Newsy

Ciemne, głębokie kolory najmodniejszym trendem w manicure

2013-11-04  |  06:30
Kolory kojarzące się z jesienią – czarny, brązowy, granatowy, ciemna zieleń czy głęboka czerwień – to trendy w manicure na ten sezon. W zapomnienie odchodzą natomiast neonowe barwy i cekinowe ozdoby lub kryształki Swarovskiego, które królowały w wakacje.

Styliści radzą jesienią dostosować kolor paznokci do pogody. W listopadzie najmodniejsze w manicure są ciemne i głębokie kolory, a także stylizacja ombre i lakiery kawiorowe. To mało znana w Polsce alternatywa dla tradycyjnych lakierów. Pomalowane nimi paznokcie wyglądają dużo bardziej efektownie. Niestety taki lakier jest mniej trwały. Jeśli chodzi o barwy, to dalej dużą popularnością cieszy się manicure ombre, czyli efekt przenikających się kolorów. 

– Zwłaszcza jest to ombre na bazie beżu. Taki manicure składa się z dwóch lub trzech barw, przechodzących płynnie jedna w drugą – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Elwira Saczewska, kosmetolog z Centrum Zdrowia i Urody "Your Place" w Warszawie.

Jedną z nowości jesiennego sezonu jest odmiana lakieru hybrydowego nieco łagodniejsza dla paznokci.

– Pojawiła się na rynku nowość. Akryl – używany w lakierach hybrydowych – zamieniany jest na silikon. Dzięki temu paznokcie mogą cały czas „oddychać”, płytka się mniej niszczy, a lakier nie wnika tak mocno w strukturę paznokcia – mówi Elwira Saczewska.

Taki lakier hybrydowy utrzymuje się przez 2-3 tygodnie, nawet przy wykonywaniu codziennych prac domowych. Najpierw nakłada się cienką warstwę lakieru, która jest następnie utwardzana w świetle UV. Manicure hybrydowego nie można jednak usunąć tradycyjnym zmywaczem do paznokci. Aby go zmyć, konieczna jest wizyta w salonie kosmetycznym i zastosowanie specjalnego płynu na bazie acetonu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.