Newsy

Dobry salon SPA nie wycenia zabiegów zbyt nisko

2014-07-15  |  06:25
Wydatki Polaków na salony odnowy rosną średnio o 7 proc. w skali roku – wynika z badań przeprowadzonych przez Deloitte Polska. To sprzyja pojawianiu się na rynku SPA, w których jakość świadczonych usług pozostawia wiele do życzenia. Dlatego klienci nie powinni wybierać gabinetów, w których cena zabiegów znacznie odbiega od średniej rynkowej.

Cena nie może być za niska, ponieważ musi odpowiadać jakości. Zabieg jest wykonywany przez terapeutę, który musi otrzymać wynagrodzenie, a do zabiegu wykorzystywane są preparaty, które jeżeli są dobrej jakości, to dużo kosztują – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Agnieszka Serkies z SPA Spearside.

Średni koszt za godzinny klasyczny masaż ciała powinien wynosić ok. 100 zł, natomiast cena podstawowego zabiegu pielęgnacyjnego na twarz nie powinna przekraczać 200 zł. Jeżeli klientka chciałaby zadbać również o swoje paznokcie, to za standardowy manicure powinna zapłacić ok. 40 zł.

Warto również sprawdzić, czy dany salon ma dobrą renomę. Na wielu forach internauci zostawiają opinie dotyczące kosztów, zabiegów, personelu, a także na temat higieny danego SPA. Nie należy ufać tym salonom, których czystość jest wątpliwa, np. kosmetolog nie używa rękawiczek, nie ma jednorazowej bielizny czy ręczników albo eksperci wykorzystują używane narzędzia.

Idąc na manicure i pedicure, sprawdziłabym przede wszystkim, czy używane narzędzia są sterylizowane lub czy korzysta się z jednorazowych. Czy są przy mnie rozpakowywane i wyrzucane, czy może są pozostawiane do kolejnego użycia. Jeżeli tak, to rezygnuję z takiej wizyty – radzi Serkies.

SPA prześcigają się między sobą w oferowaniu coraz bardziej atrakcyjnych zabiegów, wzbogacających standardową ofertę. Można w nich skorzystać nie tylko z klasycznych masaży czy pielęgnacji ciała, lecz także z porady dietetyka. Koszt takiej konsultacji wynosi ok. 50 zł. Niektóre salony oferują również specjalne zabiegi dla par, kobiet w ciąży czy seniorów. Ceny takich pakietów uwarunkowane są tym, jakie zabiegi znajdują się w ofercie. Wybierając dany zestaw pielęgnacyjny, warto rozeznać się w kosztach pojedynczych zabiegów oferowanych przez SPA oraz dowiedzieć się, kto takie zabiegi wykonuje.

Jeżeli chciałabym pójść na masaż, to szukam w ofercie SPA odpowiedniego fizjoterapeuty. Jeżeli chciałabym zrobić pedicure, to sprawdzam, czy w SPA pracuje podolog. Jeżeli jestem zainteresowana zabiegiem na twarz, to szukam kosmetologa – dodaje Agnieszka Serkies.

Wiele salonów położonych jest w malowniczych miejscach, np. w pobliżu lasów czy jezior, co może również być kryterium przy wyborze odpowiedniego gabinetu. Zanim jednak klienci zdecydują się na wypoczynek i odnowę ciała, powinni dokładnie sprawdzić, co oferuje i kogo zatrudnia dana placówka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.