Newsy

W modzie męskiej obowiązuje obecnie nonszalancka elegancja

2013-11-20  |  08:20
Mówi:Maciej Zaremba
Funkcja:właściciel pracowni krawieckiej Zaremba
  • MP4
  • W modzie męskiej konserwatywne dopasowanie każdej części garderoby wyszło z mody. Teraz modny jest dystyngowany luz, czyli nonszalancka elegancja. Takie trendy zgodnie lansują najwięksi projektanci.

     – Jest w tym pewien luz, pewne nawiązanie do ulicznej mody, ale cały czas jest to ubranie szyte na miarę i wedle własnego pomysłu – podkreśla Maciej Zaremba, właściciel pracowni krawieckiej Zaremba.

    Moda męska nie ma w ofercie tak wielu dodatków i akcesoriów jak moda kobieca. Modne są poszetki, szaliki i krawaty, ale nie są to tradycyjne krawaty. Są one zwiewne i lekkie, często szyte bez podszewki, a wiele zmienia w wizerunku ciekawe i oryginalne wiązanie.

     – To wszystko buduje styl, pozwala mężczyźnie się wyróżnić, ale też korzystając z tego ostrożnie nie będziemy wyglądać jak przebierańcy – przestrzega Zaremba.

    Nonszalancja w eleganckiej modzie męskiej nosi włoską nazwę sprezzatura. Polakom daleko jednak do bogatego stylu Włochów. Póki co niewielu Polaków decyduje się na zdobienia w postaci ciekawych wiązań czy oryginalnych krawatów.Najważniejsze jednak przy wyborze garnituru jest dobranie go do sylwetki. Przede wszystkim pamiętajmy, że marynarka powinna kończyć się zaraz pod pośladkami, a spod rękawa powinien być widoczny około dwucentymetrowy fragment mankietu. Dodatkowo musimy pamiętać, by marynarka lekko opinała ramiona (nie może krępować ruchów). 

    Mężczyźni mają ogromny wybór, jeśli chodzi o marynarki. Mogą wybrać te z klapami tradycyjnymi lub spiczastymi. Również zapięcie marynarki ma znaczenie – do wyboru są zapięcia z dwoma lub trzema guzikami. Proporcje wysokich mężczyzn zrównoważy marynarka z trzema guzikami, niscy powinni za to wybierać zapięcie podwójne lub pojedyncze, które umieszczone nisko wysmukli figurę. Dodajmy, że marynarkę powinno się zapinać tylko na górny guzik. By wysmuklić figurę polecamy również spodnie z nogawkami prostymi lub z kantem, ale bez mankietu. Mankiet w tym przypadku skraca sylwetkę.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Żywienie

    Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

    Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.