Mówi: | Sylwia Jakubowicz |
Firma: | showroom meblowy D2 |
Patchworkowa narzuta na łóżko lub transparentne krzesła nadadzą wnętrzu fantazyjny i nowoczesny charakter
Wystarczy jeden designerski mebel, aby odmienić wygląd wnętrza i nadać mu nowoczesny charakter. Hitem ostatnich miesięcy są transparentne krzesła i stoły oraz białe stoliki kawowe. Styl mieszkania odświeżą także supermodne dodatki, np. patchworkowe poduszki lub narzuty na łóżko.
Patchwork to najnowszy hit w aranżacji wnętrz. Jest to technika szycia polegająca na łączeniu różnych tkanin, przeważnie o podobnych kształtach i wzorach, ale w różnej kolorystyce. Wystarczy fantazyjna narzuta na łóżko, zasłony czy szafki z różnokolorowymi frontami szuflad, aby nadać wnętrzu ciekawy, nowoczesny charakter. Najbardziej popularne są fotele oraz krzesła z obiciem z patchworkowej tkaniny.
– Mamy tu do czynienia z łączeniem tkanin różnego rodzaju, o różnych fakturach, wzorach, kolorach. To fajnie też kontrastuje z wnętrzem, kolorem ścian, innymi dodatkami i meblami, które niekoniecznie są nowe – mówi Sylwia Jakubowicz, specjalista ds. marketingu showroomu meblowego D2.
Patchworkowe meble to propozycja dla ludzi, którzy nie boją się odważnej kolorystyki w mieszkaniu i mieszania stylów. Osoby o bardziej tradycyjnych gustach mogą wybrać klasyczne fotele ze skóry, kaszmiru lub wełny. Te ponadczasowe materiały nigdy nie wychodzą z mody. Planując zmianę aranżacji wnętrza, warto pomyśleć o meblach transparentnych, które powiększą optycznie pomieszczenie. Transparentne stoły do jadalni, krzesła, fotele i stoliki kawowe są lekkie i łatwe do utrzymania w czystości. Bardzo często producenci proponują transparentne rozwiązania w połączeniu z metalem, drewnem i naturalną wełną.
– Krzesła transparentne wpływają na poszerzenie optyczne wnętrza, nie zagracają nam tak naprawdę przestrzeni mieszkalnej. W tym samym kontekście możemy też powiedzieć o krzesłach ażurowych, które wprowadzą nowy akcent do wnętrza, które nadadzą mu nowego charakteru i które też będą odpowiadały za komfort i wygodę siedzenia – mówi Sylwia Jakubowicz w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Każde wnętrze odmieni także biały stolik kawowy. Taki mebel pasuje zarówno do wnętrz w stylu klasycznym, jak i modernistycznym. Może być on wykonany z drewna, plastiku lub włókna szklanego lakierowanego na biało. Osobom lubiącym bardziej zdecydowane kolory projektanci wnętrz polecają meble z tworzyw sztucznych, które przybierają dowolne wzory, kolory i kształty.
– Polipropylen to materiał, który dominuje przy wyrobie krzeseł. Jest on o tyle fajny, że jest łatwy w utrzymaniu, ma szeroko dostępną paletę kolorów materiałów. I przede wszystkim, na co warto zwrócić uwagę, on się idealnie łączy z różnymi innymi materiałami, na przykład drewnem bądź chromem – mówi Sylwia Jakubowicz.
Meble z polipropylenu nadają się zarówno do ogrodu, jak i do mieszkania. Hitem ostatnich lat są meble ogrodowe z tego materiału stylizowane na plecionki technorattanowe. W meblach tych polipropylen często łączony jest z aluminium, dzięki czemu są one lekkie i trwałe. Innym popularnym materiałem jest polietylen. Tworzywo to jest giętkie, elastyczne, bardzo odporne na ścieranie i działania mechaniczne. Idealnie nadaje się na pufy i kolorowe fotele oraz krzesła.
Łatwo powiększyć optycznie pomieszczenia za pomocą odpowiedniej farby
Rozkładane stoły idealnym rozwiązaniem dla właścicieli małych mieszkań
Przytulny nastrój w mieszkaniu pomaga stworzyć oświetlenie LED
Czytaj także
- 2024-10-28: Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
- 2024-09-06: Rafał Zawierucha: Kocham remonty i nadzorowanie wszystkiego. Wspaniale sprawdzam się w dyrygowaniu i rozdzielaniu obowiązków
- 2024-06-12: Katarzyna Dowbor: Uwielbiam remonty. Gdybym nie była dziennikarką, to zostałabym scenografką albo architektem wnętrz
- 2024-05-21: Lara Gessler: Moje aktualne mieszkanie jest już szesnastym. Połowy kuchni jeszcze nie pokazuję, bo nie mam blatu kuchennego
- 2023-04-05: PLICH: Poszerzam działalność atelier o projektowanie wnętrz. W ofercie mam już ceramikę i szkło artystyczne, a niebawem pojawią się meble i obrazy
- 2023-05-02: PLICH: Aranżacja ołtarzy i dobór tekstyliów w kościołach to ważna kwestia. Rażą mnie kiepskiej jakości tkaniny i plastikowe wazony, które nijak się mają do polichromii i złoceń
- 2022-10-07: Producenci mebli mierzą się z nawet 50-proc. spadkiem zamówień. Klienci odkładają zakupy ze względu na inflację
- 2022-07-18: Doda: Po wielu latach grania muzyki rockowej i po różnych upadkach, wzlotach i problemach prywatnych odnalazłam się w muzyce dance’owej
- 2021-04-20: Dorota Szelągowska: Powinniśmy być wdzięczni za wszystko, co spotyka nas w życiu. Z każdych złych chwil po czasie wychodzi coś dobrego
- 2021-05-13: Dorota Szelągowska: Rozpoczynam budowę domu, o którym od zawsze marzyłam. Będzie można się tam spotkać, organizować warsztaty, wypocząć
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.