News powiązane z polscy projektanci

2019-02-05 | 06:12
Moda
Mikołaj Komar: Nasz rynek modowy jest mały i wciąż hermetyczny. Czekam na nowe talenty News powiązane z polscy projektanci

Mikołaj Komar: Nasz rynek modowy jest mały i wciąż hermetyczny. Czekam na nowe talenty

Redaktor naczelny magazynu „K MAG” z zaciekawieniem przygląda się młodym projektantom i wierzy, że są oni w stanie totalnie zaskoczyć branżę czymś zupełnie oryginalnym i wyjątkowym. Jego zdaniem w tej profesji najbardziej liczy się kreatywność, ciągły rozwój i nieustanne poszukiwanie nowych inspiracji. Dziennikarz wytyka też błędy tym, którzy właśnie edukują się w zakresie projektowania. Uważa bowiem, że działają odtwórczo i naśladują innych, a w ten sposób nigdy nie odniosą sukcesu.
więcej
2018-10-18 | 06:18
Moda
Krzysztof Gojdź: nie lubię projektantów mody, którzy zachowują się bardziej jak celebryci niż designerzy

Krzysztof Gojdź: nie lubię projektantów mody, którzy zachowują się bardziej jak celebryci niż designerzy

Lekarz ceni projektantów, którzy mimo że są znanymi osobowościami, nie wchodzą w rolę gwiazd show-biznesu. Z tego względu wysoko ocenia Dorotę Goldpoint, która ubiera takie gwiazdy jak Grażyna Szapołowska czy Bożena Dykiel. Krzysztof Gojdź uważa ją za projektantkę utalentowaną i konsekwentnie dążącą do celu, a jednak nie próbującą błyszczeć na czerwonym dywanie.
więcej
2018-05-11 | 06:26
Moda
Mikołaj Komar: Wielu polskich projektantów tworzy modę totalnie z innej planety. Nie obserwują tego, co się dzieje na świecie

Mikołaj Komar: Wielu polskich projektantów tworzy modę totalnie z innej planety. Nie obserwują tego, co się dzieje na świecie

Moda ma trafić na ulice, a nie do gabloty w Centrum Sztuki Współczesnej – twierdzi redaktor naczelny „K Mag”. Jego zdaniem polscy projektanci zbyt mocno polegają na własnych inspiracjach, nie śledząc tego, co dzieje się na świecie. Podkreśla, że kreatorzy powinni czerpać natchnienie z kultury m.in. muzyki i sztuk plastycznych, stamtąd bowiem wywodzi się moda. Warto także obserwować ulicę.
więcej
2017-10-30 | 06:50
Handel
Do 2020 roku LPP, właściciel marki Reserved, zainwestuje w rozwój sieci sklepów 1,5 mld zł. Przeznaczy też znaczne środki na badania oraz rozwój

Do 2020 roku LPP, właściciel marki Reserved, zainwestuje w rozwój sieci sklepów 1,5 mld zł. Przeznaczy też znaczne środki na badania oraz rozwój

LPP, założona w Gdańsku firma odzieżowa, nie zwalnia tempa rozwoju i deklaruje, że do 2020 roku przeznaczy 1,5 mld zł na inwestycje w sieć salonów stacjonarnych. Ponadto stawia na rozwój segmentu kreatywnego – do 2018 roku zamierza zatrudnić ponad tysiąc pracowników oraz wydać blisko 200 mln zł rocznie w obszarze badawczo-rozwojowym. To sposób na zwiększanie globalnej konkurencyjności polskiego produktu eksportowego.
więcej
2016-08-01 | 06:55
Moda
Magdalena Antosiewicz: uwielbiam projekty Dawida Wolińskiego i Agnieszki Maciejak, ale nie stać mnie na nie

Magdalena Antosiewicz: uwielbiam projekty Dawida Wolińskiego i Agnieszki Maciejak, ale nie stać mnie na nie

Blogerka uwielbia polskich projektantów. Do jej ulubionych należą Dawid Woliński, Robert Kupisz i Agnieszka Maciejak. Magdalena Antosiewicz żałuje, że nie stać jej na kupowanie zaprojektowanych przez nich ubrań. Twierdzi też, że inspiracji do tworzenia własnych stylizacji szuka nie tylko na wybiegach rodzimych kreatorów, lecz także w prasie i na zagranicznych blogach modowych.
więcej
2016-04-26 | 07:00
Moda
Polskim projektantom trudno się przebić na rynku. Konkurencja jest ogromna, a liczba konsumentów ograniczona

Polskim projektantom trudno się przebić na rynku. Konkurencja jest ogromna, a liczba konsumentów ograniczona

Polski rynek mody jest bardzo trudny i skomplikowany – uważa blogerka modowa Macademian Girl. Panuje na nim duża konkurencja, wielu projektantów próbuje swoich sił, ale nawet pomimo wybitnych zdolności nie każdy ma szansę się przebić i z sukcesem sprzedawać swoje pomysły. Według niej w modzie potrzebny jest powiew świeżości, dlatego rynek powinien wspierać młodych projektantów, którzy swoją kreatywnością i nowymi inspiracjami mogą przełamać rutynę i przewidywalność.
więcej
2016-04-26 | 06:35
Handel
Polskim projektantom trudno się przebić na rynku. Konkurencja jest ogromna, a liczba konsumentów ograniczona

Polskim projektantom trudno się przebić na rynku. Konkurencja jest ogromna, a liczba konsumentów ograniczona

Polski rynek mody jest bardzo trudny i skomplikowany – uważa blogerka modowa Macademian Girl. Panuje na nim duża konkurencja, wielu projektantów próbuje swoich sił, ale nawet pomimo wybitnych zdolności nie każdy ma szansę się przebić i z sukcesem sprzedawać swoje pomysły. Według niej w modzie potrzebny jest powiew świeżości, dlatego rynek powinien wspierać młodych projektantów, którzy swoją kreatywnością i nowymi inspiracjami mogą przełamać rutynę i przewidywalność.
więcej
2016-04-25 | 06:50
Moda
Katarzyna Zielińska: Na pokazy mody chodzę bez przymusu. Tylko tam, gdzie chcę i kiedy mam czas

Katarzyna Zielińska: Na pokazy mody chodzę bez przymusu. Tylko tam, gdzie chcę i kiedy mam czas

Aktorka ceni polskich projektantów. Do jej ulubionych kreatorów należą Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak z marki Bizuu, duet Paprocki & Brzozowski, Natalia Jaroszewska, Łukasz Jemioł i Gosia Baczyńska. Zdaniem Katarzyny Zielińskiej są to nie tylko zdolni projektanci, lecz także sympatyczni, ciekawi ludzie. Aktorka twierdzi też, że lubi pokazy mody i chętnie się na nich pojawia, nie tylko zawodowo.
więcej
2016-01-13 | 06:55
Moda
Anna Wendzikowska: dzięki ubraniom polskich projektantów możemy za granicą wyglądać oryginalnie

Anna Wendzikowska: dzięki ubraniom polskich projektantów możemy za granicą wyglądać oryginalnie

Dziennikarka lubi ubrania polskich projektantów. Twierdzi, że kupując je, wspiera rodzimą modę, a podczas zagranicznych wyjazdów zawsze wygląda oryginalnie. Anna Wendzikowska jest też zwolenniczką noszenia starych, odnowionych futer. W ten sposób unika się zabijania zwierząt, a jednocześnie nie kupuje sztucznych, nieekologicznych okryć.
więcej
2016-01-07 | 06:50
Moda
Paulina Smaszcz-Kurzajewska: Wspieram polskich projektantów. Są nietuzinkowi i robią przepiękne rzeczy

Paulina Smaszcz-Kurzajewska: Wspieram polskich projektantów. Są nietuzinkowi i robią przepiękne rzeczy

Dziennikarka lubi ubrania polskich projektantów. Twierdzi, że są one nietuzinkowe i piękne. Prezenterka często zwraca uwagę swoim strojem podczas pobytów na zagranicznych konferencjach, m.in. w Berlinie i Nowym Jorku.
więcej
2015-11-16 | 07:05
Moda
Monika Zamachowska: w polskiej branży modowej są ludzie, którym już się znudziło i nie mają nowych pomysłów

Monika Zamachowska: w polskiej branży modowej są ludzie, którym już się znudziło i nie mają nowych pomysłów

Dziennikarkę często można spotkać na pokazach mody i prezentacjach najnowszych kolekcji. Śledzi ona aktualne trendy, podgląda światowe wybiegi i lubi żonglować różnymi stylami. By wyróżniać się spośród innych, sięga nie tylko po ubrania znanych i cenionych projektantów, lecz także tych, którzy dopiero debiutują w branży. Jej zdaniem w modzie tak jak i w każdej innej dziedzinie potrzebny jest powiew świeżości.
więcej
2015-11-02 | 06:55
Moda
Ewa Mielnicka: korona i tytuł Miss Polski zobowiązują, dlatego zwracam uwagę nawet na to, w czym chodzę na co dzień

Ewa Mielnicka: korona i tytuł Miss Polski zobowiązują, dlatego zwracam uwagę nawet na to, w czym chodzę na co dzień

Ewa Mielnicka najbardziej lubi eleganckie ubrania w klasycznym stylu, które podkreślają kobiece atuty. Miss Polski 2014 przyznaje, że nawet wychodząc po zakupy do pobliskiego sklepu, stara się wyglądać nienagannie. Z kolei przygotowując się na wielkie wyjścia, coraz częściej sięga po kreacje znanych polskich projektantów.
więcej
2013-10-24 | 08:40
Moda
Początkującym designerom pomóc może Polska Grupa Kreatywna

Początkującym designerom pomóc może Polska Grupa Kreatywna

Polska Grupa Kreatywna już od trzech lat wspiera debiutujących projektantów. Organizacja powstała z inicjatywy projektantki mody Ewy Minge. Jej celem jest podnoszenie kwalifikacji zawodowych osób, które zajmują się projektowaniem. Na razie są to osoby z Polski, ale Ewa Minge chciałaby, aby w przyszłości Polska Grupa Kreatywna zrzeszała także twórców międzynarodowych.
więcej

Więcej ważnych informacji

Moda

Tomasz Jacyków: Gdyby na świecie wszystko było normalnie, byłbym teraz w Tel Awiwie. Miałem tworzyć międzynarodowy projekt

Stylista zaznacza, że przez wybuch pandemii nie mógł zrealizować wszystkich planów zawodowych. Niektóre z nich wiązały się bowiem z zagranicznymi wyjazdami. Mimo to nie narzeka na brak obowiązków – bierze udział w programach telewizyjnych, a także projektuje kostiumy teatralne. Przyznaje, że bardzo bliski jest mu temat ochrony środowiska naturalnego oraz ekologii. Poprzez swoją pracę i działalność w mediach stara się promować odpowiedzialne podejście do mody. Tłumaczy, że jest to ważne także w obliczu obecnego kryzysu.

 
 

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Fundusze unijne

90 mln zł trafi na działania wspierające zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Rusza nabór środków w konkursie ze środków unijnych

Od 25 maja do 31 lipca potrwa nabór wniosków w ramach konkursu na działania w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży. 90 mln zł zostanie przeznaczone na uruchomienie co najmniej sześciu kolejnych Środowiskowych Centrów Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży. Budowa takich ośrodków, do których mogą zgłaszać się młodzież i rodzice z dziećmi z problemami psychicznymi, to element szeroko zakrojonej reformy psychiatrii skierowanej do tej grupy pacjentów. Pandemia wstrzymała jednak prace nad budową kolejnych etapów opieki psychiatrycznej.

 

Robotyka i SI

Pandemia przyspiesza robotyzację polskich firm. Ludzie są coraz częściej zastępowani przez maszyny [AUDIO]

Firmy rozszerzają sposób korzystania z robotów w celu zwiększenia dystansu społecznego i zmniejszenia liczby pracowników, którzy muszą fizycznie przyjść do pracy. Roboty są również stosowane do wykonywania zadań, których pracownicy nie mogą realizować zdalnie. W Polsce obecnie na 10 tys. zatrudnionych przy produkcji przemysłowej przypadają zaledwie 42 roboty. W sektorze bankowym, ubezpieczeniowym i telekomunikacyjnym należymy już jednak do europejskiej czołówki.