Mówi: | Kinga Walewska |
Funkcja: | właścicielka salonu wyposażenia wnętrz Valevsky |
Nowy kolor podłóg i ścian lub własnoręcznie wykonana fototapeta mogą radykalnie odmienić wygląd mieszkania
Aby odmienić charakter mieszkania, nie trzeba decydować się na kosztowny i czasochłonny remont. Wystarczy nowy kolor podłogi i ścian, zmiana tapety na znów modne fototapety wykonane ze zdjęć z wakacji lub nowy rodzaj oświetlenia. Takie metamorfozy można łatwo i tanio przeprowadzić nawet samodzielnie.
Dysponując czasem i dużym budżetem, można przeprowadzić generalny remont i całkowicie odmienić wygląd mieszkania. Wyburzając niektóre ściany działowe lub stawiając nowe można zmienić układ pomieszczeń, np. stworzyć dodatkowy pokój, wydzielić toaletę z łazienki lub połączyć kuchnię z salonem. Dobrym pomysłem będzie także antresola, dzięki której uzyska się dodatkową przestrzeń. Jeżeli układ instalacji elektrycznych i rur na to pozwala, możliwa jest także zmiana wielkości okien, co pozwoli na doświetlenie i optyczne powiększenie pomieszczenia.
– We wnętrzu możemy zmienić wszystko: wymiar okien, kształt okien, miejsce okien, oświetlenie, okablowanie, ogrzewanie i podłogi. Na miejscu powinny pozostać tylko ściany nośne, chociaż na to też są jakieś sposoby – mówi Kinga Walewska, właścicielka salonu wyposażenia wnętrz Valevsky, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Należy jednak pamiętać, że by zmienić wielkość lub układu okien w mieszkaniu, trzeba uzyskać zgodę spółdzielni mieszkaniowej lub dewelopera.
Całkowita zmiana wyglądu mieszkania jest jednak możliwa nawet przy skromnym budżecie. Wystarczy wymienić tapetę na nową lub zastosować inną kolorystykę ścian i podłóg. Renesans przeżywają też fototapety, najlepiej wykonane z własnoręcznie zrobionych zdjęć, np. z wakacji. Takie zmiany można przeprowadzić samodzielnie, bez pomocy specjalistów.
– Możemy zmienić kolor drzwi, ścian, po prostu wszystkiego. W łazienkach pokutuje czarny i biały, barwy, które są bardzo dobrymi kolorami, ale w odpowiedniej równowadze. Niestety, często królują też bezpieczne beże i brązy oraz wszelkiego rodzaju marmurki, lekko różowe albo lekko zielone. Płytki najczęściej mają format 15x20, który nie jest obecnie pożądany – mówi Kinga Walewska.
Wymieniając płytki, warto pamiętać o wielkości łazienki. Najpopularniejszy rozmiar płytki łazienkowej, czyli 30x60, będzie idealny do dużych pomieszczeń kąpielowych. W małych łazienkach i toaletach lepiej sprawdzą się wciąż nowe na polskim rynku płytki w rozmiarze 20x25. Jasne kolory płytek i niewielkie wzory optycznie powiększą pomieszczenie.
– W kuchni najgorszym kolorem jest żółć, chociaż Chińczycy akurat ją preferują, bo zachęca ona do jedzenia i wprowadza miłą atmosferę. Nie jest to jednak kolor dobry do tego pomieszczenia, ponieważ przyciąga wszelkie robactwo. W tej części mieszkania najlepszy będzie kolor niebieski, który daje poczucie czystości, świeżości, a także chłodu, jeśli kuchnia jest od południa. Nie możemy tego jednak traktować jako zasadę, bo jeśli niebieski nie pasuje do wnętrza, to w kuchni też nie będzie dobry – mówi Kinga Walewska.
Charakter wnętrza można także łatwo odświeżyć, zmieniając oświetlenie. Przytulny nastrój w mieszkaniu stworzymy dzięki oświetleniu dekoracyjnemu, jak choćby za pomocą małych lampek stawianych na meblach i kinkietów. Dają one ciepłe, przytulne światło, które sprzyja relaksowi. Oświetlenie punktowe pomoże natomiast podkreślić pewne elementy wystroju. Taki efekt można osiągnąć między innymi dzięki taśmom z diodami LED naklejanym na spodzie szafek, ramie łóżka czy wzdłuż lustra w łazience.
Czytaj także
- 2024-10-28: Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
- 2022-11-04: Anna Dereszowska: Dzieci i młodzież to nasze lustro, bo one nie rodzą się z uprzedzeniami. To od dorosłych uczą się nietolerancji
- 2022-11-17: Anna Dereszowska: Nasz dom na Mazurach był otwarty dla uchodźców z Ukrainy, a mój narzeczony wielokrotnie jeździł na granicę z darami dla potrzebujących
- 2022-05-13: Rozwija się współpraca na linii biznes – rzeźbiarze. Właściciele firm i obiektów publicznych wzorując się na trendach z Zachodu coraz chętniej zamawiają rzeźby wielkoskalowe
- 2018-06-29: Zmieniają się potrzeby gości hotelowych. Liczy się nie tylko cena, lecz także indywidualne podejście obsługi, organizacja czasu wolnego oraz wystrój wnętrz
- 2018-02-23: Rozwiązania dla inteligentnych wnętrz zyskują na popularności. Cyfryzacja budynku zajmuje kilka godzin, a umożliwia lepszą nawigację i monitorowanie gości
- 2018-01-04: Maciej Zień planuje otwarcie butiku w Paryżu. Trwają poszukiwania odpowiedniego lokalu
- 2017-03-13: Współpraca branży modowej i hotelarskiej. Pokazy projektantów przyciągają do hoteli coraz więcej gości
- 2016-11-09: Fundacja Rak'n'Roll remontuje poczekalnie onkologiczne. Odpowiednie kolory i meble mają poprawiać samopoczucie pacjentów
- 2016-08-18: Młodzi ludzie najczęściej aranżują swoje wnętrza w stylu skandynawskim lub minimalistycznym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.