Newsy

Masaż i dieta skuteczniejsze w walce z cellulitem niż kremy

2013-11-15  |  09:00

Większość kobiet do walki z cellulitem używa specjalnych kosmetyków kupowanych w drogeriach. Efekty ich działania nie zawsze są jednak zadowalające. Eksperci radzą skorzystać z profesjonalnych zabiegów, a także zmienić dietę i regularnie ćwiczyć.

Każdy salon kosmetyczny oferuje zabiegi kosmetyczne, które mają zredukować cellulit oraz wygładzić i ujędrnić skórę. Wybór jest ogromny. Najtańszym zabiegiem jest masaż bańką chińską. Efekty widać już po 3-4 zabiegach. Bańki chińskie, zasysając skórę, poprawiają przepływ krwi i pomagają pozbyć się z organizmu zbędnych produktów przemiany materii.

Innym rodzajem walki z cellulitem jest spacer w urządzeniu Vacu Line. Po założeniu specjalnych spodenek biegamy na specjalnej bieżni zamkniętej w kapsule, w której panuje podciśnienie. Efekty widać już po pierwszych dwóch zabiegach.

Skutecznym sposobem na przeciwdziałającym cellulitowi jest Liposhock, czyli działanie laserem, który rozrywa błony komórek tłuszczowych i uwalnia tłuszcz do przestrzeni międzykomórkowej. Zostaje on potem wydalony z organizmu wraz z procesami metabolicznymi.

– Dobrze jest stosować go również w terapii łączonej, tak jak w przypadku masaży odchudzających, dobrze by było, jeśli stosowalibyśmy dietę, a także uprawiali aktywność fizyczną – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Monika Bartnik, masażystka i fizjoterapeutka w Your Place Centrum Zdrowia i Urody.

Zabiegu nie powinno się wykonywać jednak częściej niż raz w tygodniu.

– Po skorzystaniu z Liposhock’a warto zastosować drenaż limfatyczny. Może on być wykonany manualnie albo za pomocą aparatury. Zabieg wykonujemy tylko na małe partie, np. tył ud, łydki, brzuch, boczki, bryczesy. Powierzchnia, na której wykonuje się ten zabieg, nie powinna być większa niż dwie dłonie – dodaje Monika Bartnik.

Nie każdy może jednak wykonać zabieg Liposhock. Przeciwwskazania do zabiegu to ciąża, choroby serca i niewydolność układu krążenia, niewydolność nerek i wątroby, nowotwory, cukrzyca i choroby skórne. Przed zabiegiem należy wypełnić ankietę na temat stanu zdrowia.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.