Komunikaty PR

Najważniejsze trendy branży gastronomicznej Q4 2022

2022-10-05  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Ostatni kwartał bieżącego roku — dla większości konsumentów — upłynie pod znakiem przygotowań do zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. I chociaż tradycyjnie jest to czas, kiedy pozwalamy sobie na więcej luksusu, a tym samym mniej oszczędności, to w tym roku spodziewać się można, że na wszystkie decyzje zakupowe wpływ będzie miała globalna sytuacja ekonomiczna. Jak na tę nową rzeczywistość zareaguje branża food delivery? Czy wykorzysta nadarzające się okazje? Czy w zbliżającym się kwartale zaoferuje konsumentom nowe, odpowiadające ich potrzebom, rozwiązania?

 

W kolejnej odsłonie cyklu #FoodTrends przyjrzymy się temu, jak czynniki zewnętrzne wpływające na decyzje konsumentów, przełożą się na branżę gastronomiczną oraz jak na tę sytuację odpowie sektor food delivery. Co nas zatem czeka w ostatnim kwartale 2022 roku?

 

1. Oszczędzanie – czyli renesans smart shoppingu

Obecna, globalna, sytuacja ekonomiczna niewątpliwie spowoduje, że najbliższy kwartał, który zdominuje temat zbliżających się świąt, upłynie nam pod hasłem oszczędzania. Nie oznacza to jednak, że zrezygnujemy z odrobiny luksusu, która jest wyznacznikiem tego okresu. Zatem, żeby zaspokoić swoje potrzeby, nie rujnując przy tym budżetów domowych, jeszcze bardziej zwrócimy się w stronę idei smart shoppingu. Spodziewać się jednak można, że będziemy ją projektowali na więcej niż dotychczas obszarów, chociażby optymalizując liczbę wizyt w sklepach lub też zupełnie z nich rezygnując. Zmieni się również katalog świątecznych zakupów robionych online. W ostatnim kwartale tego roku, obok prezentów, częściej pojawiały się w nim będą zakupy spożywcze. A co w tym obszarze oferuje branża delivery? Poza platformami, na których można dokonać kompleksowych zakupów i co ważne korzystać z okazjonalnych lub stałych promocji, rozwijały się będą nowe usługi. Jedną z nich jest  Wolt Drive, którą sprzedawca posiadający sklep internetowy, może oferować swoim klientom. To doskonałe rozwiązanie zwłaszcza dla mniejszych, lokalnych, sklepów, które dzięki temu mogą konkurować z dużymi graczami na runku. 

„Wolt Drive działa w modelu „delivery-as-a-service”, co znaczy, że przedsiębiorstwa mogą skorzystać z usługi dostaw na żądanie, bez konieczności zatrudniania i utrzymywania własnej floty. Zaletą tego modelu jest fakt, że zakupy dostarczane są w ciągu godziny od złożenia zamówienia, a to w okresie przedświątecznym będzie miało szczególne znaczenie”  – mówi Agata Polityło General Manager w Wolt Polska.

2. Święta – mniej czasu na przygotowania, więcej czasu dla bliskich

Ostatnie dwa lata pogłębiły w nas potrzebę spędzania czasu z bliskimi i przyjaciółmi. Dlatego też spodziewać się można, że miesiące poprzedzające koniec roku wypełnią nam spotkania – firmowe, z przyjaciółmi, czy rodziną. Każde z nich wymaga przegotowań, ale przypuszczalnie tym razem będziemy chcieli poświęcić na nie mniej czasu, aby mieć go więcej dla naszych gości. Co to oznacza w praktyce – chętniej będziemy korzystali z możliwości kompleksowych zakupów, ale też zamówień gotowych dań, czy nawet całego cateringu. Poza oszczędnością czasu, za rozwiązaniem tym przemawiał będzie fakt, że daje nam ono możliwość skomponowania „wielokulturowego” stołu, a także zminimalizuje ryzyko marnowania jedzenia, które zazwyczaj po takich spotkaniach pozostaje. A ponieważ zachowanie takie wpisuje się trend zero waste, spodziewać się można, że znajdzie ono wielu zwolenników. Ale święta, poza spotkaniami i prezentami, to również dekoracje, których królową jest choinka, która może zostać dostarczona wprost pod drzwi zamawiającego.

3. Czas, czas, czas i punktualność

Żyjemy szybko, ale życiem delektujemy się wolniej. A to wyzwanie dla branży delivery, dla której czas dostawy jest jednym z głównych obszarów rywalizacji. Obecnie firmy dostarczają zamówienia nawet w 20 minut i wydaje się, że szybciej już się nie da.  Wydaje się też, że to czas, który jesteśmy w stanie poświecić na oczekiwanie na zamówienie. Ale jeśli tak się umówimy z dostawcą, to oczekujemy, że nasza umowa zostanie dotrzymana. Dlatego też to punktualność, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości usług, będzie tym, co pozwoli budować zaufanie i przywiązanie konsumentów, zwłaszcza w gorącym, przedświątecznym, okresie.

4. Więcej troski o środowisko

 Coraz więcej osób deklaruje, że dobro planety jest ich priorytetem. Tę postawę umocniła nie tylko pandemia, ale też obecny kryzys energetyczny, którego po raz pierwszy doświadczamy na taką skalę. Oba te czynniki niewątpliwie na stałe zmienią nasze zachowania i będą wpływały na nasze wybory. A te będą teraz coraz bardziej świadome. Co w praktyce oznacza, że chętniej będziemy wybierali produkty i usługi, które dostarczane są przez firmy realizujące politykę zrównoważonego rozwoju. Co to oznacza dla branży food delivery? W tym przypadku jest to złożone zagadnienie, ponieważ firmy dostarczające zakupy, czy platformy umożliwiające zamawianie dań z dowozem, są pośrednikiem w transakcjach między restauracją, czy sklepem, a konsumentem. A więc w oczach tych ostatnich przyjmują na siebie odpowiedzialność za działania poodejmowane przez swoich partnerów. Z drugiej strony od nich również oczekujemy realizacji polityki zrównoważonego rozwoju. W konsekwencji chcemy, aby zamawiane dania pochodziły z restauracji, które wpisują się w ten nurt, a równocześnie były dostarczane w sposób, który ma minimalny wpływ na środowisko naturalne. Ale chcemy też, żeby nie wiązało się to z wyższą ceną, ponieważ nasza skłonność do bycia eko, jest większa wówczas, kiedy możemy na tym oszczędzić, najlepiej natychmiast. Dla tych, którzy takich oszczędności poszukują, niewątpliwie atrakcyjnym rozwiązaniem jest usługa Wolt+. Program stworzony w oparciu o subskrypcję, który umożliwia klientom – w ramach stałej, miesięcznej, opłaty – dokonywanie nieograniczonej  ilości zamówień w restauracjach oraz sklepach, dostępnych w usłudze.  

„W Wolt przykładamy dużą wagę do tego, aby nasza działalność przynosiła jak najmniejsze szkody dla środowiska naturalnego, ale oferujemy też rozwiązania, które pozwalają naszym użytkownikom na realne oszczędności. A możliwość zaoszczędzenia jest doskonałym wyzwalaczem postaw proekologicznych, ponieważ łatwiej nam podjąć decyzję o zamówieniu produktu ekologicznego, nawet jeśli jest on droższy, jeśli wiemy, że jego dostawa będzie tańsza. Równocześnie przykładamy dużą wagę do wykorzystywania środków transportu, ograniczających emisję, bo to nasz realny wkład w ochronę naszej planety. Już teraz szacujemy, że nawet 40 proc. współpracujących z nami kurierów wybiera niskoemisyjne środki transportu” - mówi Agata Polityło General Manager w Wolt Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Wielkie otwarcie salonu VOGA Biuro prasowe
2024-08-12 | 08:55

Wielkie otwarcie salonu VOGA

Po niedawnych spektakularnych otwarciach nowych sklepów w Focusie, czas na kolejne. W sobotę, 31 sierpnia w bydgoskiej galerii zadebiutuje Butik Voga – pierwszy stacjonarny i
Zakupy Znana marka modowa w Atrium Biała
2024-08-09 | 16:10

Znana marka modowa w Atrium Biała

Oryginalne wzornictwo, unikatowe, kolorowe ubrania inspirowane twórczością młodych artystów – to atuty marki odzieżowej Medicine, która już wkrótce wprowadzi
Zakupy Blisko 200 000 kajzerek sprzedanych w sklepie Lidl Polska na Pol’and’Rock
2024-08-07 | 12:45

Blisko 200 000 kajzerek sprzedanych w sklepie Lidl Polska na Pol’and’Rock

Uczestnicy Najpiękniejszego Festiwalu Świata wiedzą, że zawsze mogą liczyć na Lidla! Na Pol’and’Rock Festivalu już po raz 14. stanął rockowy sklep Lidl Polska, który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Media

Podróże

Paulina Sykut-Jeżyna: Byłam już na Mazurach, a teraz lecę do Grecji. Wszędzie ceny wzrosły, ale przecież można wybierać różne miejsca i wedle uznania planować wydatki

Prezenterka podkreśla, że jej tegoroczne wakacje mają dwie odsłony. Cieszy się, że wraz z bliskimi udało jej się już spędzić trochę czasu na ukochanych Mazurach, a z kolei teraz udaje się do Grecji i ma nadzieję, że urlop upłynie jej pod znakiem odpoczynku, wyciszenia i ładowania akumulatorów. Paulina Sykut-Jeżyna dostrzega, że ceny wzrosły, ale podkreśla, że zawsze można wybrać takie miejsca na wakacyjny wypoczynek, gdzie ten wzrost nie będzie tak mocno odczuwalny.

Media

Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor

Prezenterka żałuje, że Maciej Dowbor pożegnał się z Polsatem, ale szanuje jego decyzję i wierzy, że przed nim kolejne ciekawe wyzwania zawodowe. Agnieszka Hyży niezwykle miło wspomina czasy, kiedy mieli przyjemność ze sobą współpracować, i nie ukrywa, że wciąż sporo się od niego uczy, chociażby obserwując jego aktywność w mediach społecznościowych. Cieszy się także na każde spotkanie z nim.