Newsy

Anna Popek: w mojej książce „Piękna pięćdziesiątka” chciałam uchwycić moment przełomu w moim życiu

2018-12-03  |  06:18

Dziennikarka opublikowała nową książkę. „Piękna pięćdziesiątka” to połączenie poradnika i pamiętnika, w którym gwiazda zdradza swoje sposoby na piękno ciała i pogodę ducha. Anna Popek twierdzi, że publikacja ta jest sumą jej życiowych doświadczeń oraz próbą uchwycenia życiowego przełomu, jakim były jej 50. urodziny.

Swoją pierwszą książkę Anna Popek wydała w 2013 roku – była to napisana wspólnie z siostrą, Magdaleną M. Krupą, publikacja „Siostry gotują”. Po pięciu latach dziennikarka wraca na rynek wydawniczy wraz z książką „Piękna pięćdziesiątka. Jak wyglądać 10 lat młodziej. Porady dla ducha i ciała”. Do jej napisania gwiazdę zainspirowały 50. urodziny, które obchodziła w czerwcu tego roku.

Napisałam „Piękną pięćdziesiątkę”, dlatego że uświadomiłam sobie, że życie tak szybko płynie, że trzeba jakoś uchwycić ten moment przełomu, a dla mnie 50 lat to jednak jest moment przełomu – mówi Anna Popek agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Nowa książka to rodzaj poradnika połączonego z pamiętnikiem, w którym dziennikarka zebrała wszystkie swoje doświadczenia z różnych dziedzin życia. Na jego kartach znalazły się więc zarówno porady z zakresu pielęgnacji urody, zdrowej diety pozwalającej zachować smukłą sylwetkę, suplementów wspierających funkcjonowanie organizmu oraz relacji międzyludzkich i wszystkich aspektów codziennego życia, które kształtują osobowość. Anna Popek podzieliła się swoimi spostrzeżeniami odnośnie roli kobiet w tworzeniu domu i budowaniu relacji, ale też w ich niszczeniu.

Zdarzają się kobiety, które jednak taką toksyczną zazdrością niszczą inne, jest poświęcony temu solidny rozdział, ale też jest o fajnych rzeczach, czyli o tym, jak my stwarzamy dom – mówi gwiazda.

Zdaniem Anny Popek 50 lat to dobry moment w życiu kobiet. Mają już czas dla siebie i mogą się zajmować sobą bez wyrzutów sumienia, ich dzieci zazwyczaj prowadzą już bowiem samodzielne życie poza rodzinnym domem. Dojrzałe kobiety znają już siebie, wiedzą, co potrafią, jakie są ich mocne i słabe strony, mogą się też poszczycić doświadczeniem zawodowym. Bardziej doceniają to, kim są, niż to, co mają, przy czym gwiazda podkreśla, że w życiu nie trzeba wiele – wystarczy mieszkanie lub domem, gromadzenie nadmiaru dóbr materialnych jest zbędne.

Widzimy to teraz w polityce, ci którzy mają wielkie bogactwa, mają również wielkie kłopoty, więc po prostu z umiarem do wszystkiego podchodzić, ale przede wszystkim dawać z siebie światu jak najwięcej, bo jedyne, czego będziemy żałować, to rzeczy, których nie zrobiliśmy, a nie tego, czego sobie nie kupiliśmy – mówi Anna Popek.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Seriale

Farmacja

W czasie pandemii spadła akceptacja dla szczepień przeciwko innym chorobom niż COVID-19. Liczba dzieci niezaszczepionych przeciw odrze wzrosła najmocniej od 20 lat

W Polsce liczba wykonanych szczepień przeciw COVID-19 sięga już prawie 31 mln, przy czym liczba osób zaszczepionych w pełni wynosi prawie 20,3 mln. Średnio co trzeci Polak w wieku od 18 do 65 lat przyznaje, że nie zamierza się zaszczepić, a większości z nich nic nie skłoni do zmiany zdania. Niechęć do szczepień przeciw COVID-19 przełożyła się także na inne szczepionki. WHO wskazuje, że na całym świecie odnotowano największy od dwóch dekad wzrost liczby dzieci niezaszczepionych przeciwko odrze. Eksperci podkreślają, że potrzebna jest edukacja, by ponownie przywrócić zaufanie do szczepień, które przecież pomogły opanować dziesiątki chorób zakaźnych i coraz częściej wykorzystywane są także w profilaktyce nowotworowej. 

Konsument

Codziennie w Polsce używa się 3 mln plastikowych słomek. Robione ze słomy mogą być dla nich ekologiczną alternatywą

Idea zero waste oraz unijny zakaz wprowadzania m.in. jednorazowych, plastikowych rurek do napojów do obrotu skłoniły rynek do szukania alternatyw. Jedną z propozycji oferuje przedsiębiorstwo społeczne z Siemianowic Śląskich Eco Value, które wytwarza rurki ze słomy żytniej. Biosłomki są bardziej wytrzymałe niż te z papieru. Firma miesięcznie wytwarza ich ok. 1,7 mln sztuk, łącząc produkcję proekologiczną z misją społeczną. Zatrudnia bowiem przy produkcji osoby z niepełnosprawnościami.