Mówi: | Barbara Kryńska |
Firma: | Converse |
Sneakersy przeżywają renesans i pojawiają się na wybiegach u największych projektantów
– Bardzo istotnym zjawiskiem dla tego typu obuwia jest to, że pojawiają się na pokazach u największych projektantów mody. Na sezon wiosna-lato wszystkie modelki u Chanel wyszły właśnie w sneakersach, co świadczy o tym, że to już ulica dyktuje trendy nawet kreatorom – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Barbara Kryńska z Converse'a.
Sneakersy mają tyle samo zwolenniczek, co przeciwniczek. Ale zdaniem projektantów, ten model obuwia nie jest już zarezerwowany tylko dla tych, którzy cenią sobie ekstrawagancję i luźne stylizacje.
– Sneakersy tak naprawdę łączymy ze wszystkim. Ważne jest to, że są modele albo w czerni, albo w bieli, czyli mamy taki ukłon w stronę takiego bardziej eleganckiego looku. Przy każdej okazji, do każdej stylizacji spokojnie możemy założyć sneakersy i czuć się dobrze, wygodnie, a przede wszystkim modnie. Mamy je teraz na ulicach, w biurach i na imprezach – mówi Barbara Kryńska.
Styliści przekonują, że takie buty idealnie pasują na spacer, do pracy w biurze i na imprezę.
– Świetnie wyglądają, czy to z podwiniętą nogawką dżinsów i odsłoniętą gołą kostką, czy w połączeniu z luźnym dresem, który już totalnie wyszedł z siłowni i również jest obecny na ulicach, w biurach. Oczywiście świetnie prezentują się też do spódnic i kolorowych rajstop – dodaje Barbara Kryńska.
Nazwę „sneakers” wymyślił Nelson McKinney, copywriter z agencji NW Ayer & Son. Zwrócił on uwagę na to, że żadne inne buty nie pozwalały na bezszelestne poruszanie się tak, by można było się w nich skradać. W języku angielskim słowo „sneak” oznacza 'skradać się'.
Czytaj także
- 2024-01-24: Ewa Minge: Opracowałam inteligentną kolekcję ubrań. Projekty mają różnego rodzaju czujniki pozwalające monitorować stan zdrowia
- 2024-01-16: Ewa Minge: Rynek mody udaje, że ma się dobrze, ale tak nie jest. Jesteśmy zalewani przez bardzo tanią modę fast-foodową z Azji, z którą projektantom ciężko jest konkurować
- 2023-10-26: Joanna Przetakiewicz-Rooyens: Polacy coraz bardziej kochają modę vintage i rzeczy używane. Nie krępujemy się tego, że na kolejnym evencie jesteśmy w tej samej sukience
- 2023-10-05: Joanna Przetakiewicz-Rooyens: Ekologiczna moda to w tym momencie iluzja. Klienci często są wprowadzani w błąd
- 2023-04-05: PLICH: Poszerzam działalność atelier o projektowanie wnętrz. W ofercie mam już ceramikę i szkło artystyczne, a niebawem pojawią się meble i obrazy
- 2023-04-14: PLICH: Jestem dość konserwatywny w kwestii sukien ślubnych. Kipiące seksem gorsety i zbyt głębokie dekolty to brak szacunku do Kościoła i religii
- 2023-02-22: Patricia Kazadi: Mam dużo czarnych ubrań i uwielbiam je na każdą okoliczność. Mój stylista próbował to przełamać i zaryzykowałam kolor, ale bez przekonania
- 2023-02-28: Anna Korcz: Moda jest dla szaleńców, a ja trochę się jej boję. Moja garderoba jest bardzo skromna
- 2023-02-08: Katarzyna Zdanowicz: Gama kolorów i fasonów odpowiednich na wizję się zmienia. Po kilkunastu latach pracy w telewizji już nie mam ochoty na granatowe marynarki
- 2023-02-01: Katarzyna Glinka: Kończę pracę nad scenariuszem własnej sztuki i piszę książkę. To będzie bardzo ciekawy rok
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama
Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.
Handel
Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.
Media
Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach
W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.