Newsy

Joanna Racewicz: Radzę Monice Zamachowskiej, żeby była sobą, szła swoją drogą i nosiła wysoko głowę

2019-11-14  |  06:50

Dziennikarka kieruje ciepłe słowa do Moniki Zamachowskiej, bowiem kiedyś też była w takiej samej sytuacji, jak koleżanka po fachu. Z perspektywy czasu Joanna Racewicz wie, że koniec może być jednocześnie początkiem czegoś lepszego. Teraz związana jest ze stacją Polsat News.

Po zmianie władz TVP w 2015 roku Joanna Racewicz martwiła się o swoją przyszłość w tej stacji. Jej obawy z czasem sprawdziły się. Najpierw bowiem przestała prowadzić „Panoramę”, a po dwóch latach pożegnała się z „Pytaniem na śniadanie”, gdyż władze telewizji uznały, że prezenterka wykorzystywała markę tego programu do promocji innych produktów i mimo wielu upomnień nie stosowała się do zakazu. Sama zainteresowana stanowczo temu zaprzeczyła. Pod koniec października od prowadzenia śniadaniówki została też odsunięta Monika Zamachowska.

– Przeżyłam to i jak widać, można przez to przejść i można wstać z kolan. Nie, przepraszam, na żadnych kolanach żadna z nas nie była. Co mogę poradzić Monice? Żeby była sobą, żeby szła swoją drogą i żeby nosiła wysoko głowę. A jak ją znam, to wiem, że bez moich rad też sobie poradzi – mówi agencji Newseria Joanna Racewicz.

Monika Zamachowska pracowała w TVP 22 lata. Od 2013 roku była nieprzerwanie zatrudniona w „Pytaniu na śniadanie”. Sama zainteresowania unika komentarzy na ten temat. Wcześniej od prowadzenia programu śniadaniowego został też odsunięty Michał Olszański.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.