Komunikaty PR

Zadbaj o planetę! Oddaj elektrograty i otrzymaj od Castoramy polskie wrzosy

2023-09-06  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Piekacz
Made in PR

Wejnerta
02-619 Warszawa
n.piekacz|madeinpr.pl| |n.piekacz|madeinpr.pl
783 505 900
madeinpr.pl

Już 7 września rusza kolejna akcja Castoramy “Kwiaty za elektrograty”. Popularna sieć DIY przez trzy dni będzie przyjmować odpady elektryczne i elektroniczne, które w bezpieczny sposób zostaną poddane utylizacji. W zamian osoby, które oddadzą zepsuty sprzęt otrzymają polskie wrzosy. Zbiórka będzie realizowana we wszystkich sklepach Castorama na terenie kraju.

 

Castorama kolejny raz promuje postawy proekologiczne i zachęca swoich klientów do odpowiedzialnej segregacji. Cyklicznie prowadzona zbiórka cieszy się od 13 lat dużą popularnością. W ramach tegorocznej, jesiennej akcji, każda osoba może otrzymać nawet dziesięć sadzonek wrzosów. Kwiaty przyznawane są na podstawie rodzaju przekazywanego sprzętu. Castorama przyjmuje od sprzętu AGD, przez telefony komórkowe, elektronarzędzia, komputery, telewizory, aż po baterie.

 

Akcja “Kwiaty za elektrograty” to odpowiedź na współczesne problemy ekologiczne. Według danych Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska w 2021 roku w Polsce zebrano 6560 tys. ton elektrośmieci. W porównaniu z 2018 rokiem to wzrost o 180%*. Troska o środowisko to jeden z priorytetów Castoramy. Sieć regularnie edukuje i inspiruje klientów do podejmowania odpowiedzialnych wyborów zarówno w obszarze budownictwa, codziennego użytkowania produktów, jak i ich utylizacji. W minionej, wiosennej edycji zebrano w jeden weekend rekordową liczbę elektrośmieci - aż 497 ton odpadów, które w bezpieczny sposób zostały poddane utylizacji. 

 

Castorama, jako firma odpowiedzialna społecznie, dba o planetę każdego dnia. W pracy zwracamy uwagę na redukcję odpadów i ich odpowiednią segregację. Co więcej, tworzymy produkty z recyklingu, np. doniczki, stworzone z folii LDPE, wykorzystywanej w sklepach do zabezpieczania palet. To nie wszystko – działamy nie tylko wewnątrz naszej organizacji, ale także motywujemy klientów do odpowiedzialnych wyborów. - powiedział Paweł Świętochowski, Dyrektor ds. Odpowiedzialnego Biznesu Castorama Polska.

 

Wrzosy, które będą rozdawane w ramach jesiennej akcji pochodzą od polskiego producenta. Aby jak najdłużej cieszyły oko, należy odpowiedni o nie dbać. Przede wszystkim konieczne jest ich regularne nawadnianie i zapewnienie im odpowiedniego podłoża dedykowanego wrzosom, które dostępne jest w Castoramie. Rośliny te lubią światło i osłonięte od wiatru stanowiska. Nie warto jednak wystawiać ich na bezpośrednie, ostre słońce, ponieważ takie warunki im nie służą. Dodatkowo wrzosy można cyklicznie nawozić specjalnym biohumusem.

 

Partnerem akcji jest Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego AuraEko, współpracująca z firmą przetwarzającą zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny - MB Recycling. Regulamin akcji dostępny jest na https://www.castorama.pl/kwiaty-za-elektrograty-2023 i w Punktach Obsługi Klienta w sklepach stacjonarnych.

*Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, https://www.gov.pl/web/gios, Warszawa 2021

 

***

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 99 sklepach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia prawie 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej 1470 sklepów w 8 krajach Europy – szczegóły na stronach castorama.pl oraz kingfisher.com. Więcej o działaniach firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju można przeczytać na stronie Zrównoważony rozwój (castorama.pl).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Udane półrocze Galerii Katowickiej Biuro prasowe
2024-08-01 | 10:05

Udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Zakupy Marka Rituals Cosmetics wprowadza się do CH Focus
2024-07-31 | 12:30

Marka Rituals Cosmetics wprowadza się do CH Focus

Już wkrótce w CH Focus otworzy się sklep popularnej marki kosmetycznej Rituals Cosmetics, oferującej produkty o relaksacyjnym działaniu i zapewniających dobre
Zakupy Apart dołącza do ETC Swarzędz
2024-07-30 | 15:00

Apart dołącza do ETC Swarzędz

Znana i lubiana marka jubilerska już niebawem dołączy do ETC. Grupa Capital Park, właściciel swarzędzkiego centrum handlowego, podpisała umowę na wynajem powierzchni z Apart. Będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.