Mówi: | Magda Hasiak |
Funkcja: | koordynatorka kolekcji QUIOSQUE |
W stylizacjach na sezon wiosna/lato 2015 projektanci odważnie łączą wzory i kolory. Królują artystyczne nadruki, motywy folkowe i miękkie tkaniny
W nadchodzącym sezonie swoimi stylizacjami panie powinny wyróżniać się z tłumu i intrygować. Hitami będą pikowane kurtki w intensywnych kolorach, bluzki z dużymi nadrukami graficznymi oraz połączenie kontrastowych barw w paskach i kropkach. Pojawi się również trend folkowy.
Styliści podkreślają, że wiosną i latem w modzie będą oryginalne artystyczne wzory, różne faktury materiałów i zaskakujące duety kolorystyczne.
– Takim mocnym trendem z wybiegów są art print, czyli duże nadruki, które przypominają prace malarzy czy grafików. Zatem nie drobne nadruki kwiatków, tylko te w makroskali, duże, jakby pędzlem malowane – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Magda Hasiak, koordynatorka kolekcji QUIOSQUE.
Wiosną będą królować kurtki w stylu bomber. Występują one w wielu wersjach – od lekkich mgiełek po te wykonane z neoprenu. Czasem przypominają kurtki sportowe, innym razem – eleganckie garsonki. Modne będą zarówno te z motywem kwiatowym, jak i jednokolorowe.
– Dobrym uzupełnieniem każdej garderoby jest kurtka pikowana w intensywnym kolorze. Zawsze będzie dobrze wyglądać w połączeniu z tuniką, sukienką czy dżinsami – tłumaczy Magda Hasiak.
Zdaniem stylistów w nadchodzącym sezonie kobieta powinna wyglądać bardzo energetyzująco, dlatego rządzić będą intensywne kolory w nietuzinkowych zestawieniach.
– Modne będą połączenia intensywnych kolorów, które pozornie do siebie nie pasują, czyli np. pomarańcze z różami czy fuksjami albo połączenie kobaltu ze szmaragdową zielenią. Będą też połączenia na zasadzie kontrastu, czyli granatu z czerwienią, limonki z granatem – w paskach, kropkach czy graficznych nadrukach – mówi Magda Hasiak.
Z kolei panie, które nie są przekonane do intensywnych kolorów, śmiało mogą postawić na bardziej subtelne barwy – pudrowe róże, delikatne turkusy czy pastelowe zielenie.
– Tkaniny są stworzone dla kobiety aktywnych, które nie musi już myśleć o tym, że coś się pogniecie, że muszą coś wyprasować. Lekko mogą się błyszczeć, dzięki ferii nadruków i barw zawsze dobrze się prezentują – dodaje Hasiak.
Z miękkimi dzianinami kontrastują geometryczne kroje, a sportowy styl przenika się z miejską elegancją.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-05: Tomasz Jacyków: Uwielbiam upały, gdy ciepło wychodzi z betonu i pali siedzenie w rozgrzanym samochodzie. Na wakacje jeżdżę poza sezonem
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.
Muzyka
Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.