Newsy

Claudia Adaszewska o wyróżnieniu w „Vanity Fair”: wstawiałam zdjęcia na portale i czekałam, aż coś się wydarzy

2014-08-18  |  07:00

Polka Claudia Adaszewska znalazła się na liście najlepiej ubranych ludzi na świecie według prestiżowego magazynu o modzie „Vanity Fair”. Pojawiła się obok takich gwiazd, jak Emma Watson, księżna Kate Middleton, Karl Lagerfeld czy Cate Blanchett. Studentka projektowania ubioru od roku prowadzi blog Splendor by Claudia, ale nie zdobyła dotąd popularności. Teraz ma nadzieję, że sukces otworzy jej drzwi do kariery projektantki.

Claudia Adaszewska wygrała w kategorii Editors' Picks. Kilka miesięcy temu otworzyła na portalu „Vanity Fair” konto i systematycznie wrzucała swoje zdjęcia.

Edytorzy co piątek wybierają stylizacje na najlepszy look tygodnia. Po tygodniu wybrali moją pierwszą stylizację, a w ciągu 4 miesięcy 10 stylizacji na najlepszy look tygodnia. Później dostałam dwie nominacje na look miesiąca i wygrałam czerwcową. Miałam też artykuł o sobie na głównej stronie „Vanity Fair” – wspomina Claudia Adaszewska.

Od roku wraz z siostrą, która robi jej zdjęcia, prowadzi bloga Splendor by Claudia, na którym prezentuje swoje stylizacje. W kraju nie zdobyła jednak popularności jak inne polskie blogerki, np. Kasia Tusk, Jessica Mercedes, Maffashion.

Grono moich fanów było malutkie, byli to przede wszystkim znajomi. Wszystkie swoje zdjęcia wstawiałam na różne portale polskie i zagraniczne i po prostu czekałam, aż coś się wydarzy, aż ktoś zobaczy to, co robię  – mówi Claudia Adaszewska.

Doceniona przez „Vanity Fair” Polka pochodzi z Warszawy. Studiuje projektowanie ubioru w Międzynarodowej Szkole Kostiumografii i Projektowania Ubioru (MSKPU). W przyszłości chciałaby zostać projektantką. Adaszewska ma nadzieję, że to wyróżnienie otworzy jej drzwi do międzynarodowej kariery.

Jeśli ktoś zaprosi mnie na jakiś pokaz, to bardzo chętnie pójdę, nie tylko żeby pokazać się ubrana, lecz także dlatego że interesuje mnie, jak to jest zrobione, jak jest uszyte. W przyszłości chciałabym projektować wszystko – spodnie, marynarki, bluzki, jakieś płaszcze, więc naprawdę to byłaby taka fajna, luźna marka. Na blogu można zobaczyć to, jak wyglądam. Mam swoje pomysły, które chcę wprowadzić, ale to wszystko będzie bardzo podobne i poprawne. To będzie moda codzienna – mówi Klaudia Adaszewska.

Blogerka inspiruje się stylem z londyńskich ulic. Wśród projektantów ceni Oliviera Rousteinga, tworzącego dla Balmain. Jej ulubione marki to m.in. Chloe, Valentino, Fendi, Miu Miu.  Marzy o tym, aby jeden z krawców sławnej londyńskiej ulicy Savile Row szył dla niej ubrania.

Więcej na temat
Moda Rafał Maślak: świat mody mnie wciąga i nie przejmuję się uwagami Michała Witkowskiego Wszystkie newsy
2014-07-29 | 07:20

Rafał Maślak: świat mody mnie wciąga i nie przejmuję się uwagami Michała Witkowskiego

Chociaż zdobywca tytułu Mistera Polski Rafał Maślak niedawno zaistniał w show-biznesie, zdążył już usłyszeć niepochlebne komentarze na swój temat. Jak twierdzi,
Gwiazdy Joanna Horodyńska o blogerkach: Nie mam w sobie takiej histerii jak one
2014-07-02 | 07:00

Joanna Horodyńska o blogerkach: Nie mam w sobie takiej histerii jak one

Stylistka Joanna Horodyńska negatywnie ocenia polskie blogerki. Twierdzi, że brakuje im pomysłów i pokazują się w przeciętnych stylizacjach. Krytycznie ocenia też pojawianie się
Moda Zwycięzca programu „Project Runway” Jakub Bartnik otrzymał propozycję współpracy od stylisty Lady Gagi
2014-06-27 | 05:40

Zwycięzca programu „Project Runway” Jakub Bartnik otrzymał propozycję współpracy od stylisty Lady Gagi

Wygrana Jakuba Bartnika w talent-show dla młodych projektantów oraz współpraca z Małgorzatą Rozenek sprawiły, że zyskał ogromną popularność. Dostaje coraz więcej

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Zdrowie

Kinga Zawodnik: Widziałam cierpienie osób chorych na raka z bliska. Mój tata niedawno zmarł na nowotwór

Prowadząca program TVN Style „Dieta czy cud?” zwraca uwagę, że regularne i kompleksowe badania specjalistyczne mogą uratować życie. Umożliwiają bowiem dokładną kontrolę stanu zdrowia i – w razie jakichkolwiek nieprawidłowości – szybką reakcję. Kinga Zawodnik zachęca także do wykonywania profilaktycznego samobadania piersi, dzięki któremu możliwe jest wczesne wykrycie choroby nowotworowej. Tłumaczy, że wie, jak ważne w przypadku raka jest natychmiastowe podjęcie leczenia, ponieważ jej tata zmagał się z nim przez długi czas.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Gwiazdy

Siostry ADiHD: Chcemy stworzyć kolejny wspólny biznes i wiemy, że się w nim dogadamy. Do tej pory wiele wspólnie osiągnęłyśmy

Milena i Ilona Krawczyńskie lubią ze sobą współpracować i nie wyobrażają sobie odrębnych ścieżek zawodowych. Łączy je niezwykle silna więź. Wiedzą, że jako siostry zawsze mogą na siebie liczyć, choć czasem mają zupełnie różne zdania na jakiś temat. Wspierają się nawzajem, są wobec siebie lojalne i mają świadomość, że razem mogą dużo więcej.

Muzyka

Agnieszka Hyży: Branża eventowa mocno odczuła pandemię i pewnie długo będzie się odbudowywać. Organizatorzy nadal nie chcą brać odpowiedzialności za duże wydarzenia

Dziennikarka przyznaje, że pandemia koronawirusa znacząco osłabiła branżę eventową. Znaczna część społeczeństwa nadal boi się uczestniczyć w imprezach i wydarzeniach kulturalnych. Ludzie w obawie przed zarażeniem unikają tłumnych zgromadzeń. Ponadto izolacja pokazała im, że mogą spędzić czas inaczej niż dotychczas – na przykład odpoczywając na łonie natury. Agnieszka Hyży w ostatnich miesiącach skupiła się na pracy i udoskonalaniu wirtualnego wydawnictwa How2, którego jest prezesem.

Regionalne - Dolnośląskie

Ruch turystyczny we Wrocławiu o połowę mniejszy niż w sezonie 2019. Miasto w kampaniach zachęca turystów do przyjazdu i realizacji bonu na wakacje w Polsce

– Obłożenie atrakcji turystycznych, restauracji i barów kształtuje się między 45 a 60 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – mówi Radosław Michalski, dyrektor Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego we Wrocławiu. Promocja miasta w okresie lockdownu bazowała na wirtualnych spacerach, które obejrzało ponad milion widzów, a obecnie do odwiedzenia Wrocławia mają zachęcać turystów kolejne kampanie skierowane nie tylko do Polaków, ale także do Niemców i Czechów.