Newsy

Zabiegi z retinolem pomagają rozwiązać wiele problemów skóry. Kluczem jest wybór odpowiedniego stężenia preparatu

2014-02-04  |  06:30

Retinol, popularnie zwany witaminą A, wykazuje szereg właściwości wykorzystywanych w kosmetyce: stymuluje proces odnowy komórkowej skóry, wygładza ją i rozjaśnia przebarwienia. Zabiegi z udziałem witaminy młodości są jednymi z najczęściej stosowanych w gabinetach kosmetycznych. Aby bezpiecznie korzystać z jej dobrodziejstw, należy dobrać preparat o odpowiednim stężeniu.

Podczas kuracji niedoskonałości skóry, głębokie zmarszczki i blizny ulegają spłyceniu. Dzieje się tak, ponieważ w zależności od stężenia preparatu skóra zaczyna się intensywnie złuszczać, produkując nowe komórki. Przy dłuższym stosowaniu retinolu o odpowiednio dobranym stężeniu efekty są rewelacyjne mówi kosmetolog Anna Chachaj, właścicielka salonu Asaia. 

Aby osiągnąć optymalny efekt, warto poddać się minimalnej serii, liczącej od 4 do 8 zabiegów, w zależności od stanu skóry. 

Z uwagi na silną funkcję regulowania pracy gruczołów łojowych retinol stosowany jest w leczeniu trądziku.

Często bywa jednak, że po zastosowaniu preparatu z czystą postacią witaminy, skóra ulega podrażnieniu, swędzeniu lub zaczerwienieniu – mówi ekspertka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle. Aby uniknąć dyskomfortowych dolegliwości, zaleca się rozpoczynanie kuracji od niskich stężeń. Kiedy skóra przyzwyczai się do działania substancji aktywnej, stopniowo zwiększa się jej dawkę, w celu uzyskania pożądanego efektu.  

Preparaty z niskim stężeniem retinolu można stosować również w warunkach domowych. Stanowią bezpieczną metodę przygotowania skóry do zabiegów wykonywanych w gabinecie. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.