Mówi: | Marta Kupińska |
Funkcja: | właścicielka marki Denimbox |
W sezonie jesienno-zimowym spodnie mają podkreślać kobiecość
Eleganckie spodnie w zestawie garniturowym lub z luźnymi bluzami, cygaretki, obcisłe boyfriendy, spodnie inspirowane militariami, np. typu cargo, to trendy w nadchodzącym sezonie jesienno-zimowym. Dominować będą kolory stonowane, m.in. szare, czarne, brązowe, ciemnozielone. Modne materiały to wciąż marmurkowy jeans, skóra, materiały woskowane i nabłyszczane oraz dzianina.
W tym sezonie projektanci przygotowali propozycje spodni, które przede wszystkim podkreślają kobiecość, czyli są obcisłe, dopasowane, z wysokim stanem lub przełamane w talii grubym pasem.
Modne będą garnitury, także w męskich krojach, jednak na kobiecą miarę (Emporio Armani, Ralph Lauren, Tibi, Hermes, Boss). Przy wyborze koloru warto postawić na odcienie szarości, brązy, czerń, ciemną zieleń oraz zestawy nabłyszczające. Według Stelli McCartney w dobrym guście będzie zestawienie garniturowych spodni i swetrów.
W modzie nadal pozostaną cygaretki, które w swojej kolekcji promuje Nicolas Ghesquière, projektant domu mody Louis Vuitton o,raz Roberto Cavalli pod marką Just Cavalli. Modne będą spodnie skórzane, nabłyszczane. Victoria Beckham pokazała również bardziej dopasowane spodnie w czerni i bieli.
– Nowością w nadchodzącym sezonie będą też boyfriendy bardziej obcisłe, bardziej dopasowane na wysokości łydki i kolan, z czarnych, woskowanych materiałów, bardzo elastycznych. Będą to głównie spodnie z wyższym stanem podkreślające świetnie pośladki i talię, eksponujące nogę, wydłużające je optycznie. Trendem będą również ramoneski ze skóry ekologicznej, również pikowane, i przejdzie to także na spodnie – mówi Marta Kupińska, właścicielka marki Denimbox, w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle.
W dobrym guście będą również spodnie z elementami militarnymi, np. typu cargo, ale bardzo kobiece, które na ten sezon proponuje m.in. dom mody Balenciaga. Trendy będą również kombinezony w stonowanych kolorach oraz zestawy koszula i spodnie z oficerkami w parze (marka A.F. Vandevorst).
– W sezonie jesienno-zimowym 2014/15 będzie znowu modny marmurkowy dżins. Odchodzimy od kolorów jasnych, intensywnych, raczej staramy się zachować te stonowane – mówi Marta Kupińska.
Wciąż modna będzie także typowo jesienno-zimowa dzianina. Spodnie tego typu mogą być zarówno w stylu oversize, jak i dopasowanym (Stella McCartney, Marc Jacobs).
W sieciowych sklepach, m.in. Zarze, już dostępne są obcisłe jeansy w ciemnych kolorach m.in. szarych i granatowych, podobnie jak w Benettonie. H&M ma w swojej kolekcji m.in. dopasowane spodnie nabłyszczane.
Czytaj także
- 2024-04-02: Marta Wiśniewska: Otwieram kolejne filie mojej szkoły tańca. Cieszę się, że pomagają mi w tym moje dzieci
- 2024-05-23: Marta Wiśniewska: Ocieplenie klimatu jest niebezpieczne i alarmujące. Dlatego oszczędzam wodę, nie jem mięsa, segreguję śmieci i nie kupuję nowych ubrań
- 2024-03-25: Marta Wiśniewska: Nie rozumiem fenomenu mazurka. Na Wielkanoc zrobię pyszną, tłustą paschę z bakaliami
- 2023-11-22: Leszek Lichota: Agata Kulesza ma dostęp do takich narzędzi aktorskich jak mało kto. Na pstryk potrafi wywołać w sobie każdą pożądaną emocję
- 2023-07-21: Marta Lech-Maciejewska: Wciąż zbyt mało się rozmawia o nowotworach. Nadal jest ogromne poczucie wstydu, wykluczenia i zamiatania tematu pod dywan
- 2022-11-21: Marta Kuligowska: Moda nie jest czymś, co spędza mi sen z powiek. Jako dziennikarz informacyjny muszę wyglądać elegancko, ale skromnie
- 2022-12-20: Marta Lech-Maciejewska: Moda jest dla mnie czymś więcej niż tylko samym ubraniem. Jest sposobem na wyrażenie siebie, to mój własny podpis, który zostawiam w świecie
- 2022-08-05: Marta Burdynowicz: Łączenie ze sobą śpiewania, aktorstwa i dubbingu jest bardzo trudne i męczące fizycznie. Radość, którą dają mi te aktywności, wszystko rekompensuje
- 2022-08-25: Marta Burdynowicz: Justyna Steczkowska jest wymagająca, ale to wynika z jej profesjonalizmu. Miałyśmy kilka bardzo mądrych i ważnych dla mnie rozmów
- 2022-07-29: Marta Burdynowicz: Nie mam nic przeciwko porównywaniu mnie do Adele. To cudowna artystka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Edukacja
![](/files/1922771799/czesc-cialo-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu
Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.
Media
Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie
![](/files/1922771799/el-gendy-o-klaudii-foto,w_133,_small.jpg)
Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami mają wiele wspólnych tematów do rozmów.
Prawo
Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność
![](/files/1922771799/wizerunek-dziecka-foto-1_1,w_133,r_png,_small.png)
Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.