Mówi: | Joanna Turczyk |
Funkcja: | marketing manager |
Firma: | Nespresso |
Kawa mrożona chłodzi organizm, a do tego pobudza tak samo jak gorąca
Miłośnicy kawy nie muszą rezygnować z ulubionego napoju nawet podczas dużych upałów. Mrożona kawa smakuje równie dobrze jak tradycyjna, a w dodatku orzeźwia w gorące dni. Z dodatkiem bitej śmietany lub lodów może stanowić łatwy do samodzielnego przyrządzenia deser.
Latem większość ludzi nie ma ochoty na gorące napoje. Podczas dużych upałów kawę i herbatę zastępują wodą mineralną i sokami owocowymi. Kawa mrożona ma jednak równie dobry smak, jak kawa na gorąco, zachowuje też swoje pobudzające właściwości.
– Kawę latte możemy pić o każdej innej porze roku. Kawa smakuje świetnie z dodatkiem lodów, czy w postaci mrożonej. I tutaj mamy mnóstwo sposobów, żeby kawa nie tylko smakowała nam latem, lecz również nas chłodziła – mówi Joanna Turczyk, marketing manager Nespresso, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Mrożoną kawą można delektować się w kawiarni lub samodzielnie przyrządzić w domu. Napój ten na zimno można przygotowywać na wiele różnych sposobów. Wystarczy kawa, mleko, ciekawe dodatki oraz blender lub shaker, w którym zmiksujemy składniki. Najprostszy sposób to przygotowanie małej porcji espresso i dodanie do niej zimnego mleka. Można też zaparzyć kawę w dzbanku i zostawić na noc, by zrobiła się zimna. Hiszpanie natomiast dodają do gorącej kawy kilka kostek lodu i czekają aż się rozpuszczą. Do kawy na zimno można dodać też bitą śmietanę, wiórki kokosowe lub czekoladowe, lody o różnych smakach, cynamon, a nawet alkohol.
– Można zacząć od najprostszych sposobów, czyli połączyć kawę z zimnym lub spienionym mlekiem, czy po prostu z lodem i lodami. Najpierw słodzimy kawę, a później dodajemy zimne dodatki. Dobrze jest mieć urządzenie, które spienia mleko na zimno, żeby nam nie podnosiło temperatury napoju, tylko go schładzało – mówi Joanna Turczyk.
Osoby dbające o figurę nie muszą rezygnować z takiego orzeźwiającego deseru. Wystarczy do jego przygotowania użyć chudego mleka, lody zastąpić sorbetem owocowym i zrezygnować z bitej śmietany na rzecz kawałków owoców lub orzechów. Do przyrządzenia kawy na zimno świetnie nadaje się również kawa bezkofeinowa. Przed przystąpieniem do robienia orzeźwiającego napoju należy się upewnić, z jakim gatunkiem kawy mamy do czynienia. Kawy pochodzące z różnych stron świata mają bowiem inne smaki i aromaty.
– Kawa z Brazylii lepiej łączy się z dodatkami słodkimi, kawa z Kolumbii ze świeżymi owocami. Z kolei kawy mocno palone dobrze pasują do cynamonu czy karmelu. Warto też zwrócić uwagę na jakość kawy. Zwłaszcza wtedy, kiedy łączymy ją z mlekiem lub innymi dodatkami, choćby lodem, bo ten smak kawy jest wtedy jeszcze bardziej podkreślamy – zaznacza Joanna Turczyk.
Kawa mrożona popularna jest od ponad pół wieku. Istnieją dowody na to, że Japończycy ten sposób przygotowywania kawy znali napój już na początku XX wieku, jednak za wynalazcę kawy na zimno uchodzi Grek, Giannis Dritsas. Nowy napój pokazał on światu na targach w Salonikach w 1957 roku.
Zakup ekspresu do kawy nie zagwarantuje jej smaku jak z kawiarni
Rośnie popularność kawy ziarnistej, ale Polacy są wierni tradycyjnym markom kawy mielonej
Polacy najczęściej wybierają kawę o gorzkim smaku
Czytaj także
- 2024-09-27: Zmiany klimatu zagrażają produkcji kawy. Susze pogłębiają trudną sytuację rolników
- 2024-10-04: Aleksandra Adamska i Ewelina Adamska-Porczyk: Na Filipinach spałyśmy z karaluchami i innymi robakami. Brakowało nam moskitiery na całe ciało
- 2024-06-07: Joanna Przetakiewicz: Jestem za otwarciem sklepów w niedzielę. To duże ułatwienie dla pracujących matek
- 2024-08-08: Joanna Przetakiewicz: Klienci nie odchodzą od fast fashion i co roku rynek wielkich sieciówek bardzo rośnie. Niestety cierpi na tym nasza planeta
- 2024-04-25: Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
- 2024-04-16: Joanna Jędrzejczyk: Gosia Rozenek-Majdan jest tytanem pracy. Konsekwentnie realizuje swoje cele, pokonując wszelkie słabości
- 2024-05-09: Joanna Jędrzejczyk: Chciałabym przejechać Rajd Dakar. Po zakończeniu kariery sportowej szukam czegoś, co da mi adrenalinę
- 2024-02-21: Joanna Trzepiecińska i Tomasz Dedek znowu małżeństwem. Aktorzy grają parę w spektaklu „Jak Zabłocki na mydle”
- 2024-04-12: Tomasz Dedek: My aktorzy jesteśmy trochę próżni i dzięki temu zawodowi chcemy być znani. Kiepsko, jeśli nikt nas nie poznaje na ulicy
- 2024-03-21: Joanna Trzepiecińska: Z „Rodziny zastępczej” mam same dobre wspomnienia. Do dziś odcinam kupony sympatii widzów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.