Komunikaty PR

MODA Z ŁODZI JEDZIE DO NOWEGO JORKU

2023-09-01  |  14:00
Biuro prasowe

MODA Z ŁODZI JEDZIE DO NOWEGO JORKU

 

Błysk fleszy i niekończące się pasmo spektakularnych pokazów – już za kilka dni rozpoczyna się New York Fashion Week. W czasie światowego święta mody w Nowym Jorku nie zabraknie mocnych łódzkich akcentów. Podczas pokazu Polish Fashion Designers, 9 września, w Joseph Raphael De Lamar House swoje najnowsze kolekcje zaprezentuje dziesięć polskich marek, a wśród nich: reinKreacja, PtASZEK i Angelika Józefczyk. Dwa dni później w Clinton Mercantile znakomitości świata mody zobaczą kolekcję „Plesiak x TME” Patrycji Plesiak. Wszystkie te marki na co dzień znaleźć można w Łodzi, w OFF Piotrkowska Center, gdzie projektantki prowadzą swoje pracownie i butiki.

Kolekcje Angeliki Józefczyk, reinKreacji i PtASZEK zaprezentowane zostaną w Nowym Jorku w czasie NYFW w ramach projektu Polish Fashion Designers, w którym udział wezmą również: Dawid Tomaszewski, Jemioł, Jackob Buczyński, Natalia Ślizowska, MUZA, NAOKO i La Mu. Pokaz zostanie zrealizowany 9 września w imponujących wnętrzach Joseph Raphael De Lamar House, rezydencji przy Madison Avenue na Manhattanie, będącej siedzibą Konsulatu RP w Nowym Jorku. Każda z kolekcji to inny oryginalny autorski styl, co pozwoli międzynarodowej publiczności lepiej poznać niezwykłą kreatywność polskich twórców i fantastyczną jakość mody o polskim rodowodzie.

Czym łódzkie projektantki będą przyciągnąć uwagę znakomitości świata mody? Angelika Józefczyk, wierna swojej filozofii hołdowania kobiecości, stworzyła kolekcję Dreaming Paradiso S/S 24. Inspirowane kolorami raju suknie koktajlowe i wieczorowe wykonane z bogato zdobionych tkanin oraz garnitury damskie utrzymane zostały w odcieniach pomarańczy i moreli – okrzykniętej kolorem roku 2024 – w połączeniu z żywą fuksją, zielenią i mocnymi akcentami kości słoniowej. 

Monika Ptaszek stawia na celebrację pięknych, naturalnych tkanin, w większości wyprodukowanych w lokalnych fabrykach. Jej kolekcja „PtASZEK NEW YORK” to wełny, lny czy jedwabie subtelnie przeplatające wysokie krawiectwo z nurtem ZeroWaste.

Z kolei reinKreacja Katarzyny Chojnackiej i Marii Marcinkowskiej zaprezentuje „Black illumination” – szlachetne i klasyczne trencze, marynarki oraz spodnie, ujmujące fasonem i formą. Kolekcję charakteryzuje prostota i nieskazitelny minimalizm w połączniu z połyskującymi dodatkami, nadającymi jej efektowny charakter przy zachowaniu podstawowej barwy, czyli czerni, w której marka projektuje od początku istnienia.

Wszystkie te trzy marki swoje atelier i butiki mają w Łodzi, w OFF Piotrkowska Center. Tak jak Patrycja Plesiak, która na New York Fashion Week, w Clinton Mercantile pokaże 11 września kolekcję „PLESIAK x TME”, opowiadającą o symbiozie mody i technologii. Tworząc autorskie tkaniny o niezwykłym wzorze, projektantka użyła motywu przedstawiającego nowoczesny magazyn wysokiego składu łódzkiej firmy Transfer Multisort Elektronik (TME). Print z „Układnicą” tworzy ciekawy optyczny efekt na ubraniach, a użycie świecących pasów LED rozświetli kreacje. W projektach znajdują się również elementy stworzone przez drukarki 3D.  Pomimo inspiracji technologicznej oryginalne, geometryczne kroje podkreślają kobiece walory sylwetki, a dominującymi kolorami kolekcji są elektryczny błękit, czerwień, limonka zmieszane z czernią, bielą i kroplą srebra. W kolekcji znajdziemy suknie wieczorowe, garnitury, spodnie, kombinezony, body, a także autorskie torebki Plesiak.

Obecność w Nowym Jorku w czasie tygodnia mody to dla projektantów szansa zaistnienia na światowym rynku, ale polscy miłośnicy mody mogą sięgnąć po propozycje Patrycji Plesiak, reinKreacji, PtASZEK czy Angeliki Józefczyk, odwiedzając ich łódzkie butiki i pracownie w OFF Piotrkowska Center. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Marka Kubota zaprezentowała nową, festiwalową kolekcję Biuro prasowe
2024-08-02 | 01:00

Marka Kubota zaprezentowała nową, festiwalową kolekcję

Polska marka, słynąca z kultowych klapków na rzep, stworzyła kolejną kolekcję, powstałą z myślą o miłośnikach festiwali. W jej skład weszły m.in. kalosze. Nowa kolekcja to
Moda Ultralimitowana edycja zegarka G-SHOCK x Janusz Walczuk
2024-08-01 | 10:00

Ultralimitowana edycja zegarka G-SHOCK x Janusz Walczuk

Pierwsza taka współpraca legendarnej już marki z polskim artystą. Tylko 40 sztuk limitowanej edycji G-SHOCK x Janusz Walczuk będzie dostępnych w sprzedaży. Marka, która w
Moda SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA
2024-07-31 | 15:00

SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA

SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA   Dla widzów są szansą, by poznać kreatorów mody, ich wizje i kolekcje. Dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.