Newsy

Polski aktor zagrał w hollywoodzkim filmie z Vincem Vaughnem

2014-01-21  |  07:00
Andrzej Blumenfeld zagrał w hollywoodzkiej komedii „Wykapany ojciec” u boku Vince’a Vaughna. Film opowiada o mężczyźnie, który dowiaduje się, że ma 533 dorosłych dzieci. Polski aktor wciela się w ojca głównego bohatera. Film wchodzi do kin 7 lutego.

Bohaterem „Wykapanego ojca” jest David Wozniak (Vince Vaughn), który w młodości dorabiał jako dawca banku nasienia. Dwadzieścia lat później dowiaduje się, że jest ojcem 533 dorosłych dzieci, z których 142 chce poznać swojego biologicznego ojca. Andrzej Blumenfeld gra ojca Davida.

Dostałem telefon, czy mógłbym uczestniczyć w castingu. Byłem wprawdzie bardzo zajęty pracą w teatrze, a to miała być obcojęzyczna produkcja, ale przyszedłem. Po tygodniu dostałem informację, że reżyser chce ze mną porozmawiać przez Skype'a. Miałem rozpadającego się laptopa, który się zawieszał, więc nie było to łatwe. Siłą rzeczy odebrali mnie jako środkowoeuropejskiego aktora, który ma słaby sprzęt – wspomina swoje przesłuchanie do roli Andrzej Blumenfeld.

Występ aktora od razu przypadł do gustu reżyserowi filmu, Kenowi Scottowi, i postanowił zaangażować Blumenfelda do projektu.

Mój bohater w latach 60. wyjeżdża z Polski do USA, opuszcza rodzinę. Jest młodym człowiekiem, dostał jedynie 10 dolarów od ojca. Zaczyna od zera. Po latach, po śmierci żony, ma trzech dorosłych synów i prowadzi własny polski sklep mięsno-wędliniarski na Brooklynie  – opisuje swoją postać aktor.

Blumenfeld przyznaje, że na planie doskonale dogadywał się z ekipą i obsadą, zwłaszcza ze swoim filmowym synem Vincem Vaughnem.

W ogóle nie rozmawialiśmy, jak to zagrać, wszyscy wiedzieli od razu. To wszystko grane było naprawdę ze łzami. Na początku bałem się, czy relacja moja i Vince’a będzie wiarygodna obsadowo. Nie wiem, jak to wytłumaczyć. Stoi się pierwszy raz przed człowiekiem i patrzymy sobie w oczy. To pierwsze pięć sekund decyduje. Komedianci to świetnie czują. Od razu poczułem, że mogę być jego ojcem, on może być tym moim wielkim synem, który trochę nieudany, ale trzeba go kochać tak samo jak dwóch pozostałych – podsumowuje Andrzej Blumenfeld.

Komedia „Wykapany ojciec” będzie miała swoją premierę 7 lutego.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Radosław Majdan: W ferie jedziemy z chłopcami w góry. Nie umiem jeździć na nartach i nie ciągnie mnie na stok

W przerwie między nagraniami do różnych projektów telewizyjnych i internetowych były piłkarz, a obecnie komentator sportowy wybiera się na odpoczynek. W planach są dwa kierunki: najpierw zagraniczny kurort narciarski, a później jakieś egzotyczne miejsce. Radosław Majdan zaznacza jednak, że sam nie potrafi jeździć na nartach, bo jako zawodowy sportowiec miał zapisane w kontrakcie, że nie może ryzykować na stoku. Ten wyjazd organizuje jednak z myślą o synach i ma nadzieję, że najmłodszy Heniu też szybko połknie bakcyla jak jego bracia.

Problemy społeczne

Polacy nie wiedzą zbyt dużo o chorobach mózgu. Jeszcze mniej o tym, jak o niego dbać

Choroby mózgu nie są zbyt rozpowszechnionym tematem wśród Polaków. Znacznie więcej wiedzą o zdrowiu ogólnie czy otyłości. Tym samym trudno im wskazać konkretne choroby, a tym bardziej powiedzieć coś o związanej z nimi profilaktyce. O tzw. higienie mózgu słyszał tylko co trzeci badany, a 13 proc. rozumie, czym ona jest. Dlatego też eksperci wskazują na większą potrzebę edukacji w tym zakresie.

Film

Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA

Aktorka nie szczędzi gorzkich słów pod adresem środowiska polskich filmowców. Jest rozgoryczona tym, że w branży nie można na nikogo liczyć nawet wtedy, kiedy dochodzi do utraty pracy, mobbingu czy nadużyć finansowych. Artyści się nie wspierają, a rywalizacja o role i obawa przed konsekwencjami wyrażania krytyki wobec reżyserów czy producentów powodują, że atmosfera jest niezwykle napięta. Joanna Kurowska zwraca też uwagę na konieczność przeprowadzenia reformy Związku Artystów Scen Polskich. Jej zdaniem to sztuczny twór, który w rzeczywistości nie dba o aktorów, nie broni ich praw i interesów.