Mówi: | Andrea Camastra |
Funkcja: | szef kuchni |
Firma: | Senses |
Gwiazdka Michelin dla warszawskiej restauracji Senses
Druga polska restauracja otrzymała gwiazdkę Michelin. Po Atelier Amaro do grona najlepszych restauracji świata dołączył warszawski lokal Senses, w którym szefem kuchni jest Andrea Camastra. To kolejne w tym roku wyróżnienie dla Senses. W styczniu restauracja trafiła na prestiżową listę największych odkryć gastronomicznych The Diners Club 50 Best Discovery Series.
W czerwonym przewodniku Michelin „Main Cities of Europe 2016”, który ukazał się 9 marca, kuchnię serwowaną w Senses określono jako innowacyjną, elegancką i nowoczesną. Inspektorzy Michelin docenili przede wszystkim połączenie tradycyjnych smaków z nowoczesnym podejściem do gotowania. Andrea Camastra przyznaje, że gwiazdka Michelin to największy dowód uznania dla każdej restauracji i każego szefa kuchni. Zapewnia jednak, że wyróżnienie to nie wpłynie na pracę jego zespołu.
– Nie jesteśmy tutaj, żeby polować na gwiazdki Michelina. Jesteśmy tutaj, żeby osiągnąć doskonałość. Koncentrujemy się na tym, by jak najlepiej wykonywać swoją pracę. Musimy pracować tak samo, jak dotąd, gwiazdki niewiele tutaj zmieniają – mówi Andrea Camastra agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
To nie pierwsze wyróżnienie dla lokalu Camastry. W przeciągu ostatnich kilkunastu miesięcy restauracja zdobyła m.in. wyróżnienie przewodnika Michelin w postaci trzech kompletów sztućców, a także czterech kucharskich czapek przyznawanych przez przewodnik „Gault et Millau”. Ponadto w styczniu, jako jedyny polski lokal gastronomiczny, Senses trafiła na listę największych odkryć gastronomicznych w ośmiu rejonach świata Diner’s Club Best Discovery Series. Andrea Camastra twierdzi, że jest to pomyślna wiadomość nie tylko dla jego restauracji, lecz także dla całego kraju.
– Dobrze jest wiedzieć, że potrafimy być konkurencyjni na światową skalę. Miejsca tego typu bywają dosyć monotonne, a my mieliśmy szansę zaprezentować kraj, któremu wiele jestem winien. Jestem więc bardzo szczęśliwy, nie tylko z powodu restauracji, lecz także całego kraju – mówi Andrea Camastra.
Współwłaściciel i szef kuchni Senses jest pół Francuzem, pół Włochem od blisko pięciu lat mieszkającym w Polsce. Praktykował m.in. w La Mirabelle w Luksemburgu, Fisherman’s Lodge w Newcastle i warszawskim Atelier Amaro, gdzie pełnił funkcję sous-chefa. Jest laureatem nagrody Szef Jutra „Gault et Millau 2015” oraz wielu innych międzynarodowych odznaczeń, m.in. Chef of The Year North England. Andrea Camastra twierdzi, że recepta na sukces w branży gastronomicznej to przede wszystkim doskonała technika i stosowanie najlepszej jakości produktów.
– Jeżeli połączysz te dwie rzeczy, to osiągniesz bardzo wysoki poziom i zapewne to jest droga do uzyskania gwiazdek. Wcześniej pracowałem w wielu restauracjach, które miały gwiazdki Michelina i wiem, że trzeba po prostu pilnować poziomu i dodać odrobinę kreatywności. To jest ta nieuchwytna granica między tym, co zwykłe i niezwykłe – mówi Andrea Camastra.
Dotychczas jedyną polską restauracją, która mogła się pochwalić posiadaniem gwiazdki Michelin, była warszawska Atelier Amaro, która wyróżnienie to otrzymała w 2013 roku. W tegorocznej edycji czerwonego przewodnika lokal Wojciecha Modesta Amaro utrzymał gwiazdkę po raz trzeci. Poza tym, oprócz gwiazdki dla Senses, Michelin przyznał także „sztućce” aż 52 polskim restauracjom oraz wyróżnienie Bib Gourmand dla trzech lokali.
Czytaj także
- 2024-02-15: Włoska żywność wśród najczęściej podrabianych na świecie. Producenci walczą z tym zjawiskiem za pomocą certyfikacji
- 2023-11-14: Rozmiar opisów w menu może wpływać na wybory gości restauracji. Niższa kaloryczność opisana większą czcionką skłania do zdrowszych opcji
- 2023-10-03: Filip Chajzer: Postanowiłem oderwać od siebie hasło show-biznes i postawić tylko na biznes
- 2023-07-11: Tatiana Sosna-Sarno: Zawsze lubiłam ryzykować, miałam w życiu kilka firm. Kiedy nie grałam, to odzywały się we mnie smykałki biznesowe
- 2021-11-23: Polska firma opracowała robota do mieszania drinków. Planuje z nim ekspansję na największe europejskie miasta
- 2021-04-28: Agnieszka Radwańska: Inwestuję przede wszystkim w mieszkania, nie tylko w Polsce. Zawsze marzyła mi się restauracja, w planach mam otwarcie akademii tenisa
- 2021-02-23: Wojciech Modest Amaro: Największych problemów przysporzyły mi relacje z ludźmi. Gdy stajesz się szefem, przyjmujesz obciążenia wszystkich ludzi, z którymi pracujesz przez lata
- 2020-07-01: Warszawa podczas pandemii - maj 2020 [przebitki]
- 2020-01-20: Ewa Wachowicz: Własna restauracja to bardzo trudny biznes, ponieważ wymaga codziennego dozoru. Menu jest pod moją stałą kontrolą
- 2020-01-28: Wojciech Modest Amaro: Cały czas jest we mnie pazur rywalizacji. Mam ambicje i marzenia jeszcze dalekie od realizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.