Newsy

Biel, czerń, złoto i koronki w najnowszej kolekcji Gosi Baczyńskiej

2014-06-24  |  11:30
Mówi:Gosia Baczyńska (projektanka)
Katarzyna Zielińska (aktorka)
Beata Sadowska (dziennikarka)
Tomasz Jacyków (stylista)
  • MP4
  • Stonowane kolory, również klasyczna biel i czerń, koronki i błyszczące materiały - to znaki rozpoznawcze najnowszej kolekcji Gosi Baczyńskiej, którą po raz pierwszy zaprezentowana w kraju. Wcześniej kolekcja na jesień/zimę 2014/2015 była już pokazywana podczas tegorocznego Paris Fashion Week. 

    Motywem przewodnim była opowieść o wędrówce, o czasach tuż powojennych, o przemieszczaniu się z kresów, o takim współczesnym nomadyzmie. Tak się budowała współczesna Europa, w której jesteśmy i w której mamy się dobrze – mówi
    agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Gosia Baczyńska.

    Na pokazie pojawili się m.in. Monika Olejnik z partnerem Tomaszem Zielińskim, Edyta Herbuś z Mariuszem Trelińskim, Katarzyna Zielińska, Tomasz Jacyków, Michał Piróg, Bogna Sworowska, Krzysztof Materna. Gwiazdy były zachwycone pokazem. Zielińska przyznała, że ceni projektantkę  m.in. za jej wyobraźnię oraz dobry gust w doborze materiałów.

     – Wszystko jest doskonałe, wyjątkowe. Oglądanie jej pokazu wygląda tak, że wszyscy siedzą prawie z otwartą buzią i tylko chcą zrobić zdjęcia i potem jeszcze raz przeglądnąć w domu. Piękne rzeczy. Taka sukienka wisi u mnie w szafie, sprzed roku, sprzed dwóch lat, i cały czas jest piękna i na czasie. Mogę ją założyć teraz na jakiś recital i wygląda wspaniale – powiedziała Katarzyna Zielińska, która kreację projektantki włożyła do ślubu. 

    Beata Sadowska, od lat stała bywalczyni pokazów mody Gosi Baczyńskiej, projektantkę chwali za profesjonalizm i znakomite krawiectwo.

    Ona potrafi z kobiety wydobyć jej kobiecość. Cenię ją za pazur, który ma, za niewyparzony język, za to, że zawsze mówi to, co myśli, za genialne poczucie humoru, za to, że jest sobą bez względu na okoliczności, a to bardzo rzadkie w show biznesie – podkreśla  Sadowska.

    Na pokaz przyszły także osoby, związane ze światem mody m.in. projektanci Tomasz Ossoliński i Robert Kupisz oraz Katarzyna Sokołowska i Tomasz Jacyków.

    –  Czarodziejska historia, oprawa muzyczna, światło, ta aleja i Gosia w swej kwintesencji Gosi, czyli artystka, która tworzy w tkaninie – mówi stylista Tomasz Jacyków.

    Pokazowi towarzyszyła klasyczna muzyka Fryderyka Chopina i Wojciecha Kilara w aranżacji Andrzeja Smolika.

    Przy tych klimatach to było oczywiste. Muzyka była piękna, przejmująca. Mam nadzieję, że ciarki przechodziły po plecach – mówi Baczyńska.

    Gosia Baczyńska jest absolwentką Wydziału Projektowania Ceramiki i Szkła Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Jest laureatką wielu nagród. W ubiegłym roku otrzymała tytuł Kobiety Dekady "Glamour". Należy do grona ulubionych projektantów polskich gwiazd.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

    Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

    Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

    Dom i ogród

    Handel

    Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

    W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

    Moda

    Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

    Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.