Mówi: | Daria Widawska |
Funkcja: | aktorka |
Daria Widawska: uwielbiam komedie teatralne poruszające widza, skłaniające do głębszych przemyśleń
Zdaniem Darii Widawskiej, która jest nie tylko aktorką, ale również często zasiada na widowni, dobry spektakl komediowy powinien nie tylko rozbawić odbiorców, ale też skłonić do przemyśleń, a nawet dyskusji. Chodzi o to, by po wyjściu z teatru zadać sobie pytanie, z czego tak naprawdę śmialiśmy się. Umiejętnie napisany scenariusz ma pokazywać nasze bolączki, przywary, skrywane pragnienia i tłumione frustracje, ale wszystko to powinno mieć lekkie, artystyczne opakowanie. Aktorka przyznaje, że w sztuce „Czy Ty to Ty?” w reżyserii Roberta Talarczyka najbardziej urzekł ją właśnie taki sposób narracji.
Akcja sztuki "Czy Ty to Ty?", w której Daria Widawska gra jedną z głównych ról, rozgrywa się na współczesnym, wielkomiejskim osiedlu, gdzie wszystkie bloki wyglądają niemal identycznie. Po pracy Harold wraca zmęczony do domu, zajęta przygotowaniem rodzinnego obiadu Honey, prowadzi z nim rutynową, popołudniową rozmowę. Dzień jak co dzień. Żadne z nich nie dostrzega nawet, że coś tu się nie zgadza, bo on trafia do obcego mieszkania, a ona w ferworze domowych obowiązków, bierze go za swojego małżonka. Nie ta żona, nie ten mąż. Gdy bohaterowie nawiązują kontakt wzrokowy i orientują się, że zaszła pomyłka, zdarzenia przybierają nieoczekiwany obrót.
– Przede wszystkim urzekł mnie tekst sztuki. Kiedy go czytałam był jeszcze nie do końca sformatowany, można go było zrobić albo jako komedię, albo jako dramat. Dla mnie żaden z tych gatunków literackich nie był wystarczający, w związku z tym kiedy myślałam o tym tekście, to było coś takiego, żeby zrobić fajną komedię z podtekstem, czyli z drugim dnem. Jak spotkaliśmy się z Robertem Talarczykiem na pierwszej próbie, Robert powiedział, że taki ma plan, więc byłam bardzo ucieszona – mówi agencji Newseria Daria Widawska.
Aktorka podkreśla, że w historii przedstawionej przez Johna Tobiasa, każdy z nas może przejrzeć się niczym w lustrze, a jednocześnie podchodząc do wielu spraw z przymrużeniem oka, szczerze pośmiać się z samego siebie. To spektakl skłaniający do głębszej refleksji, a nawet dyskusji.
– Uwielbiam komedie, z których widz wychodzi z teatru i myśli: fajnie spędziłem czas, ale tam było drugie dno, które albo odzwierciedla moje życie, albo mnie poruszyło, albo mnie wzruszyło, albo szarpnęło we mnie jakąś nutę, że wracam i o tym myślę, nie tylko się fajnie zabawiłem, ale też głębiej pomyślałem o życiu – mówi Daria Widawska.
Daria Widawska jest absolwentką Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie. Od początku swojej drogi zawodowej związana z Teatrem Scena Prezentacje. Zadebiutowała w Teatrze Telewizji sztuką „Cesarska miłość” w reżyserii Leszka Wosiewicza. Podjęła również współpracę z Centrum Kultury w Lesznie i zagrała w spektaklu „En Vogue”. Na deskach Teatru Capitol można ją oglądać w spektaklu „Di, Viv i Rose”, „Hawaje, czyli Przygody Siostry Jane” oraz “Czy Ty to Ty”.
Czytaj także
- 2024-10-23: Klaudia Carlos: Świętowanie Halloween nie oznacza, że swoje dziady mamy odstawić w kąt. Poznawanie zwyczajów z różnych krajów nas rozwija
- 2024-10-24: Agata Młynarska: Kobiety coraz odważniej rozmawiają na trudne tematy. Bardzo odważnie bronią swojego zdania
- 2024-09-23: Monika Mrozowska: Półmaraton dodał mi siły i odwagi. Zamierzam próbować rzeczy, które kiedyś spisałam na straty
- 2024-09-17: Monika Mrozowska: Zrezygnowałam z wielu projektów zawodowych, żeby się przygotować do nowego roku szkolnego. Dzieciakom zależy na tym, żebym miała dla nich czas
- 2024-09-30: Daria Ładocha: Część uczestników już dużo wcześniej chciała wziąć udział w „Azja Express”. To powoduje, że pojawia się determinacja i motywacja
- 2024-09-10: Daria Ładocha: Wyjeżdżając na wakacje, trzeba się liczyć z tym, że jest drogo. Już same bilety lotnicze są paragonami grozy
- 2024-07-15: Aleksandra Popławska: Nadopiekuńczość i trzymanie dziecka pod parasolem ochronnym to przemoc psychiczna. Taka toksyczna relacja jak w spektaklu „Czułe słówka” to dobry temat dla psychologa
- 2024-07-22: Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
- 2024-06-04: Magdalena Boczarska: Spektakl „Wypiór” rozprawia się z mitem romantyzmu i z postacią Adama Mickiewicza. Nasz wieszcz wcale nie był takim kryształowym bohaterem i wielkim patriotą, za jakiego go uznajemy
- 2024-07-03: Mateusz Banasiuk: Podczas studiów uczyliśmy się żonglerki maczugami i popisów cyrkowych. Te umiejętności przydały mi się w zawodzie aktora
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Dawid Kwiatkowski: Uczestnicy „Must Be the Music” starają się zaczepiać nas na korytarzach. Ja uciekam, bo przed castingiem nie chcę wchodzić w żadne relacje
Nowy juror w programie „Must Be the Music” przyznaje, że na planie produkcji panują duże emocje. Na castingi zgłosiło się bowiem wielu utalentowanych solistów i różne zespoły muzyczne, a każdy chce wypaść jak najlepiej i przejść do kolejnego etapu. Niektórzy uczestnicy próbują w kuluarach zbliżyć się do jurorów i być może w ten sposób też coś „ugrać”, ale Dawid Kwiatkowski zaznacza, że on sam nie daje się w żaden sposób przekupić. Jest obiektywny, bezstronny i jego ocena podyktowana jest tylko tym, co widzi i słyszy ze sceny.
Edukacja
Jedna na trzy kobiety w UE doznała w życiu przemocy. Apele o bardziej zdecydowaną walkę z tym zjawiskiem
Około 50 mln, czyli 31 proc. kobiet w Unii Europejskiej doznało w swoim życiu przemocy seksualnej lub fizycznej – wynika z europejskiego badania przemocy uwarunkowanej płcią. Do takich aktów dochodzi zarówno w domach, jak i w miejscach pracy czy przestrzeni publicznej, w różnych środowiskach. Dyrektywa, która ma pomóc walczyć z tym zjawiskiem, weszła już w życie, ale państwa członkowskie mają ją wdrożyć do polowy 2027 roku.
Media
Beata Tadla: Ludziom się wydaje, że na wizji wkładamy jakąś maskę, żeby nie pokazywać swojego stosunku do tego, o czym mówimy
Gospodyni „Pytania na śniadanie” bardzo ceni sobie to, że w porannym formacie nie trzeba przyjmować sztywnej pozy i karmić widza sztucznym uśmiechem, tylko można zachowywać się spontanicznie i naturalnie. Jak zapewnia, ona sama przed kamerami nie ukrywa emocji, czasem się wzrusza, a innym razem śmieje do łez. Zdaniem Beaty Tadli widzowie wyczują każdy fałsz, dlatego nie warto udawać i posługiwać się maskami. Trzeba być szczerym i otwartym. Ważna jest przy tym nić porozumienia ze swoim partnerem ekranowym, bo wtedy można sobie pozwolić na więcej.