Mówi: | Elżbieta Wierzbicka |
Funkcja: | organizatorka konkursu Miss World Poland |
E. Wierzbicka (organizatorka Miss World Poland): to mit, że kandydatki na miss odżywiają się tylko sałatą i powietrzem
Ambasadorka zdrowego odżywiania to idealna rola dla miss – uważa Elżbieta Wierzbicka. Organizatorka Miss World Poland twierdzi, że żadna z kandydatek do korony nie stosuje restrykcyjnej diety ani głodówki. Tajemnicą ich idealnych ciał są aktywność fizyczna i zdrowe nawyki żywieniowe. Wierzbicka uważa, że kandydatki do tytułu i jego zdobywczynie powinny promować te prozdrowotne zachowania wśród Polek.
Według powszechnej opinii kandydatki do tytułu miss, podobnie jak modelki, stosują restrykcyjne diety eliminacyjne, prowadzące często do poważnych zaburzeń odżywiania. Elżbieta Wierzbicka zapewnia jednak, że tajemnica doskonałego wyglądu królowych piękności nie tkwi w głodzeniu organizmu. Kluczem jest przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania.
– One normalnie jedzą, nie jest prawdą to, że odżywiają się tylko sałatą czy powietrzem, czy że piją tylko wodę. One są takie jak każda inna młoda dziewczyna – mówi Elżbieta Wierzbicka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Kandydatki do korony muszą mieć szczupłe, ale jędrne ciało. Dieta nie wystarczy, aby osiągnąć ten efekt. Konieczna jest także odpowiednia dawka aktywności fizycznej. Dziewczyny ćwiczą więc intensywnie na siłowni lub zajęciach fitness, a także uprawiają sporty. Pierwsza laureatka konkursu Miss World Poland, Marta Pałucka, od 6 roku życia jeździ konno i startuje w zawodach jeździeckich.
– Kandydatki na miss muszą się zdrowo odżywiać, bo one też bardzo ćwiczą dużo. Przygotowują układy choreograficzne i one po prostu muszą się dobrze odżywiać, zdrowo, ale muszą też dbać o figurę, co oznacza, że nie mogą jeść zbyt dużo ciężkich potraw – mówi Elżbieta Wierzbicka.
Zdaniem organizatorki konkursu Miss World Poland bycie ambasadorką zdrowego stylu życia to idealna rola dla każdej miss. Aktualnie panująca królowa piękności powinna promować dobre nawyki żywieniowe i aktywność fizyczną.
– W momencie wygranej ta dziewczyna staje się osobą publiczną. Jest obserwowana przez media, dużo osób śledzi to, co robi, jak potem idzie na wybory światowe. Wydaje mi się też dobrym przykładem do naśladowania – mówi Elżbieta Wierzbicka.
Ambasadorką zdrowego stylu życia może stać się Marta Pałucka. 21-letnia Miss World Poland lubi dobrą kuchnię, interesuje się też tematyką zdrowego odżywiania. W ostatni weekend z pozostałymi kandydatkami do tytułu wzięła udział w warsztatach zdrowego odżywiania organizowanych przez Philipiak Milano.
Czytaj także
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-03: Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-17: Mała liczba punktów ładowania spowalnia rozwój elektromobilności. Powodem długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe
- 2024-09-10: Rośnie ryzyko wzrostu skali bezdomności wśród uchodźców z Ukrainy. W najtrudniejszej sytuacji są osoby z niepełnosprawnościami czy Romowie
- 2024-08-26: Mateusz Gessler: Jako „Halo tu Polsat” nie mamy konkurencji, jesteśmy najlepsi. U nas są najlepsze pary prowadzących i mamy najlepszych kucharzy
- 2024-08-07: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): W konkursie chodzi nie tylko o piękno zewnętrzne, ale też o możliwość udziału w projektach charytatywnych. Wiem, że mogę wiele osiągnąć
- 2024-11-13: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): Obecność w Zespole Pieśni i Tańca Lublin obudziła we mnie poczucie polskości, patriotyzmu i folkloru
- 2024-08-22: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): Musiałam przełożyć sesję egzaminacyjną na wrzesień. Poświęciłam wszystko dla konkursu Miss Polonia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.