Newsy

Wojciech Mecwaldowski: Polacy wolą stawiać pomniki albo spełniać marzenia niż pomóc innym

2018-11-27  |  06:04

Jestem po to, żeby pomagać – mówi aktor. Wspieranie potrzebujących jest dla niego formą odwdzięczenia się za wszystko, co otrzymał w życiu, m.in. ciekawą pracę i możliwość realizowania swoich pasji. Zdaniem artysty każdy, kto może sobie na to pozwolić, powinien pomagać ludziom, którzy mieli mniej szczęścia. Polacy wciąż nie są jednak skłonni do wyciągania ręki w stronę potrzebujących.

Wojciech Mecwaldowski wziął udział w przygotowaniu nowego spotu świątecznego organizacji SOS Wioski Dziecięce. Wraz z Anną Dereszowską, Zygmuntem Chajzerem, Natalią Kukulską i Andrzejem Wroną przekonuje w nim do wpłacania datków na rzecz podopiecznych organizacji, a więc osieroconych lub opuszczonych dzieci, często pochodzących z rodzin dysfunkcjonalnych. Aktor podkreśla, że większość ludzi nie jest w stanie wyobrazić sobie, jak trudno jest być samemu i nie mieć wokół siebie rodziny, co dzieci odczuwają szczególnie mocno w okresie świąt Bożego Narodzenia.

Chcemy zachęcić ludzi, żeby pomagali i żeby te dzieci miały wspaniałe święta, oprócz święta wspaniałe życie, bo święta nastrajają na cały rok, więc dobrze nastroić ich, żeby miały pięknie – mówi Wojciech Mecwaldowski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Aktor jest zdania, że jeśli istnieje możliwość mądrego wsparcia potrzebujących, to należy z niej skorzystać. Podkreśla, że nie jest celebrytą, rzadko bywa więc na imprezach show-biznesowych, o ile nie są związane z promocją jego filmu lub serialu. Chętnie wykorzystuje natomiast swoją popularność, aby pomagać innym i zachęcać Polaków do działalności charytatywnej.

Kocham pomagać, jestem po to, żeby pomagać. Skoro tu chodzę, siedzę, leżę, latam czasami, to wypada odwdzięczyć się za to, co mam – mówi Wojciech Mecwaldowski.

Zdaniem artysty pomagać może każdy, nie tylko osoby powszechnie znane. Zawód oraz wykonywana praca nie mają tu znaczenia, istotna jest bowiem jedynie chęć wspierania potrzebujących. Aktor uważa jednak, że Polacy wciąż nie wiedzą, jak pomagać, nie są też skorzy do wyciągania pomocnej dłoni do osób, które miały w życiu mniej szczęścia od nich.

Wolimy stawiać pomniki albo spełniać marzenia, których nigdy nie chcieliśmy niż pomóc innym. Wydaje mi się, że każdy powinien być wdzięczny za to, co ma. Jeżeli komuś się udaje, to miło by było pomóc, a to, czy ktoś jest aktorem, grabarzem czy biznesmenem, nie jest ważne – mówi Wojciech Mecwaldowski.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.