Newsy

Masaż często niedostosowany do potrzeb pacjentów

2013-10-14  |  09:30
Masaż stał się jednym z głównych sposobów naszej walki ze stresem i dolegliwościami fizycznymi. Nie każdy masażysta wykona jednak zabieg idealnie. Dlatego przed wyborem, warto sprawdzić podstawowe cechy dobrego masażu.

Masażysta Michał Stadnicki zaznacza, że każdy masaż powinien być dopasowany do problemu czy też potrzeb, z którymi pacjent przychodzi.

 - Będą osoby, które przychodzą tylko po to, żeby się zrelaksować, żeby odprężyć się po ciężkim dniu spędzonym w pracy. Będą osoby, które będą przychodziły na masaż leczniczy i tym osobom będziemy starali się pomóc w inny sposób. To podejście też będzie tyczyło się do masażu sportowego i każdej innej odmiany, którą będziemy mogli zastosować.

Stadnicki zwraca również uwagę na odmienne podejście do każdego klienta.

 - Każdy będzie inaczej na ten masaż reagował, chociażby przez to, że ma inny próg bólu. W związku z czym dynamikę, tempo i moc, z jaką będziemy dotykać pacjentów też powinniśmy dopasować do ich indywidualnych odczuć - podkreśla ekspert.

Według Michała Stadnickiego, masaż i jego techniki prawie zawsze będą podobne. Jedynie rodzaj zabiegu będzie się zmieniał w zależności od jego celu.

 - Masaż relaksacyjny być może będzie posługiwał się nawet tymi samymi technikami, co masaż sportowy, tyle że ich tempo będzie zupełnie inne. Masaż sportowy będzie skupiony na danym odcinku, masaż relaksacyjny prawdopodobnie będzie dotyczył całego ciała i będzie otoczony estetyką gabinetu, zapachem olejków.

Ekspert radzi także, aby przy dolegliwości bólowych czy kontuzjach, korzystać z masażu nawet codziennie, jednak okres tak intensywnych zabiegów nie powinien przekroczyć 14 masaży z rzędu. Z kolei, jeśli chodzimy na masaż profilaktycznie czy relaksacyjnie, to wystarczy raz lub dwa razy w  tygodniu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.