Newsy

Dorota Wellman: Na co dzień się nie maluję i bardzo to lubię. Widać doskonale mój wiek i zmarszczki, których nie ukrywam

2019-05-13  |  06:13

Dziennikarka przyznaje, że chętnie rezygnuje z makijażu, bo jej zdaniem wszelkie niedoskonałości też w pewien sposób świadczą o pięknie kobiety. Jak tłumaczy, lubi poczucie swobody, jakie daje jej naturalny wygląd, dlatego kiedy tylko może sobie na to pozwolić, nie maluje się, a używa jedynie kosmetyków pielęgnujących skórę twarzy. Praca w telewizji zobowiązuje ją jednak do tego, by na wizji pokazywać się w pełnym make-upie. 

Dorota Wellman nie śledzi trendów w makijażu i nie ulega modom na stosowanie coraz to nowszych kosmetyków kolorowych. Dziennikarka zdradza, że nie ma problemu z tym, by wyjść z domu bez grama pudru, szminki czy tuszu do rzęs.

 Na co dzień się nie maluję i bardzo lubię ten stan, bo uważam, że bardzo dobrze wyglądam bez makijażu. Widać doskonale mój wiek i zmarszczki, których nie ukrywam. Myślę, że wiele kobiet lepiej wygląda bez makijażu niż w makijażu. Ale są zawody, w których jest to konieczne i niezbędne. Dobrze się czuję bez makijażu i na co dzień bym się w ogóle nie malowała, bo lepiej mi jest bez maski. A w telewizji naprawdę makijaż jest bardzo ciężki – mówi agencji Newseria Lifestyle Dorota Wellman.

W swojej najnowszej książce „I ty możesz być modelką” Dorota Wellman radzi czytelniczkom, jak unikać błędów makijażowych. Nie ukrywa też, że sama jest zwolenniczką stonowanych kolorów i bardzo subtelnego make-upu, który dostosowany jest do odpowiedniego miejsca i czasu. Prawidłowo wykonany powinien przede wszystkim akcentować świeżość i naturalność.

– Znalazło się trochę informacji na temat makijażu, także takiego, który można zrobić na co dzień i dobrze wyglądać, czyli bardzo delikatnego. Bo pamiętajmy, że nie możemy od rana występować w makijażu balowym. To nie ten moment, nie ten czas dnia i nie wyglądamy wtedy dobrze. Więc, jeśli ktoś kocha makijaż, niech się maluje, a jeśli ktoś lubi być sauté, a dobrze wygląda, proszę bardzo – mówi.

Dorota Wellman tłumaczy, że makijaże gwiazd wykonywane są przez profesjonalistów, którzy wiedzą, jak podkreślić urodę i sprawić, aby wypadły one dobrze w błysku fleszy. W świetle dziennym jednak taki make-up zupełnie się nie sprawdza. Dziennikarka nie ukrywa też, że lubi oglądać naturalne zdjęcia znanych osób, którymi dość często chwalą się w sieci.

– Lubię zobaczyć, jak ktoś wygląda bez tej dekoracyjności. Czasami możemy się zdziwić, że np. ktoś, kto wygląda dojrzalej, bez makijażu wygląda dziewczęco. Podziwiam tę odwagę. Kiedyś zaprosiłam dziewczyny do programu telewizyjnego, kompletnie rozmalowałyśmy makijaż i z taką nagą twarzą stanęłyśmy do nagrań. Robiło to duże wrażenie, często także krytykowano nas, bo twarz bez makijażu pokazuje także niedoskonałości. Ale albo prawda, albo kłamstwo – podsumowuje Dorota Wellman.

Dziennikarka TVN podkreśla, że czasami trzeba też dać skórze czas na odpoczynek i regenerację. Warto więc raz na jakiś czas zrezygnować z makijażu z korzyścią dla stanu naszej cery.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.