Mówi: | Jarosław Jakimowicz |
Funkcja: | aktor |
Jarosław Jakimowicz: castingi są żenujące
Casting to najczęściej uwłaczające doświadczenie – uważa Jarosław Jakimowicz. Według aktora artyści podczas przesłuchań traktowani są bez szacunku, a osoby organizujące castingi nie nadają się do tej pracy. Zdaniem Jakimowicza najgorsze są przesłuchania do reklam, które określa jako żenujące.
Jarosław Jakimowicz podkreśla, że castingi są źle zorganizowane, zaprasza się zbyt wielu aktorów na jedną godzinę i muszą oni długo czekać na swoją kolej. On sam czekał kiedyś na 4-minutowe przesłuchanie ponad 3 godziny.
– Ja mam taki problem, że lubię i szanuję wszystkich ludzi dookoła mnie i oczekiwałbym, żeby w stosunku do mnie czy do grupy aktorów odnoszono się tak samo. Widocznie te osoby, które robią castingi, nie nadają się do tego. Sam casting jest trudny, taki przykry, trochę uwłaczający czasami tym, co się tam robi. Ale to są zupełnie inne historie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jarosław Jakimowicz.
Jakimowicz nie widzi problemu w graniu w reklamach, jego zdaniem jest to zwyczajna praca aktora. Artysta podkreśla jednak, że dochody z reklam nie są już obecnie tak duże jak kilka lat temu, a castingi do nich uważa za wyjątkowo przykre.
– Dla aktorów castingi do reklam są kompromitujące. Stań przy stole i odgrywaj etiudy studenckie jak na pierwszym roku, że jesz, a później, że tą kluską się onanizujesz, a później, że coś tam. I tak dalej. to po prostu żenadą i nie znam ani jednego aktora, a znam ich trochę, któremu by to pasowało i który by to lubił. Każdy robi to z jakiegoś przymusu – mówi Jarosław Jakimowicz.
Aktor przyznaje, że nieco lepiej wyglądają przesłuchania do filmów i seriali. Zdaniem Jakimowicza takich castingów odbywa się jednak zbyt mało, a producenci seriali w kolejnych produkcjach obsadzają stale tych samych aktorów.
– Tak naprawdę jest to trochę śmiechu warte. Bo jak się popatrzy, kto gra, gdzie gra, po co i dlaczego, to chyba nikt nie ma wątpliwości, że tam żadnych castingów nie było. Ciągle pisze się scenariusze dla tych samych aktorów. Grają ci sami, bo są w układance TVN-u, w układance Polsatu, w układance jakiegoś tam studia, które produkuje – mówi Jarosław Jakimowicz.
Jarosław Jakimowicz jest absolwentem warszawskiego technikum mechanicznego. Popularność przyniósł mu debiut filmowy w obrazie „Młode wilki”. Za rolę Cichego otrzymał nominację do Złotej Kaczki. Wystąpił także w takich filmach, jak: „Tato”, „Młode wilki 1/2”, „Poranek kojota”, oraz serialach „Pierwsza miłość”, „Na dobre i na złe”, „Złotopolscy”. W 1997 prowadził program telewizyjny „Brawo Bis” na antenie TVP Polonia, a rok później „Kurier sensacji”. Jest również zwycięzcą piątej edycji reality-show „Big Brother” zatytułowanej „Big Brother VIP”.

Sandra Staniszewska po roli w „Kamieniach na szaniec” dostała pracę w dwóch warszawskich teatrach

Jurorzy o nowej formule „Top Model”: To będzie zupełnie nowy program. Chłopcy sprawiają, że jest inaczej

Jarosław Jakimowicz szykuje wielki powrót z trzecią częścią „Młodych wilków”
Czytaj także
- 2025-03-27: Marta Wierzbicka: Mam różne doświadczenia z polską służbą zdrowia. Mój problem bardzo szybko udało się rozwiązać w prywatnym szpitalu
- 2025-03-21: Joanna Liszowska: Mam nadzieję, że nigdy nie będę świadkiem wypadku. Bałabym się udzielać pomocy, bo to niebywała odpowiedzialność
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-08-16: Cezary Pazura: Zbliża się premiera serialu „Teściowie 2”. Już niedługo zaczynamy kręcić trzecią serię
- 2024-08-05: Samoregulacja zawodowa ogranicza udział farmaceutów w reklamach i ich współprace płatne. Złamanie tych zasad grozi wszczęciem postępowania
- 2024-04-29: Mikołaj Roznerski: Mam swoje małe sacrum poza Warszawą, gdzie wybudowałem drewniany domek. Rąbię tam drewno, koszę trawę i planuję zrobić ogródek
- 2024-03-08: Dorota Szelągowska: Chcę udowodnić widzom, że nie jestem w programie „MasterChef Nastolatki”, bo mam znaną twarz. Wnoszę coś wartościowego do tego formatu
- 2024-04-12: Tomasz Dedek: My aktorzy jesteśmy trochę próżni i dzięki temu zawodowi chcemy być znani. Kiepsko, jeśli nikt nas nie poznaje na ulicy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.