Mówi: | Anna Ampulska |
Funkcja: | makijażystka |
Makijaż twarzy w stylu zombie czy kościotrupa na halloweenową imprezę można wykonać samodzielnie
Makijaż na imprezę halloweenową można ograniczyć do kropel sztucznej krwi w kącikach ust lub fantazyjnych soczewek kontaktowych. Odważniejsze osoby mogą pokusić się natomiast o taką charakteryzację jak cięte rany czy efekt twarzy kościotrupa. W wykonaniu takiego makijażu pomogą akcesoria i farby dostępne w sklepach dla charakteryzatorów oraz internetowe tutoriale.
Polacy są coraz bardziej odważni i coraz śmielej wyrażają swoją osobowość poprzez strój i makijaż. Dotyczy to zarówno stylizacji codziennych, jak i tych na specjalne wyjścia. Impreza halloweenowa to doskonała okazja, by zaprezentować swoją kreatywność, zwłaszcza że istnieje ku temu coraz więcej możliwości. Wbrew pozorom wykonanie spektakularnego makijażu nie jest trudne.
– Mamy różne środki do wykonywania takich charakteryzacji, mamy też dużo podpowiedzi w mediach takich jak np. YouTube, gdzie jest mnóstwo tutoriali, dzięki którym możemy wykonać taki makijaż bądź charakteryzację – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle makijażystka Anna Ampulska.
Ciekawą stylizacją mogą zaskoczyć znajomych nawet osoby niezbyt biegłe w wykonywaniu makijażu. Najprostszy sposób na spektakularny efekt to skoncentrowanie się na stroju i zastosowanie minimalnej charakteryzacji twarzy. Wystarczy bardzo blada cera, dzięki białym pudrom i jak najjaśniejszym podkładom, krwistoczerwone usta i ciemne oczy – tutaj najlepiej sprawdzą się cienie czarne, granatowe lub fioletowe.
– Możemy wykorzystać sztuczną krew, którą można kupić przez internet bądź w sklepie z elementami charakteryzacyjnymi, i po prostu zaaplikować ją w okolicy np. ust, oczu. Możemy również kupić soczewki, które mogą imitować brak źrenicy bądź jakiś inny kolor – mówi Anna Ampulska.
Mocniejszy makijaż to już praktycznie charakteryzacja. Możliwe jest uzyskanie efektu twarzy kościotrupa, ciętych ran, pająków lub nietoperzy na twarzy, odpadającej skóry w stylu zombie. Za pomocą mocnego makijażu można się upodobnić do słynnej meksykańskiej La Catriny, figurki symbolizującej meksykańskie święto zmarłych lub postaci z filmu „Gnijąca panna młoda” Tima Burtona.
– Do tego służą różne farbki, elementy charakteryzacyjne, które również możemy kupić przez internet i w sklepach charakteryzacyjnych – mówi Anna Ampulska.
Mniej odważne panie, które chcą jednak w jakiś sposób zaakcentować wyjątkowy charakter halloweenowej imprezy, mogą się zdecydować na mocniejszy niż zazwyczaj makijaż wieczorowy. Warto z takiej okazji wykonać bardziej intensywny makijaż oczu w stylu smoky eyes lub podkreślić usta pomadką w kolorze wyrazistej czerwieni lub bordo.
Czytaj także
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-01-24: Adam Kszczot: Moja żona została mistrzynią świata w makijażu permanentnym. Trochę się też do tego przyczyniłem
- 2024-10-30: Robert El Gendy: Halloween to zupełnie nie moja estetyka. Na początku listopada nie jest mi do śmiechu, raczej pogrążam się w zadumie
- 2024-11-15: Anna Lewandowska: Są aż trzy odsłony „Czerwonego dywanu” w „Pytaniu na śniadanie”. Ten punkt naszego programu ma bardzo dobrą oglądalność
- 2024-10-23: Klaudia Carlos: Świętowanie Halloween nie oznacza, że swoje dziady mamy odstawić w kąt. Poznawanie zwyczajów z różnych krajów nas rozwija
- 2024-10-04: Anna Głogowska: Długo wstydziłam się stanąć na scenie teatralnej. Teraz zaczynam myśleć o sobie jako o aktorce
- 2024-09-18: Anna Głogowska: W samym środku lata wyjechałam na wakacje do Egiptu. Temperatura powietrza sięgała 43, a wody 38 stopni
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
- 2024-11-07: Anna Głogowska: Obsesyjnie sortuję śmieci. Jestem wściekła na wszystkich sąsiadów, którzy tego nie robią
- 2024-08-23: Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.