Newsy

Edyta Zając-Rzeźniczak chce uświadamiać dziewczęta marzące o karierze modelki o zagrożeniach płynących z nieodpowiedniego odżywiania

2017-04-03  |  06:45

Modelka nigdy nie miała problemów z wagą, nie stosowała diet, zdaje sobie jednak sprawę z tego, że wiele jej koleżanek z branży miało problem z zaburzeniami odżywiania. Dlatego zaangażowała się w kampanię „Jem drugie śniadanie”.

Edyta Zając-Rzeźniczak od dziecka przyzwyczajana była do zdrowego stylu odżywiania. Modelka twierdzi, że jej mama zawsze dbała, by córka jadła odpowiednie produkty żywnościowe. Nigdy nie zapominała ponadto dać jej do szkoły drugiego śniadania. Gwiazda śmieje się, że zazwyczaj mama przygotowywała jej wyjątkowo duże porcje.

Moi rówieśnicy zawsze się śmiali, że moje kanapki na drugie śniadanie są większe niż moja głowa. Chyba mama chciała mnie trochę dokarmić – mówi Edyta Zając-Rzeźniczak agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Modelka do dziś stara się prawidłowo odżywiać. Podkreśla, że jest to element jej zawodu jako modelka musi dbać o wygląd, a zdrowy styl odżywiania ma ogromny wpływ na kondycję skóry, włosów i paznokci. Gwiazda dba o to, by w jej codziennej diecie znajdowało się dużo warzyw i owoców, unika natomiast napojów gazowanych oraz żywności typu fast food. Tego rodzaju produkty je sporadycznie, najczęściej w trasie, gdy wyrusza w dłuższą podróż.

– Ostatnio jechałam z koleżanką do Trójmiasta i śmiałyśmy się nawet, że taka podróż bez hot doga to nie podróż, zatem wszystko w granicach zdrowego rozsądku – mówi Edyta Zając-Rzeźniczak.

Kwestia zdrowego odżywiania jest dla niej do tego stopnia ważna, że modelka chce uświadamiać innych ludzi w tym zakresie. Dlatego zaangażowała się w kampanię „Jem drugie śniadanie”, której celem jest wyrobienie w Polakach, zwłaszcza w najmłodszych, nawyku jedzenia tego niezwykle ważnego posiłku. Gwiazda ma nadzieję, że trafi ze swoim przekazem nie tylko do dzieci, lecz także do młodych dziewcząt marzących o karierze modelki.

– Młode dziewczyny, które zaczynają albo chcą być modelkami, często wpadają w taki wir złego odżywiania, niedożywienia, tym bardziej fajnie, że mogę tutaj wspólnie z innymi znanymi osobami tę akcję propagować mówi Edyta Zając-Rzeźniczak.

Gwiazda zaczynała karierę w modelingu w wieku 14 lat. Nigdy jednak nie wpadła w pułapkę złego odżywiania i niechęci do własnego ciała. Twierdzi, że zawsze była szczupła, nie musiała więc stosować diet ani radykalnie zmieniać sposobu odżywiania. Zdaje sobie jednak sprawę z tego, że problem ten dotyka wielu dziewcząt w tej branży.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.