Newsy

Co dziesiąty Polak ma tatuaż. Studia tatuażu coraz częściej odwiedzają także kobiety

2015-08-26  |  06:35

Coraz więcej kobiet decyduje się na zrobienie tatuażu. Najczęściej jest to mały wzór na stopie, nadgarstku czy żebrach. Dużą popularnością cieszą się sentencje, imiona partnerów i dzieci, motywy kwiatowe lub wszelkiego rodzaju symbole. Tatuażyści podkreślają, że w tej kwestii niezwykle łatwo załapać bakcyla i ktoś, kto raz odwiedzi salon, z pewnością wróci, by zrobić kolejny wzór.

Tatuaże przez lata zarezerwowane były przede wszystkim dla mężczyzn. Ostatnio przestały być jednak odbierane jako symbol buntu, kojarzony z pobytem w więzieniu czy marginesem społecznym,  a stały się modną ozdobą dodającą kobietom charakteru. Z badań Grupy IQS wynika, że co dziesiąty Polak ma tatuaż, a co trzeci chciałby w ten sposób ozdobić swoje ciało.

Od około dwóch lat w Polsce zauważamy wzrost popularności wykonywania tatuażu, w głównej mierze wśród kobiet – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Patryk Walęga, właściciel studia tatuażu TIME4TATTOO.

Usunięcie tatuażu co prawda jest możliwe, ale to długotrwały i kosztowny proces, dlatego decyzja o jego zrobieniu powinna być dobrze przemyślana. Najlepiej, by był umieszczony w miejscu, gdzie skóra wraz z wiekiem nie ulega zbyt dużej deformacji. Atrakcyjny wzór na brzuchu, udach czy ramionach po latach może stać się bardzo szpecący.

Około 80 proc. kobiet robi sobie małe wzory na stopie, nadgarstku, żebrach. Są to drobne tatuaże, wielkości około 4-5 cm, ponieważ mniejszy tatuaż wiąże się z mniejszym uczuciem dyskomfortu. Większe tatuaże są to te zakrywające połowę ręki bądź na łopatce lub udach – tłumaczy Patryk Walęga.

Tatuaż jest dobierany tak, aby wyrażał osobowość właściciela i podkreślał jego indywidualność. Wykonany w widocznym miejscu jest traktowany jak biżuteria i może być doskonałym uzupełnieniem stylizacji.

Najbardziej popularnym wzorem, jakie wykonują kobiety, są napisy, najczęściej sentencje bądź imiona, w przeważającej liczbie imiona dzieci wraz z datą urodzenia. Dalej, są to gotowe wzory, znalezione gdzieś w internecie – mówi Patryk Walęga.

Patryk Walęga przyznaje, że dla większości osób pierwsza wizyta w salonie tatuażu jest niezwykle stresująca i radzi, by wybrać sprawdzone miejsce, w którym przestrzegane są zasady bezpieczeństwa i higieny.

Większość klientek wykonuje swój tatuaż po raz pierwszy, więc chcą najpierw zobaczyć, z czym się to wiąże, jakie to jest uczucie. Dopiero w późniejszym czasie decydują się na kolejny tatuaż, już większy – mówi Patryk Walęga.

Za mały tatuaż o wymiarach 3 cm x 3 cm trzeba zapłacić ok. 100 zł, za większy – 24 cm x 24 cm – ok. 900 zł. Cena zależy od rodzaju wzoru, liczy użytych barwników i czasu poświęconego na jego wykonanie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.