Mówi: | Maria Rotkiel, psycholog Sylwia Chrobot, optometrystka |
Na polskim rynku pojawią się soczewki akcentujące. Pogłębiają barwę oczu, powiększają optycznie tęczówkę i łagodzą oznaki zmęczenia
Oczy są najważniejszym kanałem komunikacji niewerbalnej. Zdrowe i pełne energii spojrzenie ułatwia kontakty zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Atrakcyjny wygląd oczu można podkreślić za pomocą soczewek kontaktowych akcentujących. Nadają one charakterystyczny błysk oczom, uwydatniają ich naturalną barwę oraz zaznaczają okolicę rąbką rogówki.
W przeciwieństwie do tradycyjnych soczewek kolorowych soczewki akcentujące pogłębiają naturalną barwę oczu, ale nie zmieniają ich zabarwienia. Tego typu soczewki powiększają optycznie tęczkówkę, a więc również źrenicę, niwelują oznaki zmęczenia, nadają charakterystyczny błysk oczom oraz podkreślają rąbek rogówki.
– Elementem takiej soczewki jest pierścień rąbkowy, który będzie w wyraźny sposób zaznaczał kontrast pomiędzy barwą tęczówki i białą częścią oka, czyli twardówką, i bardzo mocno go zaakcentuje – tłumaczy Sylwia Chrobot, optometrystka.
Uwydatnienie rąbka rogówki zapewnia bielszy wygląd twardówki oraz zdrowszy, jaśniejszy i młodszy wygląd oka. Z upływem lat granice tęczówki stają się coraz mniej kontrastowe – u osób dojrzałych pojawia się obwódka starcza, czyli białawy pierścień przy obrąbku rogówki. Soczewki akcentujące pomagają złagodzić ten efekt i wpływają pozytywnie na postrzegany wiek użytkownika. Są również polecane osobom cierpiącym na jaskrę.
– Emocje, nastawienie, nastrój i intencje. Wszystko to jesteśmy w stanie przekazać za pomocą spojrzenia. W komunikacji niewerbalnej najważniejszym kanałem przekazu są oczy. Pamiętajmy o tym, że nasz rozmówca w pierwszej kolejności zwraca uwagę właśnie na nasze spojrzenie. Ważniejsze od tego, co mówimy, jest to, jak mówimy – mówi agencji informacyjnej Newseria Maria Rotkiel, psycholog.
Spojrzenie odgrywa decydującą rolę w kontaktach interpersonalnych zarówno zawodowych, jak i prywatnych. Według badań osoby z rozszerzonymi źrenicami są postrzegane jako bardziej atrakcyjne. To na podstawie wyrazu oczu oceniana jest pewność siebie, śmiałość oraz usposobienie rozmówcy.
– Oczy są naszą wizytówką. Jeżeli chcemy być pozytywnie zapamiętani, dbajmy o to, by nasze spojrzenie było witalne, zdrowe i pełne energii. Dobrym sposobem na dodanie blasku oczom są również soczewki kontaktowe akcentujące – tłumaczy Maria Rotkiel.
Oprócz działania kosmetycznego i korekcyjnego, soczewki te nawilżają oczy i chronią je przed szkodliwym promieniowaniem UV. W Polsce będą dostępne w sprzedaży od połowy maja.
Czytaj także
- 2023-06-06: Polacy pracują nad soczewkami, które rozwiążą problem starczowzroczności. Ich rozwiązanie ma zapewnić ostre widzenie z każdej odległości
- 2021-03-22: Przedstawicielka WHO w Polsce: Szczepionka Johnson & Johnson może się okazać przełomem w walce z COVID-19. Jednak wirus jest inteligentny, musimy pozostać czujni i gotowi
- 2021-03-12: Czwarta szczepionka zatwierdzona do użycia w UE. Firmy farmaceutyczne nie nadążają jednak z produkcją
- 2020-12-14: Grażyna Wolszczak od ponad 10 lat pomaga dzieciom z domów dziecka. „Zobaczenie twarzy znanych z telewizji robi na nich ogromne wrażenie”
- 2020-12-10: Sobel: Chcę zmotywować młodych ludzi do pracy nad sobą. Sam miałem trudno i dlatego chcę dać otuchę innym
- 2020-12-16: Zuza Jabłońska: Święta kojarzą nam się z radosną atmosferą. Nie zapominajmy jednak o osobach, które przeżywają trudne święta cały czas
- 2020-10-02: Pandemia koronawirusa sprzyja wynajmowaniu biur na godziny. Korzystają z nich zarówno freelancerzy, jak i duże korporacje
- 2019-12-19: Edyta Herbuś: Czuję wdzięczność za to, jak wiele dostałam od życia, dlatego staram się wysyłać w świat dobro
- 2019-12-23: Klaudia Halejcio: Razem z rodziną przygotowaliśmy paczki dla potrzebujących zamiast obdarowywać prezentami siebie
- 2019-12-24: Leszek Stanek: Nie jestem osobą świąteczną. Celebruje jednak ten czas w towarzystwie rodziny i przyjaciół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.