Komunikaty PR

Platformy typu C2C takie, jak Vinted, wspierają siłę nabywczą konsumentów

2023-09-04  |  12:00
Biuro prasowe

Rosnąca inflacja a wraz z nią malejąca siła nabywcza konsumentów sprawiła, że zaczęli oni poszukiwać przyjaźniejszej dla portfela i domowego budżetu alternatywy. Platformy typu C2C takie, jak Vinted, która oferuje wiele kategorii rzeczy z drugiej ręki, stały się jednym z kluczowych rozwiązań, wspierających siłę nabywczą i kondycję finansową konsumentów. Korzyści ekonomiczne, płynące z rynku second hand dzisiaj są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Badania przeprowadzone przez Vinted na wybranych rynkach, pokazują, że na dłuższą metę członkowie platformy, kupując używane rzeczy, mogliby zaoszczędzić około 1080 euro we Francji / 1044 funtów w Wielkiej Brytanii w ciągu roku.[1]

 

Szybujące ceny w dobie inflacji i tym samym malejąca siła nabywcza są mocno odczuwalne dla portfela konsumentów. Znaczenie pozyskania dodatkowej gotówki i znalezienia korzystnych ofert w niskich cenach rośnie. Remedium jest, m.im. sięganie po rzeczy z drugiego obiegu, a także negocjowanie cen. Targowanie się, do niedawna nieodłączny element targowisk, dzisiaj przenika do życia codziennego. Kupujący coraz śmielej negocjują ceny, aby zaoszczędzić i kupić jak najwięcej. Wedle analizy Vinted, przeprowadzonej wśród użytkowników we Francji i w Wielkiej Brytanii, około połowa (Francja 49%, Wielka Brytania 59%) członków, którzy negocjują, robi to, aby zaoszczędzić.[2] Z badania wynika, że platforma Vinted umożliwia sprzedawcom zarobienie gotówki, dzięki której mogą wesprzeć domowy budżet i przeznaczyć ją na codzienne wydatki. Aktywni członkowie wskazali, że w miesiącu poprzedzającym badanie, zaoszczędzili 90 € we Francji/ 87£ w Wielkiej Brytanii, kupując używane produkty zamiast nowych. W dłuższej perspektywie oznacza to, że rocznie mogliby zaoszczędzić około 1080 € / 1044 £.

 

Na Vinted w Polsce najlepsze okazje można znaleźć szczególnie w kategorii damskich t-shirtów i pulowerów, a także dziewczęcych koszulek z długim rękawem, chłopięcych t-shirtów oraz long-slevówi - w zeszłym roku wystawiono setki tysięcy pozycji w cenie poniżej 30 zł. Kobiety i dzieci to nadal wiodące kategorie na Vinted. Kategoria damska w Polsce stanowi 56% wszystkich pozycji wystawionych od początku roku na Vinted, a kategoria dziecięca sięga 28%. Członkowie ankietowani przez Vinted wskazali, że kupowanie rzeczy z drugiej ręki umożliwiło im dostęp do przedmiotów, których nie mogliby kupić jako nowe.

 

Co użytkownicy Vinted robią z zarobionymi środkami?

Wpłacają na swoje konta bankowe. Z badania wynika, że ponad połowa ankietowanych członków Vinted (51% we Francji, 55% w Wielkiej Brytanii) zadeklarowała, że nie przechowuje zarobionych środków w „Potfelu Vinted”. Zamiast tego, 45% ankietowanych we Francji i 43% w Wielkiej Brytanii przelewa je na konto bankowe i pokrywa codzienne wydatki, co stanowi wzrost do 56% tych osób, które twierdzą, że ich sytuacja finansowa pogorszyła się w poprzednim roku (Francja). Oznacza to, że w przypadku dużej części członków, zwłaszcza tych najbardziej dotkniętych inflacją, zyski Vinted są wykorzystywane na niezbędne wydatki, aby przeciwdziałać rosnącym kosztom życia.

 

Jak skutecznie negocjować

Na Vinted wszyscy kupujący mogą negocjować cenę dzięki specjalnej funkcji „Zaproponujj cenę”. Każdy zainteresowany kupnem może zwrócić się do sprzedawcy z ofertą ceny, którą jest gotowy zapłacić od ręki.

  • Zmysł przede wszystkim: postaraj się wyczuć najlepszy moment, aby poprosić o obniżkę ceny
  • Zachowaj rozsądek i nie żądaj zbyt wiele: obniżki ceny o np. 10-20% to rozsądna propozycja dla sprzedawcy.
  • Najlepszy moment na negocjacje: unikaj negocjacji w ciągu pierwszych kilku dni po wystawieniu przedmiotu. Sprzedający zazwyczaj nie są skłonni do obniżania ceny, licząc na to, że zarobią tyle, ile chcą. Jeśli przedmiot, którego szukasz, jest dostępny na platformie od co najmniej kilku dni, tygodni lub miesięcy, nie wahaj się i negocjuj! W tym czasie sprzedawcy są bardziej otwarci na obniżenie ceny początkowej.
  • Oszczędzaj jak najwięcej: przeglądaj szafy sprzedawców - kupując kilka przedmiotów w zestawie od tego samego sprzedawcy, możesz liczyć na dodatkowy rabat. Kupowanie w pakietach może być kolejnym sprytnym sposobem na wygenerowanie oszczędności, ponieważ wielu sprzedawców przyznaje dodatkowe rabaty. W 2022 roku członkowie Vinted w Polsce kupując średnio 3 produkty w pakiecie, mogli zaoszczędzić na kosztach wysyłki 2 potencjalnych rzeczy, a także zyskali dodatkowy rabat. W 2022 roku co trzeci kupujący w Polsce zdecydował się na zakupy w zestawie.

 

Sektor używany rozwija się dynamicznie i staje się coraz bardziej widocznym i utrwalonym trendem. W ciągu ostatnich kilku lat wzrosła nie tylko liczba członków Vinted, ale także liczba przedmiotów na sprzedaż – w 2022 r. na 18 rynkach wystawiono ponad 800 milionów przedmiotów. Od początku 2022 roku społeczność Vinted powiększyła się o ponad 20 milionów nowych zarejestrowanych użytkowników – dziś liczy ponad 80 milionów zarejestrowanych członków na całym świecie i ponad 9 milionów tylko w Polsce.

 


[1] Badanie ilościowe wśród członków platformu, przeprowadzone między 9 a 22 marca na próbie 1997 we Francji i 1049 członków w Wielkiej Brytanii, aktywnych w ciągu ostatnich 4 tygodni. Aktywni członkowie: członkowie, którzy co najmniej raz kupili lub sprzedali na Vinted w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

[2] Badanie ilościowe wśród członków platformu, przeprowadzone między 9 a 22 marca na próbie 1997 we Francji i 1049 członków w Wielkiej Brytanii, aktywnych w ciągu ostatnich 4 tygodni. Aktywni członkowie: członkowie, którzy co najmniej raz kupili lub sprzedali na Vinted w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Marka Kubota zaprezentowała nową, festiwalową kolekcję Biuro prasowe
2024-08-02 | 01:00

Marka Kubota zaprezentowała nową, festiwalową kolekcję

Polska marka, słynąca z kultowych klapków na rzep, stworzyła kolejną kolekcję, powstałą z myślą o miłośnikach festiwali. W jej skład weszły m.in. kalosze. Nowa kolekcja to
Moda Ultralimitowana edycja zegarka G-SHOCK x Janusz Walczuk
2024-08-01 | 10:00

Ultralimitowana edycja zegarka G-SHOCK x Janusz Walczuk

Pierwsza taka współpraca legendarnej już marki z polskim artystą. Tylko 40 sztuk limitowanej edycji G-SHOCK x Janusz Walczuk będzie dostępnych w sprzedaży. Marka, która w
Moda SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA
2024-07-31 | 15:00

SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA

SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA   Dla widzów są szansą, by poznać kreatorów mody, ich wizje i kolekcje. Dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.