Newsy

Dzięki farbie tablicowej na ścianach można pisać lub rysować bez pozostawiania plam

2014-08-20  |  06:30

Farba tablicowa to rodzaj farby akrylowej która przypomina powłokę tablicy szkolnej. Po pomalowaniu ściany, stolika czy drzwi od szafy można na nich pisać kredą i bez problemu ścierać te zapiski. Nie ma żadnych plam i zabrudzeń. To idealne rozwiązanie np. do pokoju dziecięcego. Farby tablicowe dostępne są w szerokiej gamie kolorystycznej.

Do pomalowania ścian farbą tablicową wystarczą zwykłe narzędzia malarskie. Sytuacja jest nieco trudniejsza, kiedy taką emalię chce się nałożyć na surowe drewno, materiał drewnopodobny czy tworzywo sztuczne. Takie podłoże trzeba wcześniej odpowiednio przygotować.

Pierwszy etap to dokładne oczyszczenie. Następnie należy je zmatowić papierem ściernym, a później odpylić odkurzaczem. Kolejny krok to odtłuszczenie, aby ta farba miała jak najlepszą przyczepność może do tego posłużyć benzyna ekstrakcyjna. Dopiero wtedy podłoże jest gotowe do aplikacji farby gruntującej, która umożliwia lepszą przyczepność farby dekoracyjnej – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Kinga Romanowska, rzecznik prasowy Benjamin Moore.

Po nałożeniu jednej warstwy farby gruntującej trzeba odczekać mniej więcej trzy godziny i dopiero po upływie tego czasu aplikować maksymalnie dwie warstwy farby tablicowej, tak, żeby uzyskać wybrany kolor. Za litr farby tablicowej trzeba zapłacić ok. 50 zł. To jedno z rozwiązań, które doskonale sprawdzają się np. w pokoju dziecięcym lub kuchni.

Jest też takie rozwiązanie, które łączy w sobie tapetę magnetyczną z farbą tablicową. Dzięki takiemu rozwiązaniu wszystkie materiały, które chcemy przyczepić do takiej powierzchni, nie pospadają, a dodatkowo możemy po niej pisać kredą bez obawy o to, że pozostaną jakieś ślady – tłumaczy Kinga Romanowska.

Tapeta magnetyczna jest bardzo elastyczna, dzięki czemu łatwo ją przykleić do ścian o różnym kształcie, nawet zaokrąglonym. Można też wyciąć z niej dowolną formę.

Więcej na temat
Handel Polacy wydają coraz więcej na aranżację wnętrz Wszystkie newsy
2014-08-14 | 06:10

Polacy wydają coraz więcej na aranżację wnętrz

Polacy przywiązują coraz większą wagę do wystroju wnętrz, w których mieszkają. Chętniej niż kiedyś radzą się specjalistów, a na zakupy mebli lub elementów
Dom i ogród Niedoskonałości ścian zamaskują trójwymiarowe panele
2014-08-11 | 06:10

Niedoskonałości ścian zamaskują trójwymiarowe panele

Dekoracyjne panele 3D z powodzeniem zastępują tradycyjne tapety, fototapety czy płytki. Są łatwe w montażu i trwałe. Ich umiejętny dobór nie tylko pozwoli
Dom i ogród Łatwo powiększyć optycznie pomieszczenia za pomocą odpowiedniej farby
2014-08-04 | 06:10

Łatwo powiększyć optycznie pomieszczenia za pomocą odpowiedniej farby

Farby do wnętrz w łatwy sposób mogą optycznie powiększyć pomieszczenia i wprowadzić do mieszkania więcej światła. Najlepiej sprawdzają się w tym przypadku farby

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.