Komunikaty PR

ZŁOTA NITKA SZUKA DWUNASTU WSPANIAŁYCH RUSZA NABÓR DO PRESTIŻOWEGO KONKURSU DLA

2023-08-16  |  15:30
Biuro prasowe

ZŁOTA NITKA SZUKA DWUNASTU WSPANIAŁYCH

RUSZA NABÓR DO PRESTIŻOWEGO KONKURSU DLA PROJEKTANTÓW

 

Autorska wizja, odwaga, kreatywność, jakość – tego szukają u młodych projektantów jurorzy konkursu Złota Nitka, organizowanego przez Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi. Laureaci mogą liczyć na uznanie, które niesie za sobą prestiż najstarszego tego typu konkursu w Polsce, uwagę świata mody oraz 30 000 zł na realizację marzeń o rozwoju kariery. Nabór właśnie ruszył, a zgłoszenia, za pomocą formularza elektronicznego, można przesyłać do 11 września.

Złota Nitka to ogólnopolski konkurs dla młodych projektantów, który toruje obiecującym kreatorom drogę do świata mody. Wśród laureatów poprzednich edycji są głośne tak nazwiska, jak Łukasz Jemioł, projektanci z duetu Paprocki & Brzozowski, Mikołaj Żurek, Adrian Krupa czy odkrycie zeszłorocznej edycji – Maurycy Zylber. Konkurs jest częścią wydarzenia Łódź Young Fashion.

– Złota Nitka już od 30 lat kształtuje scenę mody w Polsce, odkrywa i nagradza utalentowanych projektantów, którym otwiera drzwi do kariery i daje możliwość wyruszenia w drogę na światowe wybiegi i okładki prestiżowych magazynów mody – zapewnia Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion. Organizatorami Łódź Young Fashion oraz konkursu Złota Nitka są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym jest Miasto Łódź.

– Łódź Young Fashion to jedno z najważniejszych branżowych wydarzeń w Polsce, które pozwala młodym twórcom rozwinąć skrzydła. Od lat współtworzy modowy charakter naszego miasta. Czerpie z jego kreatywnej tożsamości i ją wzbogaca – dodaje Piotr Kurzawa, dyrektor Łódzkiego Centrum Wydarzeń.

Złota Nitka jest skierowana do młodych osób – do 35 roku życia – zajmujących się projektowaniem mody, w szczególności do studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru. Do konkursu można  zgłaszać kolekcje, które powstały w latach 2021-2023 i składają się z od 8 do 12 sylwetek.

Pierwszy etap polega na wysłaniu formularza online, dostępnego na stronie www.lodzyoungfashion.com. Do zgłoszenia trzeba dołączyć też zdjęcia 4 wybranych sylwetek, opis kolekcji, rysunki pozostałych zgłaszanych sylwetek czy planszę inspiracyjną. Na zgłoszenia organizatorzy czekają do 11 września. W drugim etapie jury, czyli czołowe nazwiska świata mody i designu, wyłonią 12 najlepszych kolekcji, których autorzy w listopadzie powalczą o nagrodę główną.

Co będzie kluczowe przy wyborze finalistów? – Ukończone szkoły i dotychczasowe osiągnięcia w dziedzinie mody nie są tu tak ważne, jak świeże spojrzenie na światowe trendy i odwaga w prezentowaniu własnego stylu. Stawiamy na kreatywność i twórczą odwagę młodych projektantów. Ważna będzie też jakość wykonania i zgodność kolekcji z nadesłanymi wcześniej zdjęciami – wyjaśnia Katarzyna Wróblewska.

Zwycięzcę poznamy podczas gali finałowej konkursu, 18 listopada, w Centrum Promocji Mody łódzkiej ASP. Laureat lub laureatka otrzymają statuetkę Złotej Nitki oraz 30 000 złotych.

Szczegółowe informacje o konkursie wraz z regulaminem są dostępne na www.lodzyoungfashion.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Marka Kubota zaprezentowała nową, festiwalową kolekcję Biuro prasowe
2024-08-02 | 01:00

Marka Kubota zaprezentowała nową, festiwalową kolekcję

Polska marka, słynąca z kultowych klapków na rzep, stworzyła kolejną kolekcję, powstałą z myślą o miłośnikach festiwali. W jej skład weszły m.in. kalosze. Nowa kolekcja to
Moda Ultralimitowana edycja zegarka G-SHOCK x Janusz Walczuk
2024-08-01 | 10:00

Ultralimitowana edycja zegarka G-SHOCK x Janusz Walczuk

Pierwsza taka współpraca legendarnej już marki z polskim artystą. Tylko 40 sztuk limitowanej edycji G-SHOCK x Janusz Walczuk będzie dostępnych w sprzedaży. Marka, która w
Moda SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA
2024-07-31 | 15:00

SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA

SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA   Dla widzów są szansą, by poznać kreatorów mody, ich wizje i kolekcje. Dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.