Vinted przedstawia najgorętsze filmowe i serialowe trendy w modzie
Coraz częściej ulubione seriale i filmy dostępne m.in. na platformach streamingowych inspirują nas w wielu sferach życia: kierunków podróżowania, wyglądu, stylu bycia i życia, muzyki, a nawet języka i zasłyszanych z ust bohaterów powiedzeń. Po premierze drugiego sezonu kultowego serialu Biały Lotos w reżyserii Mike’a White’a, którego akcja dzieje się na Sycylii, wśród Polaków znacząco wzrosło zainteresowanie wyjazdami właśnie w to miejsce[1]. Stranger things sprawił, że Running up that hill Kate Bush na nowo zagościła na szczytach list przebojów, nie wspominając o modzie rodem z lat 80 i 90, która prezentowana jest na wybiegach i znalazła się w naszych szafach. Platforma Vinted przyjrzała się filmowym produkcjom, które najbardziej inspirują nasze modowe wybory. Na liście top znalazły się m.in. Barbie, Pulp Fiction, Clueless czy Kochane kłopoty (Gilmore Girls).
Barbie i Mean Girls: W środy ubieramy się na różowo!
Podczas gdy niektóre produkcje liczą sobie wiele lat i nadal budzą ogromny entuzjazm, inne świętują swój debiut i jeszcze przed oficjalną premierą osiągają status kultowych, jak choćby Barbie z Ryanem Goslingiem. Zarówno Barbie jak i Mean Girls emanują jedną rzeczą: postacią głównego bohatera. Ci, którzy wybierają kolor różowy, nie boją się zwracać na siebie uwagi. Pokazują to również czołowe aktorki obu filmów, Rachel McAdams i Margot Robbie. Ultra różowy czy też “Barbie róż” robi furorę, i choć przyciąga uwagę, to po premierze filmu tym bardziej każdy może go nosić, bez względu na płeć. Wściekle różowe sukienki to hit tego lata. Warto zwrócić uwagę na ich materiał: im bardziej naturalny, jak jedwab czy len, tym lepiej, chłodniej i przewiewnej, zwłaszcza w upalne dni. Nowo uruchomiona opcja wyszukiwania na Vinted ułatwi Ci wybór - wystarczy wpisać materiał, z którego chciałabyś, aby poszukiwana rzecz była uszyta. To proste!
Clueless: mini spódniczka w kratkę
Dzięki roli w Clueless czołowa aktorka nie tylko dokonała szalonego skoku w swojej karierze, ale także zainspirowała całe pokolenie pod względem stylu. Garnitur ze spódnicą w kratę jest obecnie jednym z wiodących trendów w modzie, z łatwością można go kupić na platformach z używanymi rzeczami.
Pulp Fiction: Biała koszula
Kultowy film Pulp Fiction, który na ekranach zawitał w 1994 roku, jest jednym z najpopularniejszych jakie kiedykolwiek powstały. Gangsterka Mia Wallace od prawie 30 lat przyciąga wzrok ostrym jak brzytwa bobem i białą koszulą. Podstawowe elementy, takie jak białe koszule inspirowane latami 90., można znaleźć w Vinted w pełnej obfitości. Subtelne różnice robią różnicę: jeśli chcesz zdublować Mię Wallace, wybierz koszulę z dużym, spiczastym kołnierzem, dopasowanym, ale luźnym krojem i długością tuż nad biodrami. Po co więc kupować nowe, skoro możesz naśladować kultowy wygląd rozpiętą koszulą i podwiniętymi rękawami z drugiej ręki, tanio i bardziej pomysłowo z Vinted?
Kiedy sezon letni dobiegnie końca jesienią doskonale się sprawdzą inspiracje z Gilmore girls - rękawiczki bez palców Choć akcja serialu Gilmore Girls technicznie dzieje się przez cały rok, to jest on szczególnie kojarzony ze słoneczną acz chłodną jesienią. I tym sposobem obszerne i mięsiste szaliki, wełniane rękawiczki bez palców, które na dłoniach wyglądają obłędnie, zwłaszcza gdy trzymają kubek rozgrzewającej kawy z lokalnej kawiarni. A do tego ciepłe palta i pelerynki. To doskonały wybór dla tych, którzy cenią komfort, wygodę i eklektyczny styl.
Platformom, które oferują odzież i dodatki z drugiej ręki najgorętsze trendy są w zasięgu portfela. Dodatkowo, kupując rzeczy za pośrednictwem Vinted jest lepszym wyborem dla klimatu niż kupowanie nowej: kupowanie używanej odzieży pozwala zaoszczędzić 1,8 kg emisji CO₂ w porównaniu z kupowaniem nowej! Używane z Vinted jest lepsze dla klimatu.
[1] Dane pochodzą z analizy wyszukiwarki lotów Kiwi.com
Marka Kubota zaprezentowała nową, festiwalową kolekcję
Ultralimitowana edycja zegarka G-SHOCK x Janusz Walczuk
SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.