nienagannego makijażu przez wiele godzin. Powinny jej używać zwłaszcza kobiety mające tłustą skórę i pracujące w klimatyzowanych pomieszczeniach, ich makijaż ma bowiem tendencje do szybszego spływania z twarzy. Nałożona na opaloną skórę może nawet zastąpić podkład. Świetnie sprawdzi się także na męskiej skórze zamiast balsamu po goleniu.

Zadaniem bazy pod podkład jest przedłużenie trwałości makijażu, optyczne wygładzenie zmarszczek, wyrównanie kolorytu skóry, a także zatuszowanie niedoskonałości, np. wyprysków lub popękanych naczynek. Baza, podobnie jak podkład, powinna być dobrana do rodzaju skóry. Kobiety o cerach mieszanych i tłustych powinny używać baz matujących, zaś posiadaczki cer suchych powinny wybierać bazy nawilżające.

– Baza, puder i podkład są to trzy kosmetyki zupełnie od siebie różne, ale kosmetyki, które nałożone z umiarem będą się uzupełniać. Baza przedłuży trwałość makijażu, podkład wyrówna koloryt cery, zaś puder będzie kosmetykiem wykańczającym, który zmatowi skórę. I to jest również bardzo dobry produkt do poprawek makijażu w ciągu dnia – mówi Anna Jachowicz, wizażystka Eveline Cosmetics, w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle.

Nowoczesne bazy są lekkie, nie obciążają niepotrzebnie skóry i nie tworzą na twarzy efektu maski. Nie zapychają też porów, mogą być więc stosowane codziennie. O kosmetyku tym nie powinny nigdy zapominać kobiety mające tłustą skórę i pracujące w klimatyzowanych pomieszczeniach, bowiem w ich przypadku makijaż szybciej spływa z twarzy. Na rynku można znaleźć zarówno bazy bezbarwne, jak i kolorowe. Baza różowa doda blasku skórze zmęczonej, fioletowa zatuszuje sine okolice oczu, zielona polecana jest osobom o cerze naczynkowej lub trądzikowej, ponieważ świetnie radzi sobie z zaczerwienianiami i niedoskonałościami skóry.

– Używanie bazy pod makijaż nie jest stricte związane z wiekiem. Bazę mogą używać zarówno przez nastolatki, jak i panie dojrzałe. Na rynku pojawiają się już produkty, które są połączeniem bazy i podkładu, wtedy już nie musimy używać osobno bazy i osobno podkładu, fluid trzyma się dłużej, a cera jest wygładzona – mówi Anna Jachowicz.

Baza jest również produktem niezastąpionym latem. Użyta na opaloną skórę może zastąpić podkład, wystarczająco wygładzi ona bowiem i zmatowi skórę. Ze względu na właściwości wygładzające i kojące bazę mogą stosować również mężczyźni. Świetnie zastąpi ona bowiem łagodzący balsam lub krem po goleniu.

Więcej na temat
Uroda Większość kobiet nieprawidłowo oczyszcza skórę twarzy Wszystkie newsy
2014-08-11 | 06:30

Większość kobiet nieprawidłowo oczyszcza skórę twarzy

90 proc. Polek nieprawidłowo oczyszcza skórę twarzy. Zamiast łagodnych mleczek lub płynów micelarnych panie używają mydła, które wysusza i podrażnia
Zabiegi pielęgnacyjne przed ślubem należy rozpocząć nawet trzy miesiące wcześniej
2014-07-24 | 05:55

Zabiegi pielęgnacyjne przed ślubem należy rozpocząć nawet trzy miesiące wcześniej

Przygotowania do ślubu zajmują zwykle wiele miesięcy. Jednym z największych atutów przyszłej panny młodej jest jej twarz, dlatego trochę wcześniej należy zadbać o cerę

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.