Mówi: | Marta Burdynowicz |
Funkcja: | wokalistka, aktorka |
Marta Burdynowicz: Łączenie ze sobą śpiewania, aktorstwa i dubbingu jest bardzo trudne i męczące fizycznie. Radość, którą dają mi te aktywności, wszystko rekompensuje
Jako wokalistka Marta Burdynowicz dała się poznać szerokiej publiczności w programie „The Voice of Poland”, gdzie zachwyciła jurorów oraz widzów i niemal od samego początku była typowana na zwyciężczynię XII edycji tego talent show. I choć jest piosenkarką o niezwykle dużych możliwościach głosowych, to nie poprzestaje tylko na śpiewie. Lista jej umiejętności jest sporo dłuższa. Artystka gra w spektaklach teatralnych, w musicalach, doskonale sprawdza się także w dubbingu. W najbliższych tygodniach wystąpi m.in. na festiwalach w Sopocie, Rzeszowie i Częstochowie.
Marta Burdynowicz jest absolwentką Akademii Muzycznej w Gdańsku, Wydziału Wokalno-Aktorskiego, specjalizacji – musical. To aktorka teatralna, filmowa, a także dubbingowa. Jest laureatką wielu konkursów piosenki oraz solistką koncertów musicalowych i rozrywkowych, m.in. Tribute to Hans Zimmer, Ennio Morricone, John Williams, Festiwali Muzyki Filmowej w Krakowie, koncertów w Filharmonii Opolskiej, Bałtyckiej czy w Teatrze Polskim w Warszawie.
– Ja się śmieję ostatnio, że potrafię być w dwóch miejscach naraz, ale fakt jest faktem, że to jest bardzo trudne i męczące fizycznie. Ale ta radość, którą daje wykonywanie tego zawodu, rekompensuje to zmęczenie. Na pewno wymaga to też umiejętności logistycznych, żeby się dobrze umieć przemieścić, skomunikować i modlę się często do PKP, żeby nie było opóźnień – mówi agencji Newseria Lifestyle Marta Burdynowicz.
Każda z tych aktywności zawodowych sprawia jej dużą przyjemność i z każdą w jakimś stopniu wiąże swoją przyszłość. Nie chce z niczego rezygnować, bo lubi się spełniać na wielu płaszczyznach artystycznych.
– Nie byłabym skłonna, żeby wybierać, ponieważ one się przecudownie przenikają. I tak, jak teraz potrafię np. rano być na dubbingu i z tego dubbingu później biegnę do teatru, a w międzyczasie jeszcze robimy coś z Universalem, to nadal zamierzam cały czas to łączyć – mówi.
Aktorka przyznaje, że dużo czasu spędza ostatnio w studiu nagrań, gdzie pracuje nie tylko nad nowymi utworami, ale także dubbinguje w różnych produkcjach.
– Ostatnio dubbinguję całą serię kucyków Pony, najnowszą generację „My Little Pony”, i mam w ogóle szczęście być główną bohaterką, czyli kucykiem Sunny. I w sumie teraz jest taka seria na YouTubie i bardzo często nagrywamy nowe odcinki – mówi.
W sierpniu zwyciężczynię XII edycji „The Voice of Poland” będzie można również zobaczyć na scenie. Wystąpi z różnorodnym repertuarem, m.in. będzie interpretować dobrze znane polskie przeboje.
– Kilka koncertów już za mną, ale przede mną jeszcze chociażby Carpathia Festival w Rzeszowie 13 sierpnia, czyli festiwal z muzyką i piosenkami Anny Jantar, poza tym festiwal Pamiętajmy o Osieckiej w Sopocie, czyli właśnie z twórczością wyżej wymienionej. I też jeszcze przede mną Alternative Festival w Częstochowie, chyba 19 sierpnia, gdzie śpiewamy musicale i rozrywkę – mówi wokalistka.
Od września Marta Burdynowicz wraca także na deski teatrów. W Teatrze Muzycznym ROMA będzie można ją zobaczyć i usłyszeć w wersji koncertowej musicalu „Piloci”, w Teatrze Muzycznym w Gdyni w spektaklu „Mistrz i Małgorzata” oraz „Hairspray”, w Teatrze Rampa w Warszawie w „Rapsodii z Demonem”, a w Teatrze Muzycznym w Poznaniu w „Zakonnicy w przebraniu” oraz „Kombinacie” – musicalu z muzyką zespołu Republika. Artystka cieszy się, że po przerwie związanej z pandemią znów bez ograniczeń można pracować na teatralnych i koncertowych scenach. Ma też nadzieję, że jesienią nie powróci lockdown.
– Przyznam szczerze, że trochę się tego boję i myślę, że chyba każdy artysta się tego boi, zwłaszcza ten teatralny, ponieważ my byliśmy pierwsi w kolejce do zamknięcia i wielu moich znajomych miało bardzo potężne problemy przez pierwszy lockdown. Przez ponad rok nie mieli pracy, więc to jest zawsze strach, ale to jest siła wyższa, na którą nie mamy wpływu. Trzeba po prostu w miarę możliwości się zabezpieczyć, zaasekurować i mieć nadzieję, że jednak to wszystko znów nie wybuchnie – dodaje.
21 lipca br. Marta Burdynowicz zaprezentowała swój pierwszy po udziale w „The Voice of Poland” singiel zatytułowany „Dawno powinnam”. Utwór jest zapowiedzią debiutanckiej płyty, nad którą wokalistka pracuje pod szyldem Universal Music.
Czytaj także
- 2024-07-15: Aleksandra Popławska: Nadopiekuńczość i trzymanie dziecka pod parasolem ochronnym to przemoc psychiczna. Taka toksyczna relacja jak w spektaklu „Czułe słówka” to dobry temat dla psychologa
- 2024-07-22: Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
- 2024-04-29: Paweł Małaszyński: Po odejściu z Teatru Kwadrat musiałem wziąć w garść, zostawić przeszłość za sobą i iść dalej. Teraz od początku wytaczam sobie ścieżkę kariery
- 2024-04-30: Artur Barciś: Reżyseria jest rzeczą dużo bardziej odpowiedzialną niż aktorstwo. Może kiedyś zdecyduję się wyreżyserować film
- 2024-04-25: Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
- 2024-05-16: Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu
- 2024-04-19: Edyta Herbuś: Program „Tańcząca ze światem” łączy ze sobą moją pasję do podróży, tańca i odkrywania świata. Podczas nagrań wskakuję z jednej półki energetycznej w drugą
- 2024-04-09: Maria Sadowska: Wracam do muzyki, bo bardzo się za nią stęskniłam – nagrywam płytę i planuję koncerty. Piszę też scenariusz do filmu o patocelebrytach
- 2024-04-02: Marta Wiśniewska: Otwieram kolejne filie mojej szkoły tańca. Cieszę się, że pomagają mi w tym moje dzieci
- 2024-05-23: Marta Wiśniewska: Ocieplenie klimatu jest niebezpieczne i alarmujące. Dlatego oszczędzam wodę, nie jem mięsa, segreguję śmieci i nie kupuję nowych ubrań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Gwiazdy
![](/files/1922771799/poplawska-boks-plany-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Aleksandra Popławska: Pomysł na trenowanie boksu zrodził się u mnie z fascynacji Sashą Sidorenko. Dyscyplina ta wymaga skupienia, a właśnie tego mi na co dzień brakuje
Aktorka zaznacza, że trenuje boks, bo pozwala jej nauczyć się trzeźwo myśleć, analizować i szybko podejmować decyzje. Z uprawiania tej dyscypliny czerpie sporą przyjemność, zwłaszcza że robi to pod okiem mistrzyni – Sashy Sidorenko. Aleksandra Popławska podkreśla, że dla niej nie tyle liczy się zwycięstwo na ringu, ile taktyka gry, jaką przyjmuje się wobec przeciwnika.
Konsument
Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji
![](/files/1922771799/wojtasik-regulacje-2-foto,w_133,r_png,_small.png)
– Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.
Teatr
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
![](/files/1922771799/czule-slowka-aktorzy,w_133,r_png,_small.png)
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.