Newsy

Wiosną najmodniejsze będą płaszcze przypominające sukienki

2014-03-31  |  06:40
Tej wiosny najmodniejsze będą płaszcze rozkloszowane lub proste, bez kołnierzy, przypominające sukienki. Dominować zaś będą kolory mocne, neonowe, np. żółty, pomarańczowy, różowy, a także wszelkiego rodzaju desenie. Z kolei dla osób o nietypowej sylwetce, projektanci przygotowali klasyczne kroje w stonowanych odcieniach. Modne wciąż będą trencze i długie płaszcze za kolano. Można do nich dobrać jeden mocny akcent, zgodny z tegorocznym trendem. 

W sezonie wiosennym 2014 dominować będzie moda z lat 90. Tegorocznym hitem wśród płaszczy są takie, które przypominają sukienkę.

 – To są płaszcze w szczególności takie z rękawami 7/8 albo 3/4, które odsłaniają nadgarstki, odsłaniają dłonie. Mają też duży dekolt i świetnie zastępują sukienkę. Widziałam ciekawe propozycje projektantów. Mam nadzieję, że w Polsce przyjmie się też trend płaszczy w kolorach ekspresyjnych, deseniowych, malarskich – mówi Pola Madej-Lubera, styliska i doradca wizerunku.

Na płaszcze w malarskich deseniach postawiła w tym sezonie m.in. marka Celine i Rochas. Ciekawe projekty przedstawił także Duro Olowu z Nigerii, u którego ubiera się m.in. Michelle Obama. Płaszcze przypominające sukienki w swojej ofercie mają także znane sieciówki m.in.: ZARA, H&M, Mango, Mohito.

Kobiety, które nie mają symetrycznej budowy, powinny jednak w tym sezonie wybrać inny krój oraz bardziej stonowane kolory.

Jeżeli ktoś nie czuje, że ma uniwersalną figurę, że we wszystkim dobrze wygląda, to najlepiej, żeby ograniczył się do jednego mocnego akcentu i uzupełniał ten look stonowanymi elementami. Polecam zdecydować się na jeden mocny akcent, a nie iść po prostu na całość i obwieszać się kolorowo i bogato – radzi Pola Madej-Lubera.

W modzie nadal będą trencze w stonowanych kolorach, np. ze skórzanymi rękawami oraz płaszcze za kolano.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.