Mówi: | Gilbert Soliz |
Funkcja: | makijażysta |
Firma: | Sephora |
Wiosną w makijażu dominować będzie naturalność: lśniąca, lekko muśnięta podkładem cera i różowe usta
Minimalizm na skórze i szaleństwo na ustach – tak będzie wyglądał tegoroczny wiosenny makijaż. Lekki podkład zapewni lśniącą, ale naturalną cerę, a intensywnie różowe pomadki nadadzą ustom wiosenną świeżość i blask. Na topie będzie również mieszanie faktur – głównie matu i blasku – w makijażu oczu. Kobieta wiosną powinna natomiast zapomnieć o sztucznych rzęsach i mocno podkreślonych brwiach, które zdominowały zimowy look.
W wiosennym makijażu cera ma być jedynie tłem dla intensywnego, ale wciąż naturalnego makijażu oczu lub ust. Najważniejszym kosmetykiem do makijażu będzie dobra baza pod pokład. Ma ona zapewnić idealny poziom nawilżenia skóry, wyrównać jej niedoskonałości, i nadać makijażowi trwałość, tak aby nie spłynął w pierwszych promieniach wiosennego słońca. Baza powinna mieć konsystencję idealnie współgrającą ze skórą, aby utworzyć na niej ściśle przylegający i niewidoczny film. Uzupełnieniem bazy ma być lekki podkład, którego rozświetli i wygładzi skórę.
– To, co przewidujemy na wiosnę, to bardzo minimalistyczne podejście w kwestii skóry. Chcemy widzieć piegi, chcemy widzieć skórę w jej naturalnym stanie, czyli po prostu nakładamy bardzo mało produktu. Myślę, że chodzi tu o to, by mądrze wybierać miejsca, na które go położymy. Nie chodzi o zamalowanie całego płótna, lecz o to, by pozwolić skórze przez ten podkład przebijać – mówi Gilbert Soliz, makijażysta marki Sephora, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
W makijażu ust styliści proponują dwa trendy: makijaż typu no make up lub usta w intensywnych kolorach. W pierwszym przypadku makijaż ma być niemalże niewidoczny, a usta blade. Dobrze zatem postawić na pomadki w cielistych beżach, delikatnych brązach, naturalnych różach lub bezbarwne, nawilżające błyszczyki. Równie modne będą wargi intensywne i wyraźne, pokryte jaskrawymi kolorami szminek: fuksją i koralową czerwienią.
– Myślę, że na wiosnę usta będą naprawdę duże. Oczy też. W tym wszystkim chodzi o to, by wyglądem przypominać siebie i by uwydatniać swoje rysy. Oczy są najbardziej wyrazistą elementem kobiety, sądzę, że mieszanie matu z odrobiną blasku, daje nam najbardziej naturalny efekt – mówi Gilbert Soliz.
Wśród wiosennych trendów coś dla siebie znajdą także miłośniczki bardziej awangardowego makijażu. Specjalnie dla nich wizażyści przygotowali neonowy oranż, przede wszystkim jako mocną, fluorescencyjną kreskę na dolnej linii oka. Eksperci namawiają do inspirowania się nie tylko oficjalnymi trendami, lecz także własnym wyczuciem piękna. Zdaniem większości wizażystów największym źródłem inspiracji, zwłaszcza dla młodych kobiet, jest obecnie popkultura oraz media społecznościowe, np. Instagram i YouTube. Dziewczęta chętnie naśladują sposób ubierania oraz makijaże ulubionych gwiazd filmu lub sceny muzycznej.
– Młodzi artyści, czyli Taylor Swift, Ariana Grande, Nicki Minaj, Kim Kardashian, kobiety, które każdego dnia są w obiektywie, kobiety, które mają najwięcej fanów na Instagramie, to one są tymi, na które ogląda się młodzież, szukając nowych pomysłów, nowych looków. Myślę, że stąd pochodzi masa inspiracji – podkreśla Gilbert Soliz.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-01-24: Adam Kszczot: Moja żona została mistrzynią świata w makijażu permanentnym. Trochę się też do tego przyczyniłem
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-23: Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.
Muzyka
Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.