Komunikaty PR

Agora Bytom rozdaje tyty. Co to za tradycja?

2023-08-24  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Chcesz uprzyjemnić uczniowi pierwszy dzień szkoły? Podaruj mu tytę! Niech celujące oceny i pochwały za wzorowe zachowanie posypią się jak z rogu obfitości. Od 26 do 31 sierpnia odbierz słodkie upominki w Agorze Bytom.

Skąd tyta na Śląsku? Ta wyjątkowa tradycja pochodzi z Niemiec. Uważa się, że wynika ona
z zafascynowania kulturą antyczną. Pierwowzorem tyty miał być róg obfitości kozy Amaltei. To właśnie według mitologii greckiej, młody Zeus pobłogosławił ułamany róg zwierzęcia, przez co napełniał on się wszystkim, czego zapragnął jego właściciel.

Tyta pełna niespodzianek

Początkowo tradycja wyglądała inaczej niż dzisiaj. Rożek obfitości sprawiali pierwszoklasistom dziadkowie lub rodzice chrzestni i zanosili tyty do szkoły. Nauczyciel wieszał je na specjalnym drzewku, a celem najmłodszych było zdjęcie ich w delikatny sposób. Jeśli dziecko zdjęło rożek bez uszkodzenia, oznaczało to, że jest ono gotowe do rozpoczęcia szkolnej przygody. To był pierwszy, poważny test pierwszoklasistów.

Dziś tytę swojemu pierwszoroczniakowi prezentują rodzice bądź rodzice chrzestni i dają ją uczniowi przed pójściem do szkoły. Tym, co się nie zmieniło, jest fakt, że róg obfitości ma osłodzić i uprzyjemnić inaugurację roku szkolnego. Rożki wypakowane są zazwyczaj wszelkiego rodzaju słodkościami. Obecnie rodzice wkładają do tyty także inne upominki, takie jak drobne przedmioty szkolne (kredki, temperówki), baloniki, naklejki, a nawet bańki mydlane – wszystko, co pomoże zapamiętać dziecku wyjątkowy, bo pierwszy dzień w szkole.

Odbierz tytę w Agorze Bytom – spraw radość swojemu dziecku

Agora Bytom nawiązuje do szkolnej tradycji i rozdaje uczniom tyty pełne słodkości. – Zapraszamy w dniach 26-31 sierpnia po wyjątkowe upominki. Mamy nadzieję, że dzięki słodkiej niespodziance każdy uczeń wejdzie w zbliżający się rok szkolny z szerokim uśmiechem na ustach – mówi Hanna Petters, dyrektor Agory Bytom.

Więcej szczegółów na temat akcji można znaleźć w punkcie info galerii oraz na stronie agorabytom.pl/tyta-dla-bajtla/.

Agora Bytom to miejsce w samym sercu Bytomia, w którym klienci kupią wszystko, czego potrzebują dzięki szerokiej ofercie sklepów renomowanych marek oraz punktów usługowych. Ofertę galerii uzupełnia kino, klub muzyczny, kręgielnia, klub fitness, laser tag, sala zabaw dla dzieci, ścianka wspinaczkowa. Agora Bytom to także udogodnienia stworzone z myślą o klientach. Tuż przy galerii znajduje się wielopoziomowy parking, a wewnątrz – bogata oferta restauracji i kawiarni. Agora Bytom to miejsce zakupów, dobrej zabawy, spotkań i wielu interesujących wydarzeń, które odbywają się przez cały rok. Więcej informacji na stronie: https://agorabytom.pl/.

Kontakt dla mediów:

Marek Dąbrowski

PR EXPERT

Tel.: 515 166 606

mdabrowski@prexpert.com.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Udane półrocze Galerii Katowickiej Biuro prasowe
2024-08-01 | 10:05

Udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Zakupy Marka Rituals Cosmetics wprowadza się do CH Focus
2024-07-31 | 12:30

Marka Rituals Cosmetics wprowadza się do CH Focus

Już wkrótce w CH Focus otworzy się sklep popularnej marki kosmetycznej Rituals Cosmetics, oferującej produkty o relaksacyjnym działaniu i zapewniających dobre
Zakupy Apart dołącza do ETC Swarzędz
2024-07-30 | 15:00

Apart dołącza do ETC Swarzędz

Znana i lubiana marka jubilerska już niebawem dołączy do ETC. Grupa Capital Park, właściciel swarzędzkiego centrum handlowego, podpisała umowę na wynajem powierzchni z Apart. Będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.